Permalänk

Beats Pro !Reality Edition!

Det hela började för ca två år sedan när jag köpte mina Beats Pro, var väldigt nöjd med kvaliteen och designen av hörlurarna men de har ett problem och det är högtalarna!
De låter mycket bättre än de andra Beats hörlurarna helt klart men även fast mellanfrekvenserna är helt okej så är basen väldigt luddig och de höga frekvenserna låter riktigt tråkigt, inte jätte dåligt ljud men jag blir väntandes på klara toner.
Så vad gör man då? Jag tycker att hörlurarna har en design som passar mig hur bra som helst och möjligheten att dela med sig av musiken och att kunna byta kabel är guld värt, så jag började titta runt på forum och leta efter hörurar som har ett finare ljud och det var då jag hittade Sennheiser Momentum.
Läste att de har ett ljud som jag är ute efter och de har ungefär samma impedans som Beats Pro högtalare har.
Gick in på http://headphonespares.sennheiser.co.uk/ och beställde två högtalare till sennheiser momentum som kostade 250kr ink. frakt, inte många dagar efter hade jag paketet och blev förvånad när jag öppnade förpackningen när jag först såg att det var plast delarna runt högtalaren som också kom med och en klubba som var det sista jag förväntade mig när jag beställer högtalare.
Det var bara att börja fixa då!

Tillägg :
Momentum högtalarna är ca 40mm och kan krävas en stor modifiering om hörlurarna t.ex hade 30mm högtalare. Det är bra att planera bytet och kolla runt i hörlurarna först.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Brilliant, företaget borde anställa dig så det blir lite ordning på lurarna

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Är nog ett bra sätt att få bättre ljud i lurarna, men blir det optimalt när elementen är tillverkade för ett "chassi" som med största sannolikhet inte har samma volym etc som de du har? Med högtalare kan det ju spela stor roll, men det kanske är annorlunda när det gäller hörlurar?

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Nice! en dock så innebär detta att man måste modda Beats för att få ett bra ljud ur dom?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av hag.com:

Är nog ett bra sätt att få bättre ljud i lurarna, men blir det optimalt när elementen är tillverkade för ett "chassi" som med största sannolikhet inte har samma volym etc som de du har? Med högtalare kan det ju spela stor roll, men det kanske är annorlunda när det gäller hörlurar?

Du har rätt, det spelar roll vilken volym, form och mången hål runt högtalaren påverkar ljudet men jag lekte runt lite med original delarna och testade att tejpa för några hål men det lät bäst med allt orört.

Visa signatur

Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Skrivet av Batman:

Nice! en dock så innebär detta att man måste modda Beats för att få ett bra ljud ur dom?

Mycket sant, men jag tog Beats som ett exempel för att de låter luddigt med en bas som inte passar många musik sorter. Man skulle kunna köpa billiga kopior och byta ut komponenterna om det är designen på hörlurarna som passar, det blir kanske inte exakt samma ljud som lurarna de kommer från men det låter mycket bättre! Det är värt tiden och jobbet.

Visa signatur

Dator:

Permalänk

Kostar högtalarelementen 250 kr till Sennheiser Momentum? Isf kan man ju undra varför de tar 2k för en komplett hörlur :S

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Kostar högtalarelementen 250 kr till Sennheiser Momentum? Isf kan man ju undra varför de tar 2k för en komplett hörlur :S

Permalänk
Medlem

Min uppfattning av sennheiser momentum , likt många andra sennheiser lurar är att de gör sig mest rättvisa med ordentlig förstärkare till. Så jag vågar nästan lova att du kommer uppskatta ljudet ännu mer med din FiiO!

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Skrivet av Laggboxx:

Min uppfattning av sennheiser momentum , likt många andra sennheiser lurar är att de gör sig mest rättvisa med ordentlig förstärkare till. Så jag vågar nästan lova att du kommer uppskatta ljudet ännu mer med din FiiO!

Yes, helt sant. Jag hör en markbar skillnad på ljudet i min förstärkare och nexus 7. Nexusen verkar inte kunna driva dom fullt ut, även fast det är helt okej ljud utan förstärkare så går det inte att få det så högt.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppoolliiss:

Yes, helt sant. Jag hör en markbar skillnad på ljudet i min förstärkare och nexus 7. Nexusen verkar inte kunna driva dom fullt ut, även fast det är helt okej ljud utan förstärkare så går det inte att få det så högt.

Precis, jag har testat mina (HD-25) i all möjlig utrustning. Mobiler och portabla enheter låter ju okej men det går inte att jämföra med dynamiken som man får ur när man kopplar dom till en riktig förtärkare

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Inaktiv

skaffa ett asus ljudkort med preamp för 30 dollars, går ju inte att bedömma kvalitéen på ett par sånna element utan bra source eg (flac) å en rejäl amp/förstärkare.

5/5 på din modd dock, beats är skitlurar..

Permalänk
Skrivet av anon173009:

skaffa ett asus ljudkort med preamp för 30 dollars, går ju inte att bedömma kvalitéen på ett par sånna element utan bra source eg (flac) å en rejäl amp/förstärkare.

5/5 på din modd dock, beats är skitlurar..

Man tackar för betyget, håller med om att Beats inte lever upp till priset.
Har ett ASUS Xonar Essence STX hemma så ljudet hemma är inget problem, det är portabelt ljud som kan förbättras. Och jag sparar alltid i flac om det är möjligt, även på portabla enheter.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppoolliiss:

Det hela började för ca två år sedan när jag köpte mina Beats Pro, var väldigt nöjd med kvaliteen och designen av hörlurarna men de har ett problem och det är högtalarna!
De låter mycket bättre än de andra Beats hörlurarna helt klart men även fast mellanfrekvenserna är helt okej så är basen väldigt luddig och de höga frekvenserna låter riktigt tråkigt, inte jätte dåligt ljud men jag blir väntandes på klara toner.
Så vad gör man då? Jag tycker att hörlurarna har en design som passar mig hur bra som helst och möjligheten att dela med sig av musiken och att kunna byta kabel är guld värt, så jag började titta runt på forum och leta efter hörurar som har ett finare ljud och det var då jag hittade Sennheiser Momentum.
Läste att de har ett ljud som jag är ute efter och de har ungefär samma impedans som Beats Pro högtalare har.
Gick in på http://headphonespares.sennheiser.co.uk/ och beställde två högtalare till sennheiser momentum som kostade 250kr ink. frakt, inte många dagar efter hade jag paketet och blev förvånad när jag öppnade förpackningen när jag först såg att det var plast delarna runt högtalaren som också kom med och en klubba som var det sista jag förväntade mig när jag beställer högtalare.
Det var bara att börja fixa då!

Nice! Min fråga är bara, Vad heter det som man beställer?! Vill också beställa ett par "högtalare" men fattar noll av deras sida.

Permalänk
Skrivet av roobi:

Nice! Min fråga är bara, Vad heter det som man beställer?! Vill också beställa ett par "högtalare" men fattar noll av deras sida.

Hemsidan är på http://headphonespares.sennheiser.co.uk/ och de har lite konstiga sätt att namnge delarna på men oftast finns det bilder och finns inte det så går det att gissa genom att kolla på vilkten och namnet.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppoolliiss:

Hemsidan är på http://headphonespares.sennheiser.co.uk/ och de har lite konstiga sätt att namnge delarna på men oftast finns det bilder och finns inte det så går det att gissa genom att kolla på vilkten och namnet.

Ja, men vad hette dom du beställde? System Left/Right side?

Permalänk

Snyggt och sjukt bra ide! Min ena högtalare i mina beats solo hd pajade, passade på att göra som du och beställa Sennheisers högtalare istället. Vart sjukt mycket skönare ljud!

Permalänk
Medlem

Blev sjukt sugen på att modifiera mina Beats Studio efter detta Tror ni det skulle funka med Momentum högtalarna även i Studio versionen?
5/5 f.ö

Permalänk
Skrivet av roobi:

Ja, men vad hette dom du beställde? System Left/Right side?

Yes, till momentum heter de system left/right.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Skrivet av jimpa_king:

Snyggt och sjukt bra ide! Min ena högtalare i mina beats solo hd pajade, passade på att göra som du och beställa Sennheisers högtalare istället. Vart sjukt mycket skönare ljud!

Yes, kolla bara innan om de ser ut att passa, det finns en mindre version av momentum som jag tror har mindre högtalare. Men de kostar lite mer och har inte en lika bra frekvenskurva som momentum men de är verkligen en uppgradering. Går också bra med andra högtalare men jag skulle hålla mig till sennheiser då deras hemsida för reservdelar är så bra.

(Googlade upp Solo HD och jag såg att de har 40mm högtalare som momentum också har, sladdarna som är i hörlurarna kan också vara sönder.)

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Skrivet av Thesoxie:

Blev sjukt sugen på att modifiera mina Beats Studio efter detta Tror ni det skulle funka med Momentum högtalarna även i Studio versionen?
5/5 f.ö

Jag tror att det är möjligt, öppna en sida av hörlurarna och kolla om en 40mm högtalare skulle passa.
Om det inte skulle passa så kan du leta efter hörlurar med mindre högtalare, men glöm inte att läsa om hörlurarna det ska vara till så du får bra ljud. Men allt sennheiser har är trodligen bättre än beats...

Tack för betyget!

(Läste jusst att Studio har 40mm drivers.)

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppoolliiss:

Jag tror att det är möjligt, öppna en sida av hörlurarna och kolla om en 40mm högtalare skulle passa.
Om det inte skulle passa så kan du leta efter hörlurar med mindre högtalare, men glöm inte att läsa om hörlurarna det ska vara till så du får bra ljud. Men allt sennheiser har är trodligen bättre än beats...

Tack för betyget!

(Läste jusst att Studio har 40mm drivers.)

Tack så hemskt mycket!

Permalänk
Medlem

hur kan högtalarelement från ett par lurar för 2.5k kosta 400kr? galet! Kanske ska köpa och sätta in i mina sennheiser 555

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Skrivet av cosmos92:

hur kan högtalarelement från ett par lurar för 2.5k kosta 400kr? galet! Kanske ska köpa och sätta in i mina sennheiser 555

Om du har saker för lödning och så skulle jag inte tveka!

Visa signatur

Dator:

Permalänk

Ett tips för et där ute, var försiktiga med värmen när ni löder hörlurarnas kretskort. Jag råkade löda för värmt och för länge som smälte limmet som höll fast högtalar coilen.
Aja blev att beställa två nya högtalare...

Visa signatur

Dator: