Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

faaaan va svårt det är? lirar på normal och är nere i tunnelbanan typ?! med klickers överallt och man skall kasta massa flaskor för att de inte skall upptäcka en, dött typ 20ggr nu haha

Du stressar dig fram isåfall så de hör / nuddar dig. Jag smög förbi klickare, bara någon meter ifrån dem och de märkte aldrig nåt genom hela spelet, normal svårighetsgrad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Du stressar dig fram isåfall så de hör / nuddar dig. Jag smög förbi klickare, bara någon meter ifrån dem och de märkte aldrig nåt genom hela spelet, normal svårighetsgrad.

Det är väl någon speciell smyga knapp man måste hålla in för att de inte ska höra?
Själv är jag inte ett fan av att smyga. På metro 2033 skjuter jag mig igenom allt och alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

faaaan va svårt det är? lirar på normal och är nere i tunnelbanan typ?! med klickers överallt och man skall kasta massa flaskor för att de inte skall upptäcka en, dött typ 20ggr nu haha

Bara att använda shivs på de första och sen gå rampage på de resterande med eldflaskor och slagträ m.m. :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Det är väl någon speciell smyga knapp man måste hålla in för att de inte ska höra?
Själv är jag inte ett fan av att smyga. På metro 2033 skjuter jag mig igenom allt och alla

Tror inte en "smyga knapp" finns, gäller att röra styrspaken litegrann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Jaha. Då var det Crouch. (Har inte spelet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Jämför långsammaste rörelsen framåt vs. "hörselläget". Jag tyckte han smög (?) långsammare iaf. Jag körde alltid med den vid klickers.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men alltså borde inte alla infekterade dö så småningom.
Jag menar det är ju så här: Runner - Clicker - de stora gubbarna- död(?)
De måste ju liksom äta och sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Men alltså borde inte alla infekterade dö så småningom.
Jag menar det är ju så här: Runner - Clicker - de stora gubbarna- död(?)
De måste ju liksom äta och sånt.

Funderat på hur ofta du dör ? Där fick de mat

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Funderat på hur ofta du dör ? Där fick de mat

Men det finns väl typ 6 miljarder infekterade. Det finns omöjligt tillräckligt med mat till dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Men det finns väl typ 6 miljarder infekterade. Det finns omöjligt tillräckligt med mat till dem.

Vem har sagt att de lever på bara människor? Sen vet vi ju inte hur kroppen åldras och vad den behöver efter muteringen, de kanske knappt behöver föda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Vem har sagt att de lever på bara människor? Sen vet vi ju inte hur kroppen åldras och vad den behöver efter muteringen, de kanske knappt behöver föda.

Men det är ju det de behöver
Men blir de inte typ fastklistrade svampar sen?

Permalänk

Har suttit nu på kvällen och spelet igenom singelplayer ett andra gång, och tänkte att jag skulle pröva på multiplayer. Måste säga att jag tycker att multiplayer känns riktigt kasst, enda man kan göra är att ju att spela i lag, hade hoppats på lite mer som co-op och survival mode eller något liknande.

Sista omgången som jag lirade så träffade jag en snubbe i huvudet två gånger med hagelgeväret, men det känns ju knappt som om man tar någon skada även om man får in ett par bra träffar på motståndaren, kartorna är ju dessutom väldigt små vilket betyder att hela motståndarlaget kommer springandes så fort man dödar någon.

Permalänk
Medlem

Precis klarat det nu, i want moooooooooooooooooooore! fan va grymt spel, hoppas det kommer till NEXT GEN så man kan lira om det med riktigt superskön grafik

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

precis klarat det, underbart spel, gillade Ellie skarpt, första PS3 spelet jag spelat ut sedan jag skaffade PS3 när den släpptes, säger väl hur mycket konsol spelare jag är hehe, hade varit guldvärt ifall den hade släppts till PC

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem

Körde precis klart det jag med, grymt bra spel! Även om storyn var mycket bra tycker jag dock inte att den var lika engagerande som till "The Walking Dead", den är svårslagen Men jäkligt bra röstskådespelare till både Joel och Ellie så det var definitivt inte det som saknades.

Bäst av allt tycker jag nästan miljöerna var. Älskar spel som visar att de tänkt när de designar spelvärlden, inte bara att det skall se snyggt ut. Kändes för det mesta mycket trovärdiga och gav grym atmosfär.

Permalänk
Medlem

Lånade ett PS3 av en kompis bara för att spela detta spelet. Tyckte att det va ett bra spel men det hade sina problem. Men det jag undrar är inte storyn nästan den exakt samma som filmen Children of Men. Självklart finns det ett antal skillnader. Naughty Dog måste verkligen ha gillat filmen.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Gameplay var ganska så dålig, så jag såg Movie'n i stället

Helt ok, nästan TV-serie kvalité

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk

Någon som ska spela single-player DLC:et som släpps imorgon (antar att det släpps nu vid midnatt, eller)?
Köpte det själv nu och laddar ner över natten så att jag har det färdigt till när jag kommer hem imorgon eftermiddag.

Permalänk
Medlem

Jo har skaffat det, blir att spela det under helgen om jag hinner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Jo har skaffat det, blir att spela det under helgen om jag hinner.

Var det bra? värt att införskaffa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Var det bra? värt att införskaffa?

Jag gillade den, problemet är bara för kort Men vill man ha lite backstory så är den helt klart värd det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Jag gillade den, problemet är bara för kort Men vill man ha lite backstory så är den helt klart värd det.

okej då blir det nog att koppla in ps3an igen då ! tråkigt att det var kort dock. !

Visa signatur