Varför laggar Titanfall extremt mycket?

Permalänk
Avstängd

Varför laggar Titanfall extremt mycket?

Tjena! När jag spelar titanfall så laggar det extremt allt från low>linsane. Är det för att spelet är så satans dåligt optimerat eller vad är problemet? Tycker detta är väldigt löjligt då jag spelar bf4 utan lagg. Någon som vet?

Mina specs:
i7 4700k.
r9 290x
2000mhz 8gb.

Alla drivrutiner är som det ska

Permalänk
Medlem

Tror att det ar lite taskigt optimerat. Har h;rt att det aven har problem pa xboxone. Enligt respawn ska dom patcha snart med stora optimeringar for xbone. Kanske fixar for windows ox da xbone ar baserat pa windows 8

Visa signatur

Dator: FX-8320 5Ghz, x2 660ti SLI 1100/6400, 8 Gb Ram, OCZ Agilty 4 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Du pratar om lag ... det är en nätverks term ... fps drops / Hackar är bätre beskrivet ...

Permalänk

Ja hoppas det snart kommer en patch med stora optimeringar till PC också.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag har inte ens kunnat spela spelet, sitter fast i första loading skärmen ^^

Permalänk
Medlem

Vad är det för fps vi pratar om? Kan det vara så simpelt att den använder sig av det integrerade GPUn, minns att en kompis hade det problemet med ett spel.

Permalänk
Inaktiv

Använd Radeon Pro och peta igång dynamisk vsync, flyter perfekt för mig

Permalänk
Hedersmedlem

Tror du har köpt spelet för tidigt helt enkelt. Alla har inte problem, men du verkar på intet sätt vara ensam i det här fallet För många spel släpps ofärdiga idag. Det kan ju låta dumt att släppa opolerade spel, men folk köper ju dem trots risken vilket gör att det kommer fortsätta släppas ofärdiga spel.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXim:

Du pratar om lag ... det är en nätverks term ... fps drops / Hackar är bätre beskrivet ...

När du ändå är igång med att leka besserwiesser trots att man klart och tydligt förstår vad han menar kan jag ju köra en driveby och klaga på din särskrivning och saknaden av ett andra T i "bättre". Sluta lek konstapel nu tack.

ONT: Jag har hört detta av flera, men din dator bör inte vara i zonen för dålig prestanda. Chilla ett tag så patchar dem säkert bort dina problem

Permalänk
Skrivet av magnum92:

När du ändå är igång med att leka besserwiesser trots att man klart och tydligt förstår vad han menar kan jag ju köra en driveby och klaga på din särskrivning och saknaden av ett andra R i "bättre". Sluta lek konstapel nu tack.

ONT: Jag har hört detta av flera, men din dator bör inte vara i zonen för dålig prestanda. Chilla ett tag så patchar dem säkert bort dina problem

Tror du menar ett extra "t"?

Visa signatur

Gigabyte X399 Aorus Gaming 7 - AMD Threadripper 1900X @ 4,15ghz - G.Skill 2400mhz Flare X 32Gb - Samsung 960 EVO 500gb - MSI GTX 980 ti Lightning - Corsair RM1000x - Phanteks enthoo primo - Custom Water cooling - Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS 2560x1440 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnum92:

När du ändå är igång med att leka besserwiesser trots att man klart och tydligt förstår vad han menar kan jag ju köra en driveby och klaga på din särskrivning och saknaden av ett andra R i "bättre". Sluta lek konstapel nu tack.

Visste inte att "bättre" stavades med två st "r". Man lär sig något varje dag

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Får du frys lag (fungerar bra några sekunder sen laggar sen fungerar bra osv..)? Titanfall använder väldigt mycket grafikminne. Sänk texture resolution i sådana fall, Insane använder över 3gb high använder runt 2gb (med allt annat på max).

Många missar att ändra texture resolution efter som man bara kan ändra den innan man klickar Play.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Tror du har köpt spelet för tidigt helt enkelt. Alla har inte problem, men du verkar på intet sätt vara ensam i det här fallet För många spel släpps ofärdiga idag. Det kan ju låta dumt att släppa opolerade spel, men folk köper ju dem trots risken vilket gör att det kommer fortsätta släppas ofärdiga spel.

Laggade inte när jag körde betan. Då verkade det färdigt

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem

testat avaktivera vsync? den är buggad.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Inaktiv

Stäng av v-sync i spelet och slå igång v-sync ifrån Catalyst med triple buffering, det tar bort stuttering problemet.

Det problemet fanns under betan med.

Permalänk
Medlem

Om du vill påvisa hur det ser ut med FPS så kan jag rekommendera att tanka FRAPS (behöver inte betalversionen för det om jag inte minns fel) och sedan kör du benchmark run och laddar sedan in filen i FRAFS bench viewer (gratis 3:e partsprogram)

Bildexempel:

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Hej all När jag kör spelet så ligger mitt grafikkort på ca 60-70% load och min cpu på ca 50% och jag har inte på långa vägar över 60fps så vad kan problemet vara (har 2 skärmar så jag spelar på en och ser belastingen när jag spelar på den andra skärmen.

Eddit

Om jag ändrar TEXTURE RESOLUTION till Insane då får jag grafikkortet att ligga på 100% ibland men inte hela tiden. cpu fortfarande endast 60-70% ingen kärna i närheten av 100%. Kommer det att komma Mantle till detta spel ?? (jag hoppas)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Min första tanke var grafikminne, men det har du ju gott om. Det är väl 4Gb på ditt kort? Jag upplever ingen som helst lag eller hack i 5760x1080 med allt på max.
Jag inser att det är en föråldrad tråd, men du har inte uppdaterat om det löst sig.
Titanfall tar en väldig massa plats på hårddisken, du har inte fyllt den? Jag vet inte om den behöver swappa när du har 8 Gb.

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Avstängd

Fungerar fortfarande skit. Lirar i 2560x1080. Rent ut sagt, ett skit spel.