Xbox One till Sverige i september

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Ja och det är importerade exemplar fortfarande.

Ja, det är ju allting för vi gör ju inte alla produkter i Sverige eller hur?
Nej men förstår vad du menar, men vad är skillnaden? Konsolen är inte regionslåst så det spelar ingen roll

Skrivet av Knuckles:

Finns flera spel som körs eller ska köras i 1080p @ 60fps så visst klarar den av 1080p. I försäljning ligger den på ca 5miljoner sålda konsoller mot ca 6,2 miljoner PS4 vilket inte är så värst dåligt. Ska även nämnas att Kinect + TV funktionen är riktigt skön när man är lite småfull och inte kan hitta fjärrkontrollen för det kvittar hur full jag är så förstår Kinect mig ändå

Du skriver alltid hur fantastisk One är fast du bor i USA och detta är ett svenskt forum där 90%+ är
svenskar som bor i sverige. Jag tror inte någon riktigt bryr sig om hur bra TV funktionerna är om dom ändå
inte funkar i det land man bor i.

Permalänk
Medlem

^^ Skräp will be skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N4kame0:

^^ Skräp will be skräp.

Och får man fråga om du har testat "skräpet" ens.

Och om du har gjort det, dela gärna med dig vad som vart skräp.

Eller du bara tycker så?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Det var en väldigt lång väntan....Det lär ju komma många intressanta spel innan september så det var ju tråkigt att det släpps så sent här.

Permalänk
Medlem

Jag köper om den kostar 1000 mindre än ps4 , sen att det borde skilja ännu mer med tanke på xbox vs ps4 prestanda. Men för 2500 kan jag köpa xbox one.

Permalänk
Medlem

Herregud vad ful den är...inget för mitt vardagsrum. Den känns redan gammal...Om den inte presterar bättre än PS4, så kommer den att floppa.

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Effa:

Finns flera anledningar till att inte lansera på alla marknader samtidigt. Här kommer några...
Man ville matcha Ps4 på de största marknaderna och inte vara för sent ute. Efterfrågan har en topp vid lansering. Med lansering tätt efter att hårdvaran spikats hinner man inte bygga upp så stora lager. Hellre då färre marknader från start.
Man vill inte bli sittande med en överdimensionerad produktion. MS lär ha räknat både en och två gånger på den mest långsiktigt lönsamma strategin
Om sedan man får problem att hålla uppe produktionen av någon anledning så kan det leda till försenad lansering på andra marknader.
Även en större efterfrågan än beräknat på de första marknaderna kan leda till senare intåg. Mycket gråimport skulle därmed kunna leda till fördröjningar.

Dessa argument hade funkar fint om det inte vore för den lilla detaljen att Sony lyckades. Sony lyckades lansera över hela världen utan katastrofalt dålig tillgänglighet.

Det kan i sig te sig rimligt att man vill prioritera vissa "hemmamarknader" över andra men behöver dem verkligen ligga 9 månader efter? Beteende som detta ger en marginell fördel på de prioriterade marknaderna men samtidigt får konkurrenten monopol under 9 månader och de ignorerade marknaderna känner att Microsoft inte bryr sig om dem som kunder.

Microsoft har säkerligen räknat på detta flera gånger. Precis som det säkerligen planerat sin PR under flera veckor och på hårdvaran under ännu längre tid. Men ändå verkar det som om att dem räknat katastrofalt fel på alla tre områdena. Att planera är ingen garanti för att ha rätt.

Facit lyder att Microsoft begränsat sin marknad kraftigt under en mycket lång tid, schabblat bort sin PR och sitter med en sämre hårdvara till högre pris. Kanske är det just därför som dem begränsat tillgängligheten? För att dem insett att bara amerikaner skulle vilja ha deras konsol?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippaz:

Jag köper om den kostar 1000 mindre än ps4 , sen att det borde skilja ännu mer med tanke på xbox vs ps4 prestanda. Men för 2500 kan jag köpa xbox one.

Men då får du nästan räkna med att du inte kommer att få med kinect eller några spel för 2500kr

Permalänk
Master of Overkill

Haft Xbox One sedan december 10e och det här tar ju priset.
Funkar utmärkt med USA konto så palla Svenska.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Haha, Microsoft...... de lämnar ju öppet mål för Steam Machines iaf genom att vara så usla på alla plan

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Xbone före ps4 alla dagar i veckan!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Datanisse:

Xbone före ps4 alla dagar i veckan!

Vad tycker du att Xbone erbjuder som PS4 inte erbjuder (bättre dessutom)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon15480:

Vad tycker du att Xbone erbjuder som PS4 inte erbjuder (bättre dessutom)?

xbox LIVE

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Skrivet av segen:

Japp så fort jag fick veta att den kommer även till PC tappade jag suget att köpa en PS4.
Dessutom har vi nu fått en PS4 på jobbet.

Öhh vad jobbar du med om man får fråga?

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Ozzed:

Är det inte Titanfall som laggar sönder fullständingt på XB1?

30fps @ 720p eller nått... Nej tack

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag är ändå rätt sugen på att köpa ett. Måste till lite fler titlar dock, men det lär vara löst till September!

Permalänk
Medlem

Aja får ju hem mitt PS4 innan helgen och har tålamod att vänta på Day One som släpps i september.
Kan roa mig med min PS4 och 23k speldator som jag nyss beställt tills det att Day One släpps.

Varnar för att köpa importerad Xbox One

Vill vara i den säkra linjen.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Nikita91:

Aja får ju hem mitt PS4 innan helgen och har tålamod att vänta på Day One som släpps i september.
Kan roa mig med min PS4 och 23k speldator som jag nyss beställt tills det att Day One släpps.

Varnar för att köpa importerad Xbox One

Vill vara i den säkra linjen.

Vadå säkra allt funkar samma som med svenska?
Och vem vill ha svensk Kinect jag bara undrar?

Du får spel 30 % billigare typ med USA betalning och kan få alla deras utbud på saker som du inte får i sverige och SLIPPER dålig översättning.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Frågan är ju vad den VERKLIGA anledningen till ungefär ett helt års försening kan vara?

BTW... varför är det så många som inte förstår begreppet "nextgen"? Det har inget med konsolernas prestanda eller funktionalitet att göra.

Kan det vara så att de villl se till att alla tjänster är färdigutvecklade till den svenska marknaden och hällre dröjer med release än släpper en halvfärdig produkt som får kassa reviews?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vadå säkra allt funkar samma som med svenska?
Och vem vill ha svensk Kinect jag bara undrar?

Du får spel 30 % billigare typ med USA betalning och kan få alla deras utbud på saker som du inte får i sverige och SLIPPER dålig översättning.

Jag? Inte alla i min familj som kan Engelska och Xboxen är inte enbart för mig, alla i min familj ska få ta nytta av den därav kan en Svensk kinect vara fördel för mig och min familj.

Sedan läste jag också länken jag angav där dom rekommenderar Svenska versionen över den importerade och jag kommer endast köpa skivor, inte nedladdningsbart material då jag inte känner mig komfortabel med att dela ut mitt bank/kreditkort över internet. Så för mig lär den svenska versionen bli ett bättre alternativ för mig.

Permalänk
Medlem

Fortfarande för dåligt utbud av spel på båda konsolerna så vad spelar det för roll?

Skulle inte alls förvåna mig om One vinner i längden ändå - pga just bättre spelutbud.

Permalänk
Medlem

Vafan håller ms på med haft min 360 sen den släpptes men det lutar starkt åt ps4 nu tänker fan inte vänta tills höst/vinter. Nån som har koll på om dom kommer sänka priset eller det är samma som import priset?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andreas_dock:

Något säger mig att denna generationen konsoler kommer bli kortvarig...
Om 1-2 år kommer någon av de stora spelarna utannonsera "Next-Next-Gen".

.. Vänta ni bara.

Hoppas det blir så i framtiden, ska de ha så höga priser som de har får de också hålla en högre standard speciellt om steammachines etc kommer ut på marknaden.

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt att den kommer att sälja bra även i dessa länder när den väl kommer ut. Det finns många som inte gillar Playstation eller tycker att de exklusiva spelen till Xbox är bättre. Själv ska jag köpa båda.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

I en tråd som handlar om releasedatum så kände du dig tvungen att flika in att "Titanfall laggar sönder". Vad exakt är det, om inte det jag nyss beskrev? Du behöver inte posta ditt svar, jag tror hela Swec redan vet dina åsikter i frågan.

Saxat från atrikeln: "Med lanseringen av stortitlar som <<<***___Titanfall___***>>> och bredare tillgänglighet globalt är det möjligt att Microsoft kan komma ikapp senare under året."

Jag tog mig friheten att markera vad det var i artikeln som fick mig att uttrycka mig som jag gjorde. Det antyds både i den här och andra artiklar att Microsoft lutar sig mot bland annat Titanfall för att visa upp konsolens kapacitet, och med tanke på att då just Titanfall verkar vara ett spel som är drabbat av prestandaproblem så tycker inte jag att det känns som en jättebra idé.

Sedan kan man ju fundera på _varför_ folk blivit mer negativa till Microsoft på senare tid innan man börjar svamla. Du tror inte det kan vara så att företaget har tagit ett gäng beslut som upprört tillräckligt många för att uppnå en kritisk massa?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hmm mja, hade en polare som var helt 100% säker på att han skulle skaffa sig en ONE, lite xbox fanboy som han e! Hursomhelst nu är han "trött på microsofts skit" som han sade det och ska skaffa sig en ps4 istället, undrar hur många som känner likadant....

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Alla kan göra fel, och man kan ju faktiskt se det på ett annat vis med.

Dom gjorde fel, men lyssnar på vad folk vill ha.

Och även om det tar tid med win 8 t e x (vad nu detta har med xbone att göra) , så blir det bättre o bättre o bättre. ( och karusellen stannar knappast där)

Och dom rättar ju till önskemålen.
För det är väl exakt det dom gör, eller ?

Och jag håller verkligen med den personen du citerade, det är så inne att hata microsofts 8 & xbone här så det är rent sinnes. Jag tippar en vild gissning på att 30 % här har inte testat det ens, dom skriver bara för att, följa med strömmen. Det är min uppfattning.

Snacka om att ha koll på läget.

Problemet är att de från början försökte låsa in marknaden och så det krävdes att en stor massa faktiskt hotade med bojkott som de tog bort delar av låsningen. Detta ska ha skett på eget bevåg och inte som respons mot att faktiskt förlora stora marknadsandelar. Sedan Win 8 må förbättras men man kan fortfarande inte komma runt känslan att det är ett Operativsystem för tablets som inte ens borde ha släpps till desktops. Detta är ett designval som Microsoft helt efterblivet har gått efter. Visst gör alla fel men lyckas göra det med två stora produkter inom ett år? Det är mer är klantigt.. Det är på gränsens till inkompetens.

Skrivet av GaMeR2K5:

Jo just det ja... minns jag läste något om det. Den nya konsolen är ju mer inriktad på onlinetjänster än tidigare... så ifall det inte fungerar bra blir det ju lite av en flopp.

Nej att frivilligt slänga ut sina kortuppgifter på nätet är ju lite vanskligt. E-kort inbillar jag mig ju iallafall för tillfället vara ett säkrare alternativ... där man kan ange giltighetstiden själv till t.ex. en månad i taget.

Oavsett om nu kort är säkra eller inte. Många säger ju att banken betalar tillbaka pengarna direkt ifall man får det "skimmat" eller liknande. Men det är ju ibland ett jädrans krångel innan man får några pengar tillbaka.

Inte bara det.. Du kan även sätta ett saldotak. Om du ger ut dina VISA uppgifter och någon får tag i det så kan de rensa hela ditt konto medan med e-kort kan de enbart rensa den summa som du har kvar till taket.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Problemet är att de från början försökte låsa in marknaden och så det krävdes att en stor massa faktiskt hotade med bojkott som de tog bort delar av låsningen. Detta ska ha skett på eget bevåg och inte som respons mot att faktiskt förlora stora marknadsandelar. Sedan Win 8 må förbättras men man kan fortfarande inte komma runt känslan att det är ett Operativsystem för tablets som inte ens borde ha släpps till desktops. Detta är ett designval som Microsoft helt efterblivet har gått efter. Visst gör alla fel men lyckas göra det med två stora produkter inom ett år? Det är mer är klantigt.. Det är på gränsens till inkompetens.

Det är ganska arrogant att kalla 100.000 personer inkompetenta utan att ens veta hur grymma de är. Programmeringsspråket .Net är en industristandard och helt jävla fantastiskt när det gäller att producera funktionalitet snabbt. Deras utvecklingsverktyg Visual Studio är det bästa på marknaden, hands down. Jag kan garantera att praktiskt taget alla spel du spelat har byggts med deras verktyg.

Win8 är en grym förbättring på så många sätt i kärnan, men karossen/ui (det enda du tittar på) är inte helt optimal för en entusiast, men MS lyssnar och förändrar. Modern UI är för nybörjare och personer som bara vill in och kolla facebook och bilder på katter. Sådana finns det i mycket större utsträckning än vad det finns entusiaster. Deras Surface är jävligt härlig.

För att sammanfatta: De är en jätte med sjukt mycket stark kompetens inom många områden och jag tror att du underskattar MS ganska hårt.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kelthar:

Det är ganska arrogant att kalla 100.000 personer inkompetenta utan att ens veta hur grymma de är. Programmeringsspråket .Net är en industristandard och helt jävla fantastiskt när det gäller att producera funktionalitet snabbt. Deras utvecklingsverktyg Visual Studio är det bästa på marknaden, hands down. Jag kan garantera att praktiskt taget alla spel du spelat har byggts med deras verktyg.

Win8 är en grym förbättring på så många sätt i kärnan, men karossen/ui (det enda du tittar på) är inte helt optimal för en entusiast, men MS lyssnar och förändrar. Modern UI är för nybörjare och personer som bara vill in och kolla facebook och bilder på katter. Sådana finns det i mycket större utsträckning än vad det finns entusiaster. Deras Surface är jävligt härlig.

För att sammanfatta: De är en jätte med sjukt mycket stark kompetens inom många områden och jag tror att du underskattar MS ganska hårt.

Skulle inte kalla Windows 8 och fiaskot kring Xbox one för att vara innovativa ideer utan snarare något som borde ha stannat i 90-talet. Någon tog besluten hur Win 8 och Xbox One skulle utformas och dessa personer gjorde enorma misstag. Svårt att underskatta dessa personers beslut.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tumnus:

Skulle inte kalla Windows 8 och fiaskot kring Xbox one för att vara innovativa ideer utan snarare något som borde ha stannat i 90-talet. Någon tog besluten hur Win 8 och Xbox One skulle utformas och dessa personer gjorde enorma misstag. Svårt att underskatta dessa personers beslut.

Tycker inte Windows 8 med Xbox och allt UI är något misstag nu när dom kommer fixa massa saker i updates.
Det är FÖRÄNDRING som är jobbig som vanligt, jag har nu gått över helt och hållet till W8 för att det är helt enkelt stört mycket bättre.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240