Samsung Galaxy S3 mini startar om hela tiden

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S3 mini startar om hela tiden

Hejsan!

Det är nu så att min S3 mini har fått för sig att starta om sig när batterinivån har sjunkt till runt 60-70%. Sen när den har startat om sig så har den oftast inte mer än något ynka procent batteri som inte ens räcker till att slå in pin koden. Batteriet har också börjat ta slut ganska fort?

Den är inte rootad och jag har inte en massa appar som ligger och kör i bakgrunden, bara något enstaka.

Vad tror ni att detta kan bero på? Har jag varit för dålig med informationen så ställ gärna frågor.

Tror ni att ett nytt batteri skulle lösa det hela?

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem

Det sjuka är att jag tror jag haft exakt samma problem fast min vägra ladda ibland också. Hur som helst så tror jag jag gjorde en återställning och sen dess har den fungerat Okej.
Annars är det nog något knasigt med batteriet.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Låter som ett batteri problem, kontrollera om batteriet är svullet (blir som en bula på det) är det en svullnad är det inte så mycket att fundera på. Annars testar du fabriksåterställa luren.

Permalänk

Har exakt samma problem! får ryck! behöver svar med.

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Låter som ett batteri problem, kontrollera om batteriet är svullet (blir som en bula på det) är det en svullnad är det inte så mycket att fundera på. Annars testar du fabriksåterställa luren.

Jag har tagit ut batteriet flera gånger och vad jag har märkt så har det inte varit svullet. Blir väl till att fabriksåterställa mobilen då.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FyoDisco:

Hejsan!

Det är nu så att min S3 mini har fått för sig att starta om sig när batterinivån har sjunkt till runt 60-70%. Sen när den har startat om sig så har den oftast inte mer än något ynka procent batteri som inte ens räcker till att slå in pin koden. Batteriet har också börjat ta slut ganska fort?

Den är inte rootad och jag har inte en massa appar som ligger och kör i bakgrunden, bara något enstaka.

Vad tror ni att detta kan bero på? Har jag varit för dålig med informationen så ställ gärna frågor.

Tror ni att ett nytt batteri skulle lösa det hela?

har du någon garanti kvar på den? kanske få den reparerad eller bytt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

har du någon garanti kvar på den? kanske få den reparerad eller bytt ut.

Det är möjligt att jag har det. Ska kolla imorgon om jag har garanti kvar. Har bara haft telefonen i lite mer än ett år så det kanske inte är omöjligt?

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en fabriksåterställning igår men problemet kvarstår fortfarande. Ska lämna in den på en kontroll och se om det går att fixa.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem

Batteriet var svullet så det var det som var felet.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem
Skrivet av FyoDisco:

Batteriet var svullet så det var det som var felet.

Så du fick alltså ett nytt batteri och problemet var sedan löst? Jag är intresserad då jag har en S3:a med väldigt dålig batteritid (vi pratar typ 5-6 timmar utan användning och WiFi, BT, GPS osv avstängt). När jag köpte den höll en laddning en hel dag MED användning.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Så du fick alltså ett nytt batteri och problemet var sedan löst? Jag är intresserad då jag har en S3:a med väldigt dålig batteritid (vi pratar typ 5-6 timmar utan användning och WiFi, BT, GPS osv avstängt). När jag köpte den höll en laddning en hel dag MED användning.

Nej, dom tog in den för lagning. Men han som stod bakom disken såg att batteriet var svullet, vilket jag också borde ha lagt märke till. Kan vara andra fel på telefonen också, men förhoppningsvis var det bara batteriet som det var fel.

Ang. din mobil så kan batteriet ha blivit dåligt, kanske hjälper om att köpa ett nytt batteri? Min mobil har också väldigt dålig batteritid, men den stängde av sig självt också vilket nog berodde på att batteriet var svullet.

Visa signatur

/Felix

Permalänk

Min morsa hade samma problem. Bytte hennes batteri igår och idag var hon skitglad. Det fungerar mycket bättre nu. 150kr på teknikproffset.se (+frakt typ 30).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Min morsa hade samma problem. Bytte hennes batteri igår och idag var hon skitglad. Det fungerar mycket bättre nu. 150kr på teknikproffset.se (+frakt typ 30).

Tror du att det är ett batteri som håller sig bra länge eller är det dött efter bara några månaders användande?

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Skrivet av FyoDisco:

Tror du att det är ett batteri som håller sig bra länge eller är det dött efter bara några månaders användande?

Det var samsung original. Så hoppas det håller iaf ett 1-2år. (det gamla höll väl 1-1.5år).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Det var samsung original. Så hoppas det håller iaf ett 1-2år. (det gamla höll väl 1-1.5år).

Hoppas också att det håller så länge. Mitt batteri höll lite mer än ett år innan det började krångla.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem

Hej
Har också samma fel som ni beskriver. Telefon kan när som helst börja starta om sig allt mellan tre till tio gånger före den slutligen börjar fungera igen som den ska. Ha provat fabriksågerställa den utan att få bort det, så frågan är har ni lyckats få bort problemet med batteribyte? Har som någon skrev ovan dålig batteritid på typ 5-6 timmar.
/Anders

Permalänk
Medlem
Skrivet av aahlstro:

Hej
Har också samma fel som ni beskriver. Telefon kan när som helst börja starta om sig allt mellan tre till tio gånger före den slutligen börjar fungera igen som den ska. Ha provat fabriksågerställa den utan att få bort det, så frågan är har ni lyckats få bort problemet med batteribyte? Har som någon skrev ovan dålig batteritid på typ 5-6 timmar.
/Anders

Batteribyte löste det hela för mig i alla fall. Batteriet var svullet. Du kan känna lite på det för att se om det är svullet.

Visa signatur

/Felix

Permalänk

Samsungs batterier sväller väldigt ofta, ibland tar det inte ens mer än några månader.
Så har ni en Samsungtelefon ta ut och kontrollera batteriet ifall ni har problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Samsungs batterier sväller väldigt ofta, ibland tar det inte ens mer än några månader.
Så har ni en Samsungtelefon ta ut och kontrollera batteriet ifall ni har problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var första gången det hände för mig, men tror att det kommer ske igen. Blir nog till att byta telefon i såna fall.

Visa signatur

/Felix