Permalänk
Medlem

Hörlurar

Nu är det så att jag hade tänkt att investera i ett par nya hörlurar och jag har hört att sennheiser skall vara ett bra märke.
Är det någon som vet var man kan få tag på sådana på internet.

Permalänk
Medlem

Kan annars rekommendera Philips HP890 som är en jäkligt bra lur till billigt pris Finns från 600:- tror jag. Provlyssna på båda Sennheiser och HP:n innan du köper

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Philips hd590 är mycket bra, köpte mina för 800:- på onoff.

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Hedersmedlem

Sennheiser hd590 menar du LecToR? edit: eller kanske inte med tanke på priset..?

Även jag har ett par Philips HP890 och rekommenderar dem varmt. Kanske inte riktigt når upp till de dyraste Sennheiser-lurarna, men är så oerhört prisvärda att de låter bättre iaf.

Kostar 595:- på www.fyndborsen.se och 649:- på www.ginza.se (fraktfritt vid beställningar över 1200:-).

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Jo, Sennheiser är mycket bra. Har haft ett par HD580 "Precision" i ett par år nu och är mycket nöjd. Nu kostar dessa i och för sig 2500 kr, vilket är mer än de flesta vill betala. Kan dock säga att de låter helt underbart! Nu gör ju Sennheiser billigare lurar också och de bör definitivt också spanas in!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Sennheiser hd590 menar du LecToR? edit: eller kanske inte med tanke på priset..?

Även jag har ett par Philips HP890 och rekommenderar dem varmt. Kanske inte riktigt når upp till de dyraste Sennheiser-lurarna, men är så oerhört prisvärda att de låter bättre iaf.

Kostar 595:- på www.fyndborsen.se och 649:- på www.ginza.se (fraktfritt vid beställningar över 1200:-).

ojoj jag menade hp890 (tänkte på seenheiser lurarna )

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

jag har skaffat ett par Sennheiser 570 för ca 1300 med frakt och allt jag måste säga att dom är dom bästa jag någonsin haft och testat.. det finns massor med affärer som säljer som men jag beställde från http://www.thomann.de och jag tyckte att dom var ganska bra dom rekomenderas.....

Visa signatur

AMD Phenom X4 9950 @ 3Ghz | Asus M3A79-T Deluxe | 2x 2GB Corsair Dominator 8500 5-5-5-5-18-T1|Geforce 8800GT | 800GB HDD | Corsair 620w

Permalänk
Medlem

joo, Sennheiser ska tydligen göra bra lurar. själv har jag ett par koss UR 40. enormt bra ljud och bra bas. rekomenderas varmt!
kolla här: http://www.gtek.net/index.php?mode=item&id=574&session=4fb405...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Det skulle hjälpa om du säger ungefär hur mycket du tänkt lägga på lurarna och hur du tänkt använda dom, annars blir det ganska svårt att ge dig några bra råd.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Tycker att du ska prova Sennheiser RS45 om du vill ha bra trådlösa hörlurar. Kostar ca 1500:-

Visa signatur

"Visst är det många som använder Windows, det är många som tittar på Bingolotto också." Martin Lindhe

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren.
jag har provat ett par Philips SBCHP890 och de låter bra det blir nog ett par sådana bra pris också.

Permalänk

Jag har ingen länk men titta om du kan få tag ett par Philips SBC HP800 Har dom själv och dom e riktigt bra asså!

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Glömsk

AKG K1000 är ganska mysiga också, lite dyra kanske. Annars är väl Sennheiser HD580 eller 600 bra val som är lite billigare (runt 2000-2500). Under det sägs Beyerdynamic DT531 vara rätt bra för priset.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Investerade i ett par Sennheiser HD-590 Prestige för ett par veckor sen och är helnöjd. Priset var 1.995:-, vilket kan tyckas vara högt. Det är det också, men det är fina lurar!

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Glömsk

Enligt min mening håller HD590 långt ifrån samma klass som HD580 eller HD600. Men det är min högst personliga åsikt det...

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Märkligt att ingen nämner Grades lurar...för de lite mer highend lurar ni nämner hd600 (mmmm) ska ju ha en headamp for att låta så bra som möjligt, något Grades inte nödändigt måste ha (Bas någon?). Sen har vi porta pron som faktiskt låter bra och the plug om man moddar dem lite så att de stänger ute ljud betre. Och så kommer vi till favorit frågan ... Open air or Closed cans? ;P

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [lum]
Sen har vi porta pron som faktiskt låter bra och the plug om man moddar dem lite så att de stänger ute ljud betre

Porta Pr0n - När du känner dig pilsk

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Grado är tyvärr alltför dyra här i Sverige, man får betala ungefär det dubbla av vad dom egentligen är värda. Dock håller jag med om att man ska hålla sig ifrån lurar som är tunga att driva som t.ex. Sennheisers eller AKG:s dyrare varianter om man inte vill lägga ut massa pengar på en förstärkare också. Däremot porta pro och the plug skulle jag inte skaffa mig, KSC-35 är det mest prisvärda av Koss produkter.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT
Jag har ingen länk men titta om du kan få tag ett par Philips SBC HP800 Har dom själv och dom e riktigt bra asså!

Har också dessa lurar och kan inte säga annat än att de är snuskigt prisvärda. Kostade runt 300 spänn på OnOffs mellandagsrea.

Jag föredrar numera hörlurarna framför mitt Logitech Z-640 5.1-system

Permalänk
Gäst

När vi ändå är inne på hörlurar. Vilka är dom bekvämaste hörlurarna?

Jag kan prioritera bort en del av ljudupplevelsen så länge lurarna är bekväma. Då menar jag bekväma efter 5 timmar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bitcho

Jag kan prioritera bort en del av ljudupplevelsen så länge lurarna är bekväma. Då menar jag bekväma efter 5 timmar.

Okej, detta säger jag inte bara för att jag själv har Sennheiserlurar:

Många av Sennheisers modeller (exempelvis HD545, HD565, HD580, HD590 och HD600) är gjorda så att det inte finns något som klämmer på själva örat. Istället är det en mjuk, rund sammetskudde som trycker runt örat. Det är verkligen helt överlägset alla andra lösningar, enligt mig. Kan ha de på i stort sett hur länge som helst utan att man blir trött! Prova ett par på exemplvis Hi-Fi Klubben, så förstår du vad jag menar.

Permalänk
Medlem

Komforten var en av anledningarna till att just HD-590 blev mitt val. Jag provade de flesta i Sennheisers sortiment samt även en del lurar från Philips och Sony. Då jag inte direkt kunde urskilja någon nämnvärd skillnade mot bl a HD-580 och 600 (som Psionicist ansåg knäckte HD-590) och HD-590 kändes helt klart bäst att ha på huvudet. Jag kan sitta en hel dag med lurar nu utan att få varken ont eller öronsvett. Den öppna konstruktionen och de ultrakomfortabla kuddarna gör susen. Till och med det irriterande trycket från bygel jag brukar få har inte uppstått än.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker att mina fina Philips 890 är väldigt sköna, jag har i regel på mig de 6-8 timmar per dag, aldrig någonsin har de känts jobbiga att ha på sig.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bitcho

Mina moddade HP890 tycker jag är väldigt sköna. Jag satt fast en remsa skumgummi mot den delen som trycker mot hjässan och kan utan problem ha dem på mig i 12h+.
Dock kan de bli lite varma under extremt varma sommardagar.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

För de som inte vet hur ett par Sennheiser HD580 ser ut kommer här en liten bild på mina:

Som ni ser är bygeln "vadderad" också, vilket kan vara skönt.

Permalänk
Medlem

Själv har jag ett par HP910. De kostade 995:- och är helt klart nöjd! Lyssnade runt på ett par Sennheizer-modeller i olika prisklasser också men jag blev inte särskilt imponerad av dem faktiskt.

Rent generellt tycker jag att folk borde lägga mer pengar på hörlurar än vad de gör! Hur många sitter inte med 300-400-kronors hörlurar flera timmar varje dag medan de kanske lagt 15000:- på datorn och 5000-10000:- på sin stereo!? Ordentliga lurar sitter ofta mer bekvämt och ger en helt annan ljudupplevelse framför datorn!

Permalänk
Medlem

finns även lite på teknikmagasinet.se

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Lyssnade runt på ett par Sennheizer-modeller i olika prisklasser också men jag blev inte särskilt imponerad av dem faktiskt.

Nej, Sennheisers billigare är väl inte alltid bästa valet. Från och med cirka 1500kr finns det dock inte mycket som slår dem.

Permalänk
Medlem

Ljudmakarn har just nu ett Jubileumserbjudatnde på Beyerdynamic DT931 för 1495:-. (normalpris 3295:-)
Många anser att de låter bättre än Sennheiser HD600.

http://www.ljudmakarn.se/

Själv har jag funderat på att åka dit och provlyssna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik

Mina moddade HP890 tycker jag är väldigt sköna. Jag satt fast en remsa skumgummi mot den delen som trycker mot hjässan och kan utan problem ha dem på mig i 12h+.
Dock kan de bli lite varma under extremt varma sommardagar.

http://home.student.uu.se/joli5403/images/tn_moddade_hp890.jp...

Jag kör mina HP890 omoddade (tjockskallig lol) och har haft på mig dom utan att veta det under ett 24 timmars anime marathon jag hade Helt underbara. Som luft!

Kan också tillägga att HP890 slår min "hemmabio" med hästlängder.

Visa signatur