Permalänk

Hörnan tar form

Gjorde om hela galleriet eftersom jag fixat ännu lite mera hemma och det såg bara allmänt knas ut med så många olika typer av bord och annat.

Får ursäkta kvalitén på bilderna, fotade med en Nexus 5

Dator:
Macmini Late 2012
i5 2,5GHz Turbo boost 3,1GHz
16GB Ram
Intel HD Graphics 4000
500GB minne

Skärm:
Samsung S27C350H

Tangentbord/Mus:
Sandstrom wireless
Apple Magic Trackpad
Logitech T620

Hörnan tar form

Permalänk
Medlem

Vad lustigt det ser ut med en svart skärm till en Mac ^^

Permalänk
Medlem

fint du har städat du

Visa signatur

NIL

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Vad lustigt det ser ut med en svart skärm till en Mac ^^

Där av ska jag inhandla en ny 27" skärm som passar lite bättre till allt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Intressant val av möblering. Finns ett annat sätt som kommer göra att rummet ser större ut Håller även med att det ser lustigt ut med en "vanlig" skärm till en Mac

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Skrivet av car2ns:

Intressant val av möblering. Finns ett annat sätt som kommer göra att rummet ser större ut Håller även med att det ser lustigt ut med en "vanlig" skärm till en Mac

Kom gärna med förslag på hur jag kan möblera på ett annat sätt (utan att få fönster reflektioner på tvn och utan att ha tvn under fönstret vilket bara är segt då det är sol ute)

Och som jag sa innan så är det på väg en annan skärm till nästa månad, men eftersom jag köpt huset och allt nytt för bara 2v sedan så finns inte riktigt ekonomin till att inhandla allt jag vill ha på en gång nu:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av forreforslund:

Kom gärna med förslag på hur jag kan möblera på ett annat sätt (utan att få fönster reflektioner på tvn och utan att ha tvn under fönstret vilket bara är segt då det är sol ute)

Och som jag sa innan så är det på väg en annan skärm till nästa månad, men eftersom jag köpt huset och allt nytt för bara 2v sedan så finns inte riktigt ekonomin till att inhandla allt jag vill ha på en gång nu:)

Inget fel på skärmen alls Man är bara van vid att folk har "Apple-skärmar" när dom har en Mac

Ha tvn under fönstret borde dte ju nästan vara spöstraff på. Neh asså jag tänkte att du skulle ha soffan under fönstret. Tyvärr blockerar man elementen och har man en kall lgh (snål hyresvärd/bostadsrättsförening) så blir ju lgh ännu kallare då. TVn skulle jag sen ha på vägen till höger om nuvarande tv-väggen. Soffan är ju från Ikea och den är vändbar så du byter plats på schäslongen så att soffan följer fönsterna/elementen.

Beroende på var solen är så kan du ju då få reflektioner på tv. Men för att slippa svänga till vänster varje gång (jag gillar fria vägar) så är det ett bättre ställe o ha soffan på.

Sen skulle jag investera i ett par rullgardiner med listar på kanterna runt rullgardinen som den kan slida igenom. Då får du inte in något ljus alls dom timmarna som stolen är uppe

Rullgardin finns på Ikea och listerna kna vara vad som helst egentligen. Finns ju speciallister för just detta ändamål, men jag har använt L-lister från Byggmax och målad dom vita. Blir lika bra

Så skulle jag ha gjort.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Skrivet av car2ns:

Inget fel på skärmen alls Man är bara van vid att folk har "Apple-skärmar" när dom har en Mac

Ha tvn under fönstret borde dte ju nästan vara spöstraff på. Neh asså jag tänkte att du skulle ha soffan under fönstret. Tyvärr blockerar man elementen och har man en kall lgh (snål hyresvärd/bostadsrättsförening) så blir ju lgh ännu kallare då. TVn skulle jag sen ha på vägen till höger om nuvarande tv-väggen. Soffan är ju från Ikea och den är vändbar så du byter plats på schäslongen så att soffan följer fönsterna/elementen.

Beroende på var solen är så kan du ju då få reflektioner på tv. Men för att slippa svänga till vänster varje gång (jag gillar fria vägar) så är det ett bättre ställe o ha soffan på.

Sen skulle jag investera i ett par rullgardiner med listar på kanterna runt rullgardinen som den kan slida igenom. Då får du inte in något ljus alls dom timmarna som stolen är uppe

Rullgardin finns på Ikea och listerna kna vara vad som helst egentligen. Finns ju speciallister för just detta ändamål, men jag har använt L-lister från Byggmax och målad dom vita. Blir lika bra

Så skulle jag ha gjort.

Okej, tack för tipsen och får tänka på det helt enkelt.

Men dedära med att ha soffan för elementen vid fönstret är typ omöjligt om jag ska ha en elräkning som är dräglig. Eftersom det är ett hus/villa med direktel och elelement och att ja bor i norrland där det är ca -40 på vintrarna så skulle ja få brassa på för full fart på elementerna för att få ut värme i rummet, vilket skulle göra att min elräkning troligen skulle bli 3-4 gånger så hög som den är nu.

Men kan säga att som du beskrev nu, så var lin tanke först tills jag kom fram till att det kommer vara iskallt i hela rummet vid en sådan möblering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forreforslund:

Okej, tack för tipsen och får tänka på det helt enkelt.

Men dedära med att ha soffan för elementen vid fönstret är typ omöjligt om jag ska ha en elräkning som är dräglig. Eftersom det är ett hus/villa med direktel och elelement och att ja bor i norrland där det är ca -40 på vintrarna så skulle ja få brassa på för full fart på elementerna för att få ut värme i rummet, vilket skulle göra att min elräkning troligen skulle bli 3-4 gånger så hög som den är nu.

Men kan säga att som du beskrev nu, så var lin tanke först tills jag kom fram till att det kommer vara iskallt i hela rummet vid en sådan möblering.

Jo, då är det bara dumt o sätta fär elementen. Finns ju elementfläktar du borde kolla upp. Får du hjälp med att cirkulera värmen mer effektivare och behöver inte brasa på värmen lika mycket.

Men då har du ju goda förutsättningar vintertid att överklocka datorn din

Visa signatur

/car2ns

Permalänk

jag får helt enkelt kolla upp dedära, tack för tipsen och ideerna iaf:)

Permalänk
Medlem

Tycker om skrivbordet plus den lilla hyllan i samma stil. Är det något som du vet vad det kommer ifrån eller är det gamla randomprylar från nånstans?

Permalänk

Skrivbordet är ett gammalt kontorsbord från IKEA som min mamma hade på sitt jobb för ca 13år sedan, så jag gissar att det inte går att köpa det fortfarande, men jag skulle gissa att det finns nå liknande skrivbord på IKEA.

Permalänk

Är mac mini lådan fastklistrad på väggen?

Permalänk

Nej, MacMini lådan är inte fastklistrad på väggen, genom att du kan öppna lådan och där av bara ha "utandömmet" kvar på lådan så kan du enkelt trycka två nålar genom kartongen och in i väggen sen smidigt trä tillbax resten av lådan så man inte ser nålarna som den sitter fast i

Permalänk
Medlem

Vad är det för usb hubb? Vart köpte du den?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Permalänk
Medlem

Värsta tangentbordet i världshistorien. Hade ett sådant på ett av mina förra jobb.. Kunde aldrig vänja mig.

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk

Jag tycker faktiskt att det är ganska skönt att använda, men det är klart att det finns flertalet tangentbord som faktiskt är skönare att använda om man skriver mycket

Permalänk
Medlem

Det är otroligt oskönt om man ska sitta och koda hela dagarna ;>

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze