hjälp snälla om den nya processorn jag ska köpa?

Permalänk
Medlem

hjälp snälla om den nya processorn jag ska köpa?

har modekortet asus m5a97 r2.0

http://www.inet.se/produkt/1902350/asus-m5a97-r2-0?utm_source...

har en amd fx 6300 processor nu men har tänkt att köpa en amd fx 8350.

undra om man måste alltså måste bios uppdatera eller flasha eller vad det kallas för att processor ska fungera eller är det bara stoppa i processorn i moderkortet och bara köra hjälp snälla?

Permalänk

Båda kör AM3+ sockel så en uppdatering lär inte krävas Behövs det så märker du det. Men jag betvivlar det

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Trots att du tidigare uppmärksammats på att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak, har du nu brutit mot den regeln igen, den här gången genom att skapa ytterligare en tråd med frågor inför ditt datorinköp. Att vi har den här regeln beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.

I och med att du trots tidigare tillsägelser brutit mot regeln igen, är jag rädd att jag nu måste låsa alla dina trådar om ditt datorinköp. Du får inte lov att skapa fler trådar om det efter att de här har låsts, så tyvärr har du förlorat din möjlighet att få hjälp med ditt datorinköp. Jag beklagar verkligen att det behöver bli så här, men tyvärr kan jag inte se någon annan utväg i det här fallet. Jag hoppas att du har förståelse för mitt agerande, även om det drabbar dig negativt.