Köpråd: Speldator för runt 7500-8000

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av SweCake:

Majoriteten av spelarna på SweClockers anser i vad iaf vad jag uppfattar det som att 60FPS är ett måste.

stämmer nog ganska bra har hört att mer en 60fps märker ej ögat

ps ok jag ska ändra sen till den utan s

Oj, Nu lyckades du visst ta bort mina "[Quote"] klamrar.

Personligen så har jag nog större nytta av högre stock frekvenser än lägre frekvenser men högre boost.

Skrivet av Jupiter IV:

Den största frågan... Är det viktigt för DIG att det blir 60 fps?

Helt rätt! Upp till var och en. Startade en tråd med en liten omröstning kring vad man gillar kring FPS och det är en hel del som nöjer sig med 30-40FPS.

http://www.sweclockers.com/forum/76-shooters/1286650-30-60-12...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jupiter IV:

Den största frågan... Är det viktigt för DIG att det blir 60 fps?

asså om jag ska vara helt ärlig så spelar jag ej bf4 men vill enda anledningen att jag ej har är för min föra dator klara ej av det men jag har hellre hög fps en bra grafik har bara spelat bf2 sen fick jag då sluta med bf3 för det var för krävande så om 60fps är lagg frit så är det viktigt för mig

Permalänk
Avstängd

sista kollen på datorn 7,5 - 8k

Hej ska köpa dator nu snart och jag hade en anan tråd inan men den har dött ut så jag gör en ny. Men min budget är 7,5 - 8k och 8k är absolut max. Dom mes krävande spelen jag ska spela är titanfall,Dayz och bf4 och hällst på högt men medium funkar också

så här ser det ut nu

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6670361/2014-04-12

Tack för svar i förhand!

Glömde säga att jag redan har Ram minnen så det behöver ni ej lägga till

Permalänk
Hjälpsam

Ser bra ut, kommer inte bli värdens tystaste dator men sånt går att fixa i efterhand..du har ett snabbt kort o bra CPU o det är alltid en bra början

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thli72:

Ser bra ut, kommer inte bli värdens tystaste dator men sånt går att fixa i efterhand..du har ett snabbt kort o bra CPU o det är alltid en bra början

Ja om du menar att det är cpun har jag planer på att köpa ny sen när jag har pengar

Permalänk
Hjälpsam

rätt öppet chassi o stock CPU kylare, ingen SSD ... så lite kommer den att låta, men ingen större fara

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thli72:

rätt öppet chassi o stock CPU kylare, ingen SSD ... så lite kommer den att låta, men ingen större fara

Ok, men det kanske går att fixa chassit funkar detta bättre http://www.inet.se/produkt/6911371/corsair-carbide-200r-svart
du för gärna ge tips om du vill

Permalänk
Hjälpsam

Beror på hur tyst du vill ha det. . . det chassit du valde först är bättre än 200R då Fractal chassit har en tre stegs fläktkontroller.

Annars är R4 chassit "standardvalet" för tysta chassin men lite dyrare..

Jag överdrev kanske frågan, det chassit du först valde är bra...ta det o köp en cpu kylare sen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thli72:

Beror på hur tyst du vill ha det. . . det chassit du valde först är bättre än 200R då Fractal chassit har en tre stegs fläktkontroller.

Annars är R4 chassit "standardvalet" för tysta chassin men lite dyrare..

Jag överdrev kanske frågan, det chassit du först valde är bra...ta det o köp en cpu kylare sen

Ja så gör jag nog Tack för alla svar!

Permalänk
Medlem

Så här hade jag gjort istället.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6670817/2014-04-12

Permalänk
Avstängd

Ja det ser faktiskt lite bättre ut tycker jag också byttar nog bara nättag

Edit såg precis att det ej fanns nåra hål i sidan blir det nogot problem om man kör med stock kylare? tänkte bara att stock kylaren bläser rakt fram och då kommer väll ej luft ut om det ej är hål.

Permalänk
Medlem

Kylaren fungerar även utan sidohål. Jag är ingen expert på hur kylningen fungerar men det viktiga är nog främst att få bort värmen från chippet, sedan tar chassifläktarna hand om att blåsa ut luften ur chassit.

Skrivet av thli72:

rätt öppet chassi o stock CPU kylare, ingen SSD ... så lite kommer den att låta, men ingen större fara

Har du koll på hur mycket 4670K stock låter? Har aldrig tänkt på det eftersom jag aldrig använt stock-kylaren och hittar inga benchmarks.
Om den väsnas mycket kanske jag skulle börja rekommendera en sånn där Hyper 212 vad de nu heter för ljudnivåns skull.
Brukar i dagsläget inte rekommendera någon kylning eftersom överklockning med Haswell inte tycks ge särskilt mycket.

Permalänk
Hjälpsam

Stock låter inte så mycket på låga varv men problemet är att den inte kyler så bra så ganska snart varvar fläkten upp o den förhållandevis lilla fläkten ger ifrån sig ett ganska pitchat ljud..

Men ofta drunknar detta ljud i ljudet från grafikkort o PSU . . . nu är jag personligen nån som tycker fläktar o flöden är kul så jag byter alla fläktar tills jag får det flödet jag vill o en låg ljudnivå

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade, rubrik redigerad*

Har det inte hänt väldigt mycket på komponentmarknaden får man oftast bättre svar om man har all information i samma tråd. Dessutom ger det ett trivsammare forum.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Passade även på att ändra rubriken till en bättre. Det går bra att ändra denna i efterhand.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Msch:

Kylaren fungerar även utan sidohål. Jag är ingen expert på hur kylningen fungerar men det viktiga är nog främst att få bort värmen från chippet, sedan tar chassifläktarna hand om att blåsa ut luften ur chassit.

Har du koll på hur mycket 4670K stock låter? Har aldrig tänkt på det eftersom jag aldrig använt stock-kylaren och hittar inga benchmarks.
Om den väsnas mycket kanske jag skulle börja rekommendera en sånn där Hyper 212 vad de nu heter för ljudnivåns skull.
Brukar i dagsläget inte rekommendera någon kylning eftersom överklockning med Haswell inte tycks ge särskilt mycket.

Okej men jag ska nog köpa en kyllare i efterhand när jag har pängar.

Permalänk
Avstängd

Jag har ändrat chassi och grafik kort för detta grafik kortet har fåt toppklas av sweclocker

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6673511/2014-04-13

Permalänk
Avstängd

två snabba frågor kan man få virus i ram och de står att ram rekommenderas till vissa processorer om man har en processor som ej rekommenderas till ram vad kan hända?

Permalänk
Skrivet av Svenssonish14:

Vadåe, min kusing säger att man minst ska ha ett gtx 780 eller r9 290 och 16 gig ram och bra processor, typ 4-6 core för att kunna maxa bf4 på 60+ fps.

Skrivet av SweCake:

två snabba frågor kan man få virus i ram och de står att ram rekommenderas till vissa processorer om man har en processor som ej rekommenderas till ram vad kan hända?

Vilken fu**ing virus i ram det är ingen lagring -.- och alla ram i dagsläget funkar