Är Computerstocklots.com trovärdig? Bl.a. GTX Titan för 130$, 4960X för 136$

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CStocklots:

Finns inget att slingra sig om. Jag gör det inte heller. Det finns en vettig människa nu klockan 01.46 som skickade ett mail
och fått svar av mig. Det var skickat från en person som skriver här, så informationen kommer nog snart.

Det är bara jag som inte vill vara med att leka era lekar. Men frågar man den rätta vägen så får man svar.

Skitsnack. Du är fullt medveten om att du inte ens har den information som krävs dels. enligt lag för att du ens ska få ha ett företag i Sverige och dels. för att det går att söka på ditt bolag via det. Folk har försökt fråga den rätta vägen och inte fått svar. Du slingrar dig för fullt. Du tappar dessutom potentiella kunder per minut när du tiger.

En seriös försäljare hade gett sitt organisationsnummer direkt på frågan och inte försökt beskylla andra för diverse saker för att slippa.

Tåls även att nämnas att du förlorat min vänkrets som potentiella kunder. Du gör exakt alla felsteg som en nybörjare ev. kan göra.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av CStocklots:

Finns inget att slingra sig om. Jag gör det inte heller. Det finns en vettig människa nu klockan 01.46 som skickade ett mail
och fått svar av mig. Det var skickat från en person som skriver här, så informationen kommer nog snart.

Det är bara jag som inte vill vara med att leka era lekar. Men frågar man den rätta vägen så får man svar.

Våra lekar? Alla här försöker bara ta reda på om ditt företag är legit eller inte. Du verkar inte vilja skaffa kunder iallafall med dina "svar"

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd

Men se till att "fronta" en vara till ett par kända Swecklockare så är det ju bevisats att det är sant.

Som företag skulle jag ha gjort det. För att bevisa att jag är och driver ett riktigt företag. men när undanflykter och ursäkter löper av varann från leffes sida så är det ju skrämmande.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av CStocklots:

De flesta har provat den rätta vägen (dvs. finna det på hemsidan) utan att lyckas.
Ska man knäcka en gåta för att finna numret nu eller eftersom du pratar om lekar? Du heter inte Tobin Bell egentligen va? För i så fall vill jag inte leka.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av CStocklots:

Finns inget att slingra sig om. Jag gör det inte heller.

Nehe vad är nedstående då?

Skrivet av CStocklots:

Ang. organisationsnummer så har det enbart efterfrågats i detta forum, och ej via mail.
Om det var fallet så skulle jag ha ett antal mail om det vilket jag inte har.

Det finns 2 st mail som efterfrågat det i samband med order, och de har fått informationen.

För övrigt så kommer jag atthelt avsluta denna diskussion i detta forum. De som vill kontakta mig
kan göra det via de kanaler som jag finns anträffbar på.

Skrivet av CStocklots:

Ett gott råd är att tysta ned denna tråd tills vidare eftersom den för närvarande enbart riktar sig på att dra ned ett företag
i skiten vilket inte kan vara förenligt med forumets syfte och regelverk.

Mvh. Leif

Skrivet av CStocklots:

Nu har jag dock inte tid att sitta här mer än med detta mess, och orkar ärligt talat inte försvara allt som folk
kommer på att yttra sig om. Jag vill inte låta dryg, men som företagare är det inte det ända man vill ägna sin tid på
vilket skulle bli resultatet i detta fall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pnorberg:

Finns tonvis med mer exempel där svenskar försökt lura till sig pengar genom att utge sig för att vara diverse för att sedan fly till Thailand. Verkar vara ett paradis för folk som är för lata för att jobba ordentligt och försöker istället leva som ett par parasiter på andra. Likheten med Leifs "verksamhet" är ganska slående ändå.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem

Det är så jädrans komiskt hur CStocklots genom sina försök att försvara sig har lyckats vända så gott som hela hans starkaste potentiella kundbas, Sweclockers forum, emot honom.

Leif, jag måste tacka dig. Sån här komedi går inte att köpa för pengar.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Utopolitan:

Det är så jädrans komiskt hur CStocklots genom sina försök att försvara sig har lyckats vända så gott som hela hans starkaste potentiella kundbas, Sweclockers forum, emot honom.

Leif, jag måste tacka dig. Sån här komedi går inte att köpa för pengar.

ja eller hur. Sveriges största Dator/elektronik forum. Och vägrar lägga fram bevis för oss som visar att vi har fel.

Fail på den Leffe

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gubbkroppen:

ja eller hur. Sveriges största Dator/elektronik forum. Och vägrar lägga fram bevis för oss som visar att vi har fel.

Fail på den Leffe

Haha.. Lilla leffe tummade just upp sin egen kommentar också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det nån som skulle gå på den här uppenbara bluffen, verkligen? Klart det gör, finns folk till alt tyvärr.
Men det här luktar sur fisk lång väg må jag säga.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Finns tonvis med mer exempel där svenskar försökt lura till sig pengar genom att utge sig för att vara diverse för att sedan fly till Thailand. Verkar vara ett paradis för folk som är för lata för att jobba ordentligt och försöker istället leva som ett par parasiter på andra. Likheten med Leifs "verksamhet" är ganska slående ändå.

Yupp, just det jag tänker på, verkar vara en "trend".

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Avstängd

Hmmm.. "Nyheten" verkar ha spritt sig till Fragbite.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bra att det sprider sig... negativa kommentarer på forumen runt om...

Kan Leffe spara in pengar på ytterliga reklamannonser!?

-Hahahahaha

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av abbe321123:

Han Skickade ett mail till mig lite för mycket stalker tycker jag!

Hej, Abbe

Jag har sett att du startat en ny tråd i Sweclockers forum om oss. Det tackar
vi för. All reklam är bra, de har många läsare och information om att vi finns
sprids snabbare helt utan annonskostnader för oss.

Nu är det så att vi inte går in och komenterar i olika forum för vår sak, men
eftersom du startade diskussionen så har det kommit ett antal felaktiga kom-
mentarer där. Jag känner att som kunnig i detta fall så måste jag bemöta detta.

Dessa är ang. vår address till webbutiken. Den var tillfälligtvis lagd på t15.org
för att vi inte hade all information från vår ordinarie server support på nuvarande
addressen .com vilken är köpt genom web.com.
Den informationen är att de har ett stort problem med sin email de ger till sina
kunder då den räknar nåstan alla mail som skickas till en hotmail, gmail eller yahoo
mail som spam och inte låter dem komma till dessa addresser. Även ett antal enskilt
ägda domäner som har epost addresser kan ej heller nås, vilket gjorde att våra kunder
ej kunde få sina order och registreringar bekräftade.
Då ser vi genast varför den informationen finns att läsa under terms länken. Alltså
för att vi vill ge våra kunder heads up när något ej fungerar.
Vi flyttade då sidan tillfälligt till en gratisserver men fick för mycket besök och
bandvidden tog slut. Därav CPU kvota svaret på den sidan.
Vi har nu flyttat tillbaka till .com addressen under tiden vi uppdaterar och pekar om
vår address till en ny server som har de krav vi behöver.
De som betvivlar detta får gärna ringa web.com support +18009324678. Jag kommer under
dagen att meddela dem att det är okej att utlämna den informationen till de som vill
kontrollera.

Varför vi använder vår gmail beror alltså på att den mail som är kopplad till butiken
enbart tar emot mail men ej skickar ut som den ska. Hänvisn. till web.com

Vi har också människor i den tråd du skapat som försöker att förlöjliga allt med kom-
mentarer helt lösryckta och som saknar bevis av något slag.
Jag vill påminna om att det i de regler som finns för forumet ej är tillåtet att "trolla"
som det så modernt heter. De finns de som försöker gå till ytterligheter med detta.

Det borde ju vara så att en moderator för detta forum kontrollerade detta, och ser att
det helt och hållet saknar bevis och inte borde få fortgå då det kommer till skada för
företaget enbart av anledning att en osann tråd helt plötsligt toppar sökmotorerna.

Det finns också ett påstående att priset vi tar för produkterna inte ens räcker till
tillverkningskostnaden. Jag har jobbat i över 25 år med import och export samt upp-
köp av varupartier inom en rad olika produktkategorier och genres. Vid uppköp av varu-
partier oavsett om det är i Sverige eller i annat land så gäller varken inköpspris,
tillverkningskostnad eller säljvärde. Som exempel så vet säkert alla att det finns många
partier inom klädbranschen. En T-shirt som till exempel kostar 149.- i Sverige i en butik,
går ibland ned till 99.- på rea. Den har ett tryck i 4 färg. Varupartier av sådant kan
idag köpas i pack om 2500-5000 st för 4-5 kronor st. Jag tror inte detta är nog för till-
verkningskostnad heller, men det är ett faktum. Detta sker varje dag i alla länder.
Vad som gäller är hur desperat är säljaren, hur fort vill denne komma loss, vilket pris
vill köparen betala? Kan man sedan nå en överenskommelse som alla kan leva med eller alt.
måste leva med så blir det affär. Det är så det går till. (lektion 1A i partihandel)

Citatet "Snacka att dom får in mycket cash och lika många som blir blåsta. Får man cykel på
köpet? LOL" är skrämmande med tanke på att ingen som skrivit i detta forum kommenterat att
de fått felaktika produkter, inte fått några produkter, eller blivit blåsta. Det kommer
heller inte att ske i och med att vi jobbar med orginal produkter med god kvalitet samt
alltid skickar våra produkter till våra kunder på utsatt tid trots de problem vi har med
våra butiksfunktioner. Inga klagomål alltså inga fel. Du som skrev detta, skaffa dig något
meniningsfullt att göra.

De priser vi har beror på att vi tidigare enbart sålt stora partier vidare till andra företag
och butiker. Vi har valt att innefatta privatpersoner också och bibehålla våra priser. Detta
har efter samtal med våra större återkommande kunder gjort att vi fått lägga minsta order-
summa på min 1000 USD för att inte tappa dem som kunder, och inte skapa en konkurrenskonflikt.

Varukorgen visar dock ett konstigt svar om summan är under. Detta har vi försökt rätta till
men litar numera på att det blir korrekt med serverbyte också.

Jag behöver nog inte fråga dig om du vill eller har tid, eftersom vi inte skapar konton för
forum enbart för detta, då skulle vi säkert få 100 tals konton med tiden eftersom alla gillar
att prata om saker de inte vet. Skulle du inte kunna hjälpa mig att förklara detta med att
kopiera detta mail och lägga det i samma tråd i Sweclockers forum.

Jag heter Leif och driver Computer Stocklots. Jag kan för alla direkta frågor rörande min
verksamhet nås via sales@computerstocklots.com eller computerstocklots@gmail.com svaren ni
får kommer dock innan vårt serverproblem är klart att komma från gmail kontot.

Dold text

Telefonnummret som beskrivs tråden går också att nå mig på: 021-495 0029 för alla som kan
ringa och ställa sina frågor person till person istället för att anonymt och fegt smutskasta
någon via internet. Telefontider: 08oo-13oo alla dagar.

Mvh. Leif Karlsson, Säljavd. Sverige
Computer Stocklots
Tel: 021-495 0029 Må-Sö: (08oo - 13oo)

Det börjar bli dags för fontbyte.

En person som fyller sina mejl med särskrivningar och använder O:n istället för nollor går ej att ta på allvar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd

Vänta nu lite här? ÄR HAN SKEPTISK!?! Haha. Enligt hans hemsida så ska bolaget ha kontor i Sverige, vilket i sin tur måste betyda att de är reggade på bolagsverket.. Problemet är att det organisationsnumret inte finns på bolagsverket. Med andra ord så gör han olagliga affärer i Sverige.

Dessutom att han skulle vara den enda anställda men ändå påstå att han har saleskontor i England är ju skrattretande. Detta går ju inte ihop.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hinten:

-Ja jösses säger jag bara, och jag säljer flygade mattor...

Jag köper! Sätter gärna in ett par tusen på ditt konto. Finns nog ett par i tråden här som gärna gör det också.

Skrivet av CStocklots:

Du ska nog sluta dricka också.

Väntar bara på något bevis på identifikation.

Skrivet av Pnorberg:

Det är samma sak i detta fall, det otroligt tragiska är att vissa här tror att detta är på riktigt.

Skrivet av Utopolitan:

Det finns ingen kundbas (förutom några som kan möjligtvis ha blivit blåsta/kommer bli blåsta). Eftersom det hela är ett otroligt dåligt försök till scam.

Skrivet av Batman:

Finns det nån som skulle gå på den här uppenbara bluffen, verkligen? Klart det gör, finns folk till alt tyvärr.
Men det här luktar sur fisk lång väg må jag säga.

TS och några till här i tråden tyvärr.

Oj, vad konstigt att det inte finns något företag i Thailand som heter något sånt (hade alltså hamnat på plats 120)..
Jag bor själv i Thailand, så snälla SweCare, sluta tro på detta skit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agile:

Jag köper! Sätter gärna in ett par tusen på ditt konto. Finns nog ett par i tråden här som gärna gör det också.

Du ska nog sluta dricka också.

Väntar bara på något bevis på identifikation.

Det är samma sak i detta fall, det otroligt tragiska är att vissa här tror att detta är på riktigt.

Det finns ingen kundbas (förutom några som kan möjligtvis ha blivit blåsta/kommer bli blåsta). Eftersom det hela är ett otroligt dåligt försök till scam.

TS och några till här i tråden tyvärr.

Oj, vad konstigt att det inte finns något företag i Thailand som heter något sånt (hade alltså hamnat på plats 120)..
Jag bor själv i Thailand, så snälla SweCare, sluta tro på detta skit.
https://dl.dropbox.com/s/nbo1a63t567rz09/cstocklots.PNG

Försökt leta på adressen? Bara för att vara säker på att han inte har något skenföretag i en städskrubb eller något..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Försökt leta på adressen? Bara för att vara säker på att han inte har något skenföretag i en städskrubb eller något..

Det är ett företagshotell som vem som helst kan ange (framförallt den här bluffaren utan att ens ha ett kontor där), finns inget sådant företag där. Se min lista från Department of Business Development.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agile:

Det är ett företagshotell som vem som helst kan ange (framförallt den här bluffaren utan att ens ha ett kontor där), finns inget sådant företag där. Se min lista från Department of Business Development.

Aha. Undrar vad han ska skylla på nu då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Aha. Undrar vad han ska skylla på nu då?

Allt möjligt förmodligen. Företaget existerar inte. Det är en bluff. Jag hoppas verkligen inte att någon skickat pengar till denna individ.

Någon annan kan ju försöka hitta den s.k. firman..
http://www.dbd.go.th/dbdweb_en/main.php?filename=index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Visst, kalla mig girig, kalla mig dum, men vem vet, om 2 veckor kanske jag sitter här med 2st 4960x. Hur känner ni er då?:)

Hur känner du dig om du blir blåst mitt framför ögonen på vad vid det här laget nog börjar närma sig ett hundratal människor, trots att alla är överens om att detta är en bluff utan dess like? Det skulle ändå vara en fantastisk bedrift att genomföra ett bedrägeri med ett helt forum av folk som publik och komma undan med det, måste jag säga.

Hur mycket varningsflaggor behöver du för att INTE genomföra en affär egentligen?
Hela den här historien kanske är den största trollningen ever xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Hur mycket varningsflaggor behöver du för att INTE genomföra en affär egentligen?

Det verkar vara omöjligt att undvika. Enbart tragiskt att folk kan tro att det är på riktigt. Mänskligheten går utför.

Oavsett om Blub får sitt skit så kommer många bli blåsta därefter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sander00se:

Mailade honom angående faktura och detta var svaret..

Hej Alexander

De olika betalnings former vi erbjuder finns beskrivna på Secure Payment.
Fakura är tyvärr inte ett av dem i dagsläget.
Vi kommer inom en snar framtid att lägga om vår verksamhet, och även
erbjuda paypal och kreditkortsbetalning, men faktura kommer aldrig att
bli ett alternativ
då det skulle medföra internationella kreditkontroller vilket
ger oss både merarbete samt extrakostnader och att samtidigt ändå ej sitta
med en säkerhet att betalning verkligen blir gjord.

Mvh. Leif Karlsson, Säljavd. Sverige
Computer Stocklots
Tel: 021-495 0029 Må-Sö: (08oo - 13oo)

Saxat ur hans butiksida:

Citat:

(http://www.computerstocklots.com/index.php?id_cms=3&controller=cms)
"As a repeat customer, after the first two purchases, it is possible that after the normal credit review get your order delivered against invoice."

Lite blandade uppgifter om fakturafrågan där.

Visa signatur

Cosmos S
Z370 Gaming Pro Carbon | Watercooled i7-8700K @ 3.70GHz
16GB DDR4 @ 3000MHz | GTX1070 OC 8GB
Win 10 Pro | M.2 NVMe 970 EVO 500GB | Ʃ≈1,75TB SSD | 2TB HDD
Logitech G15 | Razor Lachesis | AOC G2460P 24" 1080P @144Hz

Permalänk

Hela den här tråden påminner lite om människorna som svarade på nigeriabrev för att se hur långt de kunde driva det innan bluffaren ger upp.

De finns på http://www.419hell.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Hela den här tråden påminner lite om människorna som svarade på nigeriabrev för att se hur långt de kunde driva det innan bluffaren ger upp.

De finns på http://www.419hell.com/

Nästan, fast här finns det folk som tror att det finns en uns sanning i detta.

Konstigt att det inte finns någon som svarar i telefon på numret som anges och ingen telefonsvarare heller.

Permalänk
Medlem

Börjar nästan fundera på om hela den här tråden är ett skämt.

Herregud, detta visar bara hur läskigt långt vissa är villiga att gå för att blåsa folk

Har inte läst hela tråden, har det nämnts var komponenterna ens kommer ifrån? Är ju knappast någon vanlig leverantör så att säga.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Börjar nästan fundera på om hela den här tråden är ett skämt.

Herregud, detta visar bara hur läskigt långt vissa är villiga att gå för att blåsa folk

Har inte läst hela tråden, har det nämnts var komponenterna ens kommer ifrån? Är ju knappast någon vanlig leverantör så att säga.

Konkursbo enl uppgift.

Visa signatur

Cosmos S
Z370 Gaming Pro Carbon | Watercooled i7-8700K @ 3.70GHz
16GB DDR4 @ 3000MHz | GTX1070 OC 8GB
Win 10 Pro | M.2 NVMe 970 EVO 500GB | Ʃ≈1,75TB SSD | 2TB HDD
Logitech G15 | Razor Lachesis | AOC G2460P 24" 1080P @144Hz