EA Games stänger servrar för 50-tal speltitlar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xeno88:

Näää, många spelar ju BF2 fortfarande :/

Om folk hade slutat spela, så hade det ju inte funnits någon anledning att stänga servern.
Dom skyller på kostnader, men det är antagligen bara ett sätt att tvinga folk att köpa nya spel.

Permalänk
Medlem

Även om jag själv inte drabbas av det här så är ju sånt här alltid tråkigt

Permalänk
Medlem

Nu får vi hoppas att något i stil med XWIS, som gick in och tog över gammla Renegade, Tiberian Sun och Red Alert 2's servar. Tiberium Essence, Rise of the Reds, alla dessa moddar får inte glömmas bort!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Som tur är så finns ju Hamachi och virtual game lobby för C&C Generals (inklusive Zero hour) och RA3 så jag berörs inte personligen, men känner såklart med de som tappar möjligheten till multiplayer.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Trist, väldigt EA. Hände att jag startade 2142 och 1942 fortfarande.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Ett krav vore en LAN funktion som förr i tiden så att man kan starta en egen server om man vill

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Lite synd att så gamla spel dör ut bara sådär, åtminstone kan man ju lira dem över LAN eller simulerat LAN över Internet med tjänster som Garena. Kanske inte så stor förlust egentligen om man tänker efter, EA-titlar tas så sällan hand om på ett bra sätt... dåliga servrar, fuskare, oseriös support mm.

Skrivet av RzrTrek:

Battlefield 4 blev det absolut sista spelköpet någonsin från EA GAMES och EA DICE.

BF3 blev sista för min del då de inte är villiga att ta sina kunder seriöst. Det enda EA gör är att köra över sina kunder för en extra slant. Deras support är lika så ett skämt. Ville köpa BF4, men nu är jag glad att jag avstod även om suget var rätt stort.

Permalänk
Medlem

det här var massslakt
jag är glad att epic fortfarande håller sina servrar igång och kan lira ett spel som är snart 10 år gammalt.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Trist, väldigt EA. Hände att jag startade 2142 och 1942 fortfarande.

väldigt EA? .. Läste du ens artikeln innan du började hata på EA?
EA TVINGAS att stänga ned servrar på grund av att IGN som äger GameSpy valde att stänga ned GameSpy och dess onlinetjänster.

Klaga fan inte på de som drabbas bara för du måste gnälla på något, någon måtta på hatandet får det vara.

Permalänk
Medlem

Då kan Steam sluta sälja starwars battlefront 1&2

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Battlefield 4 blev det absolut sista spelköpet någonsin från EA GAMES och EA DICE.

Så där låter det alltid, sen sitter ni där med en preorder när nästa version kommer.

Borde slutat köpa spelen när dom slutade med att skeppa serverprogramvaran med spelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Den dagen BC2 stängs ner säger det bom i HQ hos EA.... Neh men aldrig. Spelar spelet dagligen. BF3/4 suger anus i jämförelse

Nice lägg till mig mig: xobust

Visa signatur

KTH student, programmerare, arch användare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Ett krav vore en LAN funktion som förr i tiden så att man kan starta en egen server om man vill

Det har jag tyckt länge. Det förvånar mig att folk fortsätter stötta en sådan genomskinlig affärsmodell. Det är ju klart att man vill tvinga folk att spela det senaste genom att fasa ut gamla spel , ibland mot folks vilja. Man låtsas sälja spel medan det i praktiken är ett hyresavtal som kan sägas upp när som helst.

Middle Earth II är ju ett praktexempel.

Permalänk

Nu är jag inte så värst gammalmodig av mig men BF2 är det väl fortfarande många som spelar? Kanske de allra mest kräsna BF-typerna, hört mycket klagomål om bf3 och 4.

Skrivet av zin:

Lite synd att så gamla spel dör ut bara sådär, åtminstone kan man ju lira dem över LAN eller simulerat LAN över Internet med tjänster som Garena. Kanske inte så stor förlust egentligen om man tänker efter, EA-titlar tas så sällan hand om på ett bra sätt... dåliga servrar, fuskare, oseriös support mm.

BF3 blev sista för min del då de inte är villiga att ta sina kunder seriöst. Det enda EA gör är att köra över sina kunder för en extra slant. Deras support är lika så ett skämt. Ville köpa BF4, men nu är jag glad att jag avstod även om suget var rätt stort.

Gud vad skönt det känns att höra andra säga precis vad man själv tycker, då slipper jag låta som en bortskämd lipsill. Jag har spelat BF2 och BF3 och när BF4 kom var jag sugen på att köpa det, jag hade dock BF3-floppen i bakhuvudet hela tiden och valde att avvakta med köpet och det är jag glad för än idag.

Tror inte jag tänker köpa något mer från EA på ett väldigt bra tag faktiskt. EA bryr sig inte ett dugg om vad kundservice innebär, varför borde jag sponsra deras verksamhet?

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

väldigt EA? .. Läste du ens artikeln innan du började hata på EA?
EA TVINGAS att stänga ned servrar på grund av att IGN som äger GameSpy valde att stänga ned GameSpy och dess onlinetjänster.

Klaga fan inte på de som drabbas bara för du måste gnälla på något, någon måtta på hatandet får det vara.

Jodå, jag läste igenom artikeln.

Men om man bryr sig om sina kunder så förlitar man inte all online-funktionalitet på en tredje part helt utan någon plan för vad man ska göra när/om de lägger ner. Ingen tvingade EA att använda gamespy, ingen hindrade EA från att migrera över sina spel på en annan tjänst.

Så jag tänker glatt fortsätta och säga att det här är typiskt EA, de gör medvetna val som drabbar slutkunderna.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Battlefield 2 och Battlefront 2 måste ju få överleva! Komigen nu EA, visa att ni faktiskt kan när vill!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av The-Architect:

Så där låter det alltid, sen sitter ni där med en preorder när nästa version kommer.

Borde slutat köpa spelen när dom slutade med att skeppa serverprogramvaran med spelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Tvärtom — nästa gång är det jag som får betalt av EA GAMES och EA DICE för att spela deras ruttna spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannetim:

Innebär detta att man inte längre kommer kunna spela Generals Zero Hour Online så säljer jag min dator :/

Ditto, blir så jävla sur att dom inte kan åstadkomma något bra, först lovade dom ju det här nya Generals med jätte fin grafik men vad hände jo dom ändrade spelet till ett f2p spel som förstörde det och sedan dess tycks det ju bara ha gått downhill för dem.

Har någon nån aning om vad som skulle krävas för att ta och köra en server för t.ex Zero Hour?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Detta kommer bli ett allt större problem i framtiden när fler och fler tjänster försvinner. Förutom Gamespy så har vi ju också även Games for Windows Live som har gjort en hel del spel mer eller mindre spelbara i och med nerstängningen. Och mer kommer vi få i framtiden. Jag önskar att spelutvecklare och spelutgivare satsar mer på att försöka göra spelen och tillhörande tjänster så framåtkompatibla som möjligt.

Det var bättre när när alla hängde på Kali och spelade sina DOS spel. Jag var en av Duke Nukem 3D spelarna med ett 56K modem och fick ibland skyhöga teleräkningar (5000:- en gång)

Skrivet av Equilibrium:

Ditto, blir så jävla sur att dom inte kan åstadkomma något bra, först lovade dom ju det här nya Generals med jätte fin grafik men vad hände jo dom ändrade spelet till ett f2p spel som förstörde det och sedan dess tycks det ju bara ha gått downhill för dem.

Har någon nån aning om vad som skulle krävas för att ta och köra en server för t.ex Zero Hour?

Om du vill spela mot kompisar över nätet så kan du använda Tunngle www.tunngle.net

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Får rekommendera ett program som heter XFIRE, det funkar i alla fall med Medal Of Honor Allied Assault o tilläggen Spearhead och Breakthrough, samt BF1942.

Funkar till många fler spel men jag har ej testat fler än dom.

Visa signatur

AMD Phenom II X2 550 upplåst till X4 @3,6Ghz. ASUS M5A78L, 12Gb Kingston DDR3, 250GB SSD KIngston, 500GB Seagate, ASUS GTX 670, ACER K242HL, WIN7 x64