ingen täckning efter bytt skärm Sony xperia v

Permalänk

ingen täckning efter bytt skärm Sony xperia v

hej sweclockers, jag råkade spräcka skärmen på min några veckor gamla sony xperia V, den har fungerat felfritt fram tills att jag fick hem den nya skärmen och monterade den. Efter bytet kopplade jag ihop allting i telefonen som det var innan. Men när jag sen startade telefonen så hade jag ingen täckning.
sim kortet fungerar fint i andra telefoner, och när jag startar telefonen utan simkortet så märker telefonen det och visar en liten symbol att simkortet ej är isatt. så den känner av att sim kortet sitter i men får ingen täckning. vet någon vad som kan ha gått fel?

Permalänk
Medlem

Du har naturligtvis öppnat den igen och sett till att allt sitter som det ska innan du skrev detta.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Du har naturligtvis öppnat den igen och sett till att allt sitter som det ska innan du skrev detta.

ja det har jag, telefonen ligger i delar just nu på grund av att den nya skärmen jag fick hem hade en delvis trasig digitizer, jag får hem den nya skärmen imorgon och vill veta vad felet kan vara.

Permalänk
Avstängd

Antennen är inkopplad? Vet inte hur det är på din telefon men den brukar ju sitta runt "fronten" och har du bytt hela fronten måste ju den flyttas över om det inte satt en på den nya.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jfqvist:

Antennen är inkopplad? Vet inte hur det är på din telefon men den brukar ju sitta runt "fronten" och har du bytt hela fronten måste ju den flyttas över om det inte satt en på den nya.

Skickades från m.sweclockers.com

det är endast skärmen som ör bytt, inte framsidan, http://76.my/Malaysia/sony-xperia-v-lt25-antenna-network-ribbon-cable-replacement-sparepart-gtoracer1-1401-17-gtoracer1@5.jpg denna kabel gick av i kontakterna så jag tog och klämde fast den igen, men det är wifi kabeln , och wifit fungerar hur bra som helst