Permalänk
Medlem

Höjning av tickrate?(CTE)

Dags för "nätkoden" att bli bättre äntligen?
Kanske dags att återvända till BF4 snart...

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair RM850X ATX 3.1 850W| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

30 i sekunden är dock fortfarande ganska långsamt men en klar en förbättring.
Jag hoppas att vi får en patch till vanliga versionen snart.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har spelat några rundor CTE efter patch 2 och jag märker personligen ingen skillnad alls jämfört med det vanliga spelet. Möjligtvis att det känns en aning bättre i närstrid, men kan lika gärna vara en placeboeffekt. Jag har dock inte fokuserat särskilt mycket på "dö bakom väggar" eller den typen av mekanik i spelet, utan snarare hur det känns att skjuta. Och där är det inte bättre, och kommer troligtvis inte bli heller. Det är inte heller det man jobbar på.

Folk säger att det är enklare att döda folk efter patchen och det håller jag inte med om alls. Samtidigt är det faktiskt många som rapporterar in positiva upplevelser efter dessa testpatcher, så det är mycket väl så att det har gett ett bra resultat för andra spelare. Tycker hela idéen med CTE är bra. Förvisso lite desperat nu när det är släppt för att vinna tillbaka communityt, men det är precis så här man måste arbeta med sina spelare . Jag hoppas man håller fast vid denna idé till framtida spel.

Permalänk
Skrivet av jagardaniel:

Jag har spelat några rundor CTE efter patch 2 och jag märker personligen ingen skillnad alls jämfört med det vanliga spelet. Möjligtvis att det känns en aning bättre i närstrid, men kan lika gärna vara en placeboeffekt. Jag har dock inte fokuserat särskilt mycket på "dö bakom väggar" eller den typen av mekanik i spelet, utan snarare hur det känns att skjuta. Och där är det inte bättre, och kommer troligtvis inte bli heller. Det är inte heller det man jobbar på.

Folk säger att det är enklare att döda folk efter patchen och det håller jag inte med om alls. Samtidigt är det faktiskt många som rapporterar in positiva upplevelser efter dessa testpatcher, så det är mycket väl så att det har gett ett bra resultat för andra spelare. Tycker hela idéen med CTE är bra. Förvisso lite desperat nu när det är släppt för att vinna tillbaka communityt, men det är precis så här man måste arbeta med sina spelare . Jag hoppas man håller fast vid denna idé till framtida spel.

Det kommer inte bli bättre heller. För att de ska kunna fixa detta måste de göra om hela hitboxen och det kommer aldrig hända. Detta är som du säger en desperat försök. De skulle gjort detta ett halvår innan spelet släpptes istället för att göra det nu. Många personer ink. mig har betalat nästan 1000 SEK som man betatestar nu.

Deras rykte är allvarligt skadad och jag hoppas innerligt att någon annan tar över efter DICE.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED