Permalänk
Medlem

Två knappar på tangentbordet är sönder

Hej!
Idag blev jag arg och slog till tangentbordet och då gick esc och tab sönder.
Jag har testat att ta bort knapparna och trycka ner gummi saken där under men ingenting händer fortfarande.
Hur kan jag laga dem?
Speciellt esc känns väldigt lös när man trycker på den. I skillnad från andra knappar så e den det. Den åker också ovanligt långt ner.

Visa signatur

PC | ASUS Sabertooth Z77 | Core i5 3570k + H80i | 8GB RAM 1866Mhz | Asus R9 290 | Samsung 830 120 GB | 2TB WD | bequiet! 630W
Kringutrustning | Steelseries Rival | Ducky Shine 4 Röda brytare | Steelseries Qck+ | QPAD QH-90 | Logitech Z523

Don't forget to quote!

Permalänk
Medlem

Minns att jag förstörde min Space-tangent en gång i min ungdom, den gick permanent sönder.

Föreslår att du tar lärdom av det här och förstår att du bara skadar dig själv genom att få raseriutbrott.

Permalänk
Medlem

Har du provat att byta knappen som är sönder med nån annan från tangentbordet, typ lagt CTRL- knappen på TAB.
OffT: Varför slår man i ett tangentbord, speciellt ett dyrt?

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Minns att jag förstörde min Space-tangent en gång i min ungdom, den gick permanent sönder.

Föreslår att du tar lärdom av det här och förstår att du bara skadar dig själv genom att få raseriutbrott.

Skrivet av lintto1:

Har du provat att byta knappen som är sönder med nån annan från tangentbordet, typ lagt CTRL- knappen på TAB.
OffT: Varför slår man i ett tangentbord, speciellt ett dyrt?

Haha, har slått hårdare. Det var egentligen inte så hårt som jag gjort innan.

Och nej, att byta knapp fungerade inte. Fått lära mig en läxa och köpa mig ett nytt

Visa signatur

PC | ASUS Sabertooth Z77 | Core i5 3570k + H80i | 8GB RAM 1866Mhz | Asus R9 290 | Samsung 830 120 GB | 2TB WD | bequiet! 630W
Kringutrustning | Steelseries Rival | Ducky Shine 4 Röda brytare | Steelseries Qck+ | QPAD QH-90 | Logitech Z523

Don't forget to quote!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lintto1:

Har du provat att byta knappen som är sönder med nån annan från tangentbordet, typ lagt CTRL- knappen på TAB.
OffT: Varför slår man i ett tangentbord, speciellt ett dyrt?

Man vill ju inte skada bordet

Permalänk
Medlem

Nu hände det oväntande. Jag gick och la mig. Dagen efter testar jag knapparna igen och nu fungerande dem fint fint

Visa signatur

PC | ASUS Sabertooth Z77 | Core i5 3570k + H80i | 8GB RAM 1866Mhz | Asus R9 290 | Samsung 830 120 GB | 2TB WD | bequiet! 630W
Kringutrustning | Steelseries Rival | Ducky Shine 4 Röda brytare | Steelseries Qck+ | QPAD QH-90 | Logitech Z523

Don't forget to quote!