Bästa grafikkort för League of legends, Minecraft...

Permalänk

Bästa grafikkort för League of legends, Minecraft...

Som rubriken säger, vilket är det bästa kortet för att köra dessa spel laggfritt på maxinställningar, utan att vara overkill?

Visa signatur

Cpu: Amd Threadripper 1920X MB: Asus Zenith Extreme Vga: Zotac 2080 GTX, Ram: Kingston HyperX Predator 3000 32 GB Ljud: Asus Essence STX II HD:2x Samsung 950Pro 2x Samsung 840 Pro 256GB 4X Samsung 850 Pro 256 GB 2x WD Green 3 TB, Monitor: ROG SWIFT PG279Q PSU: Corsair AX1500I

Permalänk
Medlem

GTX 750. Allt under det så får man löjligt lite prestanda/krona

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Skrivet av MakeCoke:

Tack för det!
Vad är Amds motsvarighet till 750? 260 eller 270? tänkte jämföra priserna...

Visa signatur

Cpu: Amd Threadripper 1920X MB: Asus Zenith Extreme Vga: Zotac 2080 GTX, Ram: Kingston HyperX Predator 3000 32 GB Ljud: Asus Essence STX II HD:2x Samsung 950Pro 2x Samsung 840 Pro 256GB 4X Samsung 850 Pro 256 GB 2x WD Green 3 TB, Monitor: ROG SWIFT PG279Q PSU: Corsair AX1500I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diezelpower:

Tack för det!

http://m.sweclockers.com/image/diagram/6451?k=5af9bf31125286d...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Du menar nog GTX 750 Ti?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Du menar nog GTX 750 Ti?

Jag har ett MSI GTX 760. Bra prestanda för riksdalen.

https://www.komplett.se/msi-geforce-gtx-760-gaming-2gb-physx/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diaxuzz:

det är det väl inte när gtx 770 kostar några hundra till och powercolor r9 280x finns för 100kr mindre på webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

det är det väl inte när gtx 770 kostar några hundra till och powercolor r9 280x finns för 100kr mindre på webhallen

Det började på 750, ska jag rekommendera 780 och 290 nu eller?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Åh perfekt, Tackar så mycket!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diezelpower:

Tack för det!

260X ger ungefär samma prestanda som 750. Bara någon hundralapp dyrare är 270X som är otroligt mycket snabbare.

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

När jag ser detta undrade jag om det här är nog för att spela League of legends på medium grafik
Intel i5-4440 Quad Core-processor / 3,1 - 3,3 GHz
Nvidia GeForce GT 620 graphics / 1 GB video RAM
8 GB RAM / 1 TB SATA-hårddisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

Jag sa ju inte att 760'n är bättre än 770. Det jag menade var att 760'n är bra för priset. Sen beror det ju på om han vill lägga ner 400 extra för ett lite bättre kort. Allt beror på budgeten. Kan ju t.om. vara så att han kanske har precis tillräckligt för att skaffa ett 760.

Permalänk

Du kan nog köpa ett begagnat GTX 580 för runt 400 spänn. Då kan du köra LoL i 1080p Ultra 120+fps.

Permalänk
Medlem

Detta måste ju lätt vara det mest prisvärda på länge!

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/193053-powerc...

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Mitt gtx460 flaskar inte när jag spelar på 2560x1440 med max på allt. Ska du inte spela annat än lol så är grafikkort över 1000 kr fruktansvärd överdrift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinaaku:

När jag ser detta undrade jag om det här är nog för att spela League of legends på medium grafik
Intel i5-4440 Quad Core-processor / 3,1 - 3,3 GHz
Nvidia GeForce GT 620 graphics / 1 GB video RAM
8 GB RAM / 1 TB SATA-hårddisk

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-620M.72198.0.h...

Det bör funka rätt bra. Kolla bara så att datorn du köper har ordentlig kylning så att den inte överhettas och throttlar. Många icke-gaming-laptops gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Du menar nog GTX 750 Ti?

Nej, jag menar just gtx 750. Allt under det är rent budgetskräp dock så är 750 ti mer prisvärt kan jag hålla med om

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ett 750 räcker nog och blir över till lol, annars ett begagnat gtx 460, 560, HD6850 eller något sådant lär ju vara billigare och du kommer inte märka någon skillnad. Tror jag då.

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarmdjur:

Mitt gtx460 flaskar inte när jag spelar på 2560x1440 med max på allt. Ska du inte spela annat än lol så är grafikkort över 1000 kr fruktansvärd överdrift.

Med den upplösningen, och precis allt uppdraget på högsta, AA och hela köret, Vsync också antar jag?
Hoppas du ligger konstant på en fast FPS som motsvarar din skärm.

Och vadå en överdrift?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Det började på 750, ska jag rekommendera 780 och 290 nu eller?

Det är inte lätt när nästa kort "bara är några hundralappar dyrare".

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Med den upplösningen, och precis allt uppdraget på högsta, AA och hela köret, Vsync också antar jag?
Hoppas du ligger konstant på en fast FPS som motsvarar din skärm.

Och vadå en överdrift?

Allt stämmer förutom AA och vsync, som bara gör bilden suddigare och skapar en fördröjning. De väldigt få gånger som fps:en sjunker under 60 så är det cpu:n som flaskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarmdjur:

Allt stämmer förutom AA och vsync, som bara gör bilden suddigare och skapar en fördröjning. De väldigt få gånger som fps:en sjunker under 60 så är det cpu:n som flaskar.

Så länge du inte använder dig av AA och vsync, låt bli att säga att du "maxar" något. Att Du inte använder det är av en personlig åsikt du har om vad funktionerna gör, men per definition ska du räkna med Alla inställningar på max och alternativ ikryssade för att kunna tala om ifall du lyckas "maxa" något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Så länge du inte använder dig av AA och vsync, låt bli att säga att du "maxar" något. Att Du inte använder det är av en personlig åsikt du har om vad funktionerna gör, men per definition ska du räkna med Alla inställningar på max och alternativ ikryssade för att kunna tala om ifall du lyckas "maxa" något.

Förstår dock inte varför han skulle vilja använda sig utav vsync om han påstår att datorn fungerar bra utan det? Varför välja att få mer input lag om fps:en redan är stadig?

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem

Dom kommer uppdatera Summoners rift snart.

Ett 750ti bör vara mer än tillräckligt för att driva spelet.
Dock kan det vara så att d kommer titlar som man vill spela till pc senare som man inte räknat med. Då är det i min mening ett smartare val att ta ett grafikkort ett snäpp högre än vad man egentligen behöver för tillfället. Alt man köper nytt när d kommer titlar man vill spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av discodns:

Förstår dock inte varför han skulle vilja använda sig utav vsync om han påstår att datorn fungerar bra utan det? Varför välja att få mer input lag om fps:en redan är stadig?

För att om man ska påstå att ens dator kan "maxa" ett spel, så måste man ta eventuell vsync i betänkande, då det är en inställning som kan få lite mindre kraftfulla system att inte riktigt klara av att rendera ett spel i stabil FPS.

Även om många inte gillar vsync, så finns det en hel del som inte tycker om screen tearing, inklusive undertecknad.

Permalänk
Medlem

Det spårar ur snabbt ser jag. http://www.inet.se/produkt/5411104/gigabyte-geforce-gtx-750-t... klarar LoL utan problem

AMD har också http://cdon.se/hemelektronik/sapphire/sapphire-radeon-r7-260x... lite långsammare men lite billigare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Diaxuzz:

Ja det får stå för dig. Det mer sansade valet vore R9 280X om man kan tänka sig att betala en hundring mer: http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/193053-powerc...

Annars så är R9 280 fortfarande två hundra kronor billigare med bättre prestanda: http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/197309-powerc...

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

För att om man ska påstå att ens dator kan "maxa" ett spel, så måste man ta eventuell vsync i betänkande, då det är en inställning som kan få lite mindre kraftfulla system att inte riktigt klara av att rendera ett spel i stabil FPS.

Även om många inte gillar vsync, så finns det en hel del som inte tycker om screen tearing, inklusive undertecknad.

Om man nu har en dator som klarar av att maxa ett spel har man inte screentearing. Behöver man inte använda vsync gör man inte det helt enkelt och det är absolut ett big no no i bl.a. FPS-spel. Det var ungefär det jag ville komma fram till. Har inget emot vsync om man vill spela lite single-player på lite högre grafik.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

V-Sync har ingenting med "maxa". Här kommer några värdeord: Vs-ync är värdelöst och skitdumt och ingen "riktig" gamer använder det. Det blir ju input lag. Ush och fy faan med blä.

Edit: Eftersom det är morgon lämnar jag eventuella stavfel i posten för att visa hur otroligt upprörd jag blir över vsync.

Permalänk
Medlem

Bästa benämning i tarmen högst fps @max settings, skulle jag tippa på 295x2 eller NVIDIAS motsvarighet.

Talar vi om stabila 60/120/144 fps, kommer man lindrigt undan. Se nedan bild för lite riktlinjer.