kan man inte hämta ut paket med kolli nr?

Permalänk
Medlem

kan man inte hämta ut paket med kolli nr?

jag har hämtat ut paket från posten förut mha kollinr, men nu vägras jag få ta ut paketet (även fast både jag och dom vet att dom har paketet) om jag inte har med avin (som då inte kommer förens på måndag)... är dom bara inkompetenta (okq8) eller får man inte hämta ut saker med kollinr nuförtiden när det inte finns nån riktig post?

Permalänk
Hedersmedlem

"Paketen styrs av mottagarens postnummer och kommer då till det serviceställe som postnummret går under. Våra partners och Postcenters är inte skyldiga att lämna ut ett paket med enbart kollinummer och legitimation men det händer att dom gör undantag ibland."

från posten kundtjänst

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem

Jag brukar inte ha några problem att hämta ut på kollinr. men dom kanske bara är snälla på konsum där jag bor

Mvh Peddan

Visa signatur

Min: Ryzen 7 3700x, Asus prime B350 Plus, Gskill Ripjaws V 4x8 Gb 3200Mhz@cl14 , Samsung 960 EVO 500Gb + OCZ 512 Gb SSD , MSI Optix MAG27CQ + 24" Benq G2420HDBL , RX 9070 , FD R5

Permalänk
Medlem

jag hämtar alltid ut med kollinr, vem fan orkar vänta 1 dag extra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nizenco
"Paketen styrs av mottagarens postnummer och kommer då till det serviceställe som postnummret går under. Våra partners och Postcenters är inte skyldiga att lämna ut ett paket med enbart kollinummer och legitimation men det händer att dom gör undantag ibland."

från posten kundtjänst

ok.. surt att behöva vänta tills på måndag helt i onödan

Permalänk
Avstängd

Hehehe

Men en tanke borde ju vara att posten skickar en avi bredvid paketet så det nite ska behöva ta en dag extra för det är irriterande. Kanske dagsatt tipsa dom om det? Visst är det en stor förändring men annars får ju butikerna som ska lämna ut det skärpa till sig!

Tänk på pengar så slipper du servicen

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Hedersmedlem

Säg till dem att de får skärpa sig, jag har bara hämtat ut med kolli-nr. Dock endast på en riktig post.

Permalänk

Verkar som om dom nyss har ändrat sig på den fronten.
Står bla att man måste ha avin för att hämta sitt paket där man kan söka efter paket på deras sida. Trist tycker jag, oftast dröjer, som ni sa innan, avin en dag extra.

Permalänk

brukar aldrig vara några problem å hämta ut med kolli ID för dom som gör det, jag har dock aldrig gjort det ..men jag har kompisar som gör...

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk
Avstängd

Hämtar alltid ut med kollinumret, orkar inte vänta 24 timmar i onödan extra. Jag skulle förmodligen lacka ur totalt om de förbjöd mig att hämta ut något som är under mina ägor.

Visa signatur

[size="1"] | Asus P4S533 | Intel P4 2.26 @ 2.6 Ghz | 512 Samsung PC 2700 | Gf4 ti4200 64 mb 310/605 | 80 gb IBM 120 GXP | Hercules Fortissimo III 7.1 | Dubbla skärmar; Sony 19" G400 & Samsung 17" 757NF | Chieftech dragon svart | Adsl |Win xp pro | 3DMARK: 13300+ poäng |[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laxieboy
Hehehe

Men en tanke borde ju vara att posten skickar en avi bredvid paketet så det nite ska behöva ta en dag extra för det är irriterande. Kanske dagsatt tipsa dom om det? Visst är det en stor förändring men annars får ju butikerna som ska lämna ut det skärpa till sig!

Tänk på pengar så slipper du servicen

Och vad händer om paketet och avin inte kommer fram samma dag?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weezer

Och vad händer om paketet och avin inte kommer fram samma dag?

Det är väl då man startar en tråd här på forumet och ska dödshota alla har jag för mig

Annars så går man väl dit utan avin om det är paketet som kommit i rätt tid och är det bara avin som kommit i rätt tid så får man väl börja jobba på posten så att sakerna kommer rätt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Önskar att fler företag kunde använda sig av t.ex. UPS för att skicka varorna. Jag beställde ett grafikkort från Crucial i UK i tisdags eftermiddag. På torsdag morgon kl 9 hade jag kortet i min hand då en UPS-snubbe svängde förbi och lämnade av paketet. Frakten enligt crucials hemsida var £5. Mycket billigare än t.ex. postens alternativ, och dessutom var det från utlandet... Sen att det bara tog 1½ dygn att få hit paketet från utlandet utan att behöva vänta på en avi och sedan åka till ICA för att hämta ut det av en ilsken kassörska, ja... vad ska man säga... världsklass?

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
Önskar att fler företag kunde använda sig av t.ex. UPS för att skicka varorna. Jag beställde ett grafikkort från Crucial i UK i tisdags eftermiddag. På torsdag morgon kl 9 hade jag kortet i min hand då en UPS-snubbe svängde förbi och lämnade av paketet. Frakten enligt crucials hemsida var £5. Mycket billigare än t.ex. postens alternativ, och dessutom var det från utlandet... Sen att det bara tog 1½ dygn att få hit paketet från utlandet utan att behöva vänta på en avi och sedan åka till ICA för att hämta ut det av en ilsken kassörska, ja... vad ska man säga... världsklass?

Det låter för bra för bra för att vara sant

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag brukar ringa till postens kundtjänst och be att dom ringer till mitt utlämningsställe (OK/Q8) och meddela att jag ska hämta ett paket utan avi, och det har funkat varje gång!!

Man får ju skylla på att posten har slöat med paketet så att det tagit för lång tid eller nåt sånt.....

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laxieboy
Det låter för bra för bra för att vara sant

Feb 20, 2003
9:28 A.M. STOCKHOLM, SE DELIVERY
6:45 A.M. STOCKHOLM, SE OUT FOR DELIVERY
Feb 19, 2003
8:04 A.M. STOCKHOLM, SE IMPORT SCAN
Feb 18, 2003
7:07 P.M. CUMBERNAULD, GB ORIGIN SCAN
5:55 P.M. CUMBERNAULD, GB PICKUP SCAN

UPS äger! Hade jag bott i stockholm hade jag förmodligen fått paketet redan dagen efter, men nu bor jag ju i Umeå så det tog en extra dag... Men ändå ca 700 dagar snabbare än vad posten hade varit.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Avstängd

jag tycker dock det är värre när man får avin före dem fått paketet på posten

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Jag har alltid hämtat ut med kollinummer. Det lär det iofs bli ändring på nu när de är i full gång med att förstöra det lokala postkontoret och flytta över skiten till ICA eller vad det nu blir...

Visa signatur

Ein Sprung in den feindlichen Graben, da traf die Feindeskugel in sein Herz. Er stürzt auf den blutigen Rasen, und flüstert zu den Sternen voller Schmerz.

Permalänk

har iallfall lyckats hämta ut paket på hemköp med bara kolli-ID får hoppas att det fortsätter.. jobbigt att vänta

Permalänk
Medlem

det har hänt att det tagit 3-4 dagar innan jag fått avin, och en gång fick jag aldrig ngn.....hehehe......

Permalänk
Hedersmedlem

jag hämtar ALLTID ut innan AVI:n dimper ner..
Enda problemet är väl att det tar lite tid för dem att skriva ut en ny inbetalningslapp.

Trevliga postarbetare här ute i Täby..
Gamla posten, innan serviceställena uppstod, blev dock skitsura när man inte hade ngn avi

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

ICA här är nästan tacksamma om man hämtar ut paketen DIREKT. Rätt trångt i "postrummet". Det har hänt att dom ringt och jagat mig direkt då dom fått in paket som är mina...=)

Permalänk
Medlem

jag hämta en hel dator på posten med kolli nummret utan leg igår....

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elyxiator
jag hämta en hel dator på posten med kolli nummret utan leg igår....

Dock så betalade du för den när du hämtade ut den?

Permalänk
Medlem

Jag har hämtat ut paket utan kollinummer oxå nån gång men då krävdes hård övertalning att paketets innehåll skulle till en kille som fyllde år som vi skulle till födelsedags fest till De gick på det. Avi`n kommer alltid ut dagen efter men jag brukar ringa till postens samlingscentral för mitt utlämningsställe (okq8) och de på posten där stoppar alltid paketet så jag bara svänger dit med bilen och hämtar kalaset

Appropå UPS kompitens:
http://homepage.mac.com/simonster/PhotoAlbum3.html

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem

om man ska betala för paketet brukar det vara lugnt, annars är de lite kinkiga på min OKQ8..

fick min returdisk från ibm med UPS, trevligt när man får sakerna direkt till dörren

Visa signatur

//anno

Permalänk
Avstängd

Jag fick vänta från en torsdag till en onsdag med att få min avi
(6 dagar). Jag har aldrig tänkt på att hämta ut med kolli förut men jag ska försöka.

Visa signatur

2800 mhz, 512 mb rdram pc 1066, 120 gb HD, ATi Radeon 9700, Creative Audigy II, Altec Lansing 4.1 ljud anlägning, 17" TFT skärm.

Permalänk

jag brukar också hämta ut med kolli, men kärringarna blir lite små sura när jag kommer, mest på stilen dock.....får typ höra kommentarer.."åh nej inte du igen" och "egentligen borde du ha stryk", dom förklarar för mig att det innebär lite extra jobb när man bara har kolli...så det e väl pga lathet som vissa kan bli lite tvära när man kommer med kolli......

Permalänk
Avstängd

Har dom allvarligt sagt så? Säg bara något riktigt hotfyllt typ
-Hej jag skulle vilja hämta ut paketet med mitt kolli nummer annars dödar jag din familj.
- Ok...

Visa signatur

2800 mhz, 512 mb rdram pc 1066, 120 gb HD, ATi Radeon 9700, Creative Audigy II, Altec Lansing 4.1 ljud anlägning, 17" TFT skärm.

Permalänk

Brukar hämta ut paket utan Avi eller kollinr på postkontoret i Arboga (Fast jag har ju kollinr utskrivet i fall att)

Beror ju visserligen på att jag känner personalen där..

Visa signatur

P4 2.66 Ghz, Asus P4PE, 512 Mb Corsair PC3500, Geforce 4 TI4600

// insider