Köpa PS+ på amerikanska PSS och spela på europeiska servers?

Permalänk
Avstängd

Köpa PS+ på amerikanska PSS och spela på europeiska servers?

Hej! Är det någon som vet ifall man kan skapa ett amerikanskt konto på Playstation 4, köpa en PS+ kod och sedan aktivera det på sitt 'riktiga' konto? Jag vill ju spela med europeer och med mina kompisar men jag vet inte ifall det fungerar såhär.

Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Nej du kan bara aktivera det på ett Amerikanskt konto, och då gäller det för det kontot dvs det Amerikanska.

Det sagt har du arkiverat det Amerikanska kontot som Primary på PS4'an så kan du spela online på vilken användare som helst på konsolen, samma gäller spela Spelen du får med PS+ då du kan spela dom på vilken konto som helst, samt alla andra spel du köper från PSN.

http://psnprofiles.com/Tenechan T.ex. jag spelar bara på ett konto men spel från alla världens hörn.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

Nej du kan bara aktivera det på ett Amerikanskt konto, och då gäller det för det kontot dvs det Amerikanska.

Det sagt har du arkiverat det Amerikanska kontot som Primary på PS4'an så kan du spela online på vilken användare som helst på konsolen, samma gäller spela Spelen du får med PS+ då du kan spela dom på vilken konto som helst, samt alla andra spel du köper från PSN.

http://psnprofiles.com/Tenechan T.ex. jag spelar bara på ett konto men spel från alla världens hörn.

Så m.a.o. skall det funka? Finns det någon tutorial på typ Youtube eller liknande?

Permalänk
Medlem

Gör ett amerikanskt PSN konto där du köper dina spel och som du köper ps+ till. Gå sen in i inställningarna och välj din PS4a som primary console. Sen kan du köra alla spel du köpt på ditt amerikanska konto på ditt vanliga Europeiska konto.

Så ja. Det fungerar. Jag är rätt säker på att den kopplar upp sig till servrar nära dig och inte till vart ditt konto är från. Jag har kört CoD Ghost på ett US konto där jag har ps+ på mitt europeiska konto och då kunnat köra med mina vänner här i Sverige.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

jag köper mina spel från USA och kör på mitt EU konto finns INGEN skillnad (förutom Språk och Undertexter) men kan säga pris skillnad e stort!

Permalänk
Skrivet av Malekg:

jag köper mina spel från USA och kör på mitt EU konto finns INGEN skillnad (förutom Språk och Undertexter) men kan säga pris skillnad e stort!

Tänkte börja göra samma sak, ska bara se om jag förstått dig rätt.

Har sen tidigare ett konto som jag för tillfället äger PS+ på, har skapat ett US konto. Det jag ska göra nu är att logga in på mitt US konto, göra det till "Master account", köpa alla spel via det och sen logga in via EU-kontot när jag vill spela dem?

Om jag har en PS+ prenumeration på mitt US konto kan jag spela online på mitt EU konto då? Med tanke på fördelningen mellan master och "sub"-konton.

Något jag missat?

Tack
Dagonhite

Permalänk
Avstängd

Jag har för mig att ni kan åka på moms i efterskott ifall skatteverket gör en stickkontroll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Jag har för mig att ni kan åka på moms i efterskott ifall skatteverket gör en stickkontroll?

Ja för playstationägare har stor prioritet hos skatteverket

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagonhite:

Tänkte börja göra samma sak, ska bara se om jag förstått dig rätt.

Har sen tidigare ett konto som jag för tillfället äger PS+ på, har skapat ett US konto. Det jag ska göra nu är att logga in på mitt US konto, göra det till "Master account", köpa alla spel via det och sen logga in via EU-kontot när jag vill spela dem?

Om jag har en PS+ prenumeration på mitt US konto kan jag spela online på mitt EU konto då? Med tanke på fördelningen mellan master och "sub"-konton.

Något jag missat?

Tack
Dagonhite

Ja logga in på US konto gå in och Aktivera som ditt primära PS4-system och de allt logga in på ditt gamla och njut av PS+ och spel du köpt från USA på ditt EU konto och online med Dock kan nog inte lägga in ditt kreditkort på US konto då den kollar land va du kan göra är köpa på www.amazon.com Playstation pengar (PSN Voucher) eller spelen i Digital Kod för sedan använda på ditt US konto (kod [voucher] köpta i US kan inte användas på EU konto)

http://www.nowgamer.com/features/2176331/ps4_how_to_buy_us_di...

Skrivet av johnjensen:

menar du allvar, haha dem har bättre för sig, detta går nästan inte ens att bevisa!

Permalänk
Avstängd

http://www.sweclockers.com/nyhet/18501-svensk-moms-pa-digital...

Köper en hel del PC spel från utlandet, så man får nog skynda på:

Från den 1 januari 2015 kommer elektroniska tjänster med mera att anses vara omsatta i det EU-land där kunden är bosatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Nja riktigt så funkar det inte, det du beskrev där handlar INNOM Europa för digitala tjänster, Dvs idag har så got som alla företag sina kontor just i Schweiz för att enbat ta 3% Moms. Men det blir skillnad på det snart. Dvs tjänster som Steam o.s.v. Kommer nu behöva dra av momsats relaterat till landet i Fråga.... Och för er alltid undrat varför vi I Europa betalar så mycket extra för spel, ja det finns ingen förklaring förutom fiffel och för att vi betalar de sjuka digitala priserna.

Dock när det gäller länder UTANFÖR Europa så är det annat som gäller, och för att vara mer exakt, detta gäller:

Citat:

När du köper och själv laddar ner produkter som t.ex. musik eller dataprogram gäller särskilda regler. Skattemässigt betraktas detta som ett köp av en tjänst. När denna typ av tjänst köps från ett företag utanför EU ska svensk moms betalas. Om köparen är ett företag ska företaget själv betala moms på inköpet. Om du istället är en privatperson är det utländska företaget skyldigt att registrera sig till moms i Sverige. Detta innebär att du som köpare i sådana fall ska betala svensk moms. Du som köpare kan dock inte göras skyldig att kontrollera så att säljaren lägger på rätt momssats, utan ansvaret ligger helt och håller på säljaren.

http://www.skatteverket.se/privat/sjalvservice/svarpavanligaf...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

Nja riktigt så funkar det inte, det du beskrev där handlar INNOM Europa för digitala tjänster, Dvs idag har så got som alla företag sina kontor just i Schweiz för att enbat ta 3% Moms. Men det blir skillnad på det snart. Dvs tjänster som Steam o.s.v. Kommer nu behöva dra av momsats relaterat till landet i Fråga.... Och för er alltid undrat varför vi I Europa betalar så mycket extra för spel, ja det finns ingen förklaring förutom fiffel och för att vi betalar de sjuka digitala priserna.

Dock när det gäller länder UTANFÖR Europa så är det annat som gäller, och för att vara mer exakt, detta gäller:

http://www.skatteverket.se/privat/sjalvservice/svarpavanligaf...

Det var ju skönt att då det utbenat