Köpråd: Mikrofon samt stativ

Permalänk

Köpråd: Mikrofon samt stativ

Hejsan!

Jag tänkte uppgradera mitt "mikrofonsystem" en aning men vet inte exakt vad jag ska skaffa. Tanken är att skaffa pop-filter, stativ samt mikrofon till ett hyfsat pris.

Min tanke var Blue Yeti tillsammans med något bordsstativ med en arm som man kan vrida på (upp, ner, höger, vänster etc) och självklart ett pop-filter på det. Jag vet dock inte var jag skulle kunna hitta ett sådant stativ till ett hyfsat bra pris. Jag vill gärna hålla mig så lågt som möjligt men jag kan tänka mig max 2k.

Tacksam för alla svar/tips!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 SSD: Kingston SSDNow V300 120GB HDD: 1 TB 7200 RPM Moderkort: Asus Z87-A CPU: Intel Core i7 4770k 3,5GHz RAM: Kingston HyperX Beast 16GB DDR3 2400MHz GPU: Sapphire Radeon HD7950 Boost 3GB PSU: Cooler Master GX Lite 600W Tangentbord: Logitech Gaming Keyboard G110 Mus: Logitech G500 Webbkamera: Logitech HD Webcam C310 Mikrofon: Logitech USB Microphone Hörlurar: SteelSeries Siberia V2 Hörlurar: Pioneer HDJ-1500

Permalänk
Medlem

Jag bara frågar för nyfikenhetens skull. Ska du sampla ljud/sjunga eller ska du ha det för kommunikation? Jag kör en 48v kondensatormic och det är mer eller mindre omöjligt att använda för kommunikation då du måste vara väldigt nära mikrofonen (20-30cm) för att inte få en hallkänsla eller behöva dra upp gain så att du plockar upp hela lägenhetens små ljud. Visst går det, men köper man "rätt" headset så har man för praktiskt användande en mycket bättre lösning enligt mig.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H