Ny mobil nu eller senare? [värt att vänta på t.ex. Iphone 6/Note 4? /mod]

Permalänk
Medlem

Ny mobil nu eller senare? [värt att vänta på t.ex. Iphone 6/Note 4? /mod]

Tja.
Tänkte uppdatera abonemanget med en ny telefon, gärna något av flagskeppen.
Frågan är då om det är värt att vänta på tex iphone 6, galaxy note 4 eller bara köra på något befintligt som htc m8?

Vet ej när iphonen kan tänkas komma, är det sena september känns det rätt drygt att vänta men samtidigt känns en 5s som bortkastat, skulle dock gärna ha en med ios då jag har dator samt tv i appleformat..

Vad tycker ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Förtydligad rubrik
Permalänk

Beror kanske lite på vad du har för telefon idag

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Har för mig Sony Xperia Z3 och Z3 Compact ska släppas i mitten på September om det är av intresse

Permalänk
Medlem

Om du är intreserad av iphone och ios hadde jag defenetivt väntat till september då iphone oftast släps.

Men om android är tänkbart så kommer sony xperia z3 också i september och specsen där är inte så dåliga.

Vill du köpa en telefon nu så skulle jag valt mellan htc one m8, samsung galaxy s5 eller nexus 5.

Jag har en nexus 5 och har nog aldrig varit nöjdare med en telefon. UI laggar aldrig tack vare att den inte har någon konstig luncher.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Processor: Intel Core i7-4770 || Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB || RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB x2 || HDD: Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 || SSD: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM || PSU: Cooler Master B500, 500W PSU || Moderkort: Asus B85 plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av adaq:

Om du är intreserad av iphone och ios hadde jag defenetivt väntat till september då iphone oftast släps.

Men om android är tänkbart så kommer sony xperia z3 också i september och specsen där är inte så dåliga.

Vill du köpa en telefon nu så skulle jag valt mellan htc one m8, samsung galaxy s5 eller nexus 5.

Jag har en nexus 5 och har nog aldrig varit nöjdare med en telefon. UI laggar aldrig tack vare att den inte har någon konstig luncher.

Bateritiden på min nexus är dock inte något jag ska skryta om

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Processor: Intel Core i7-4770 || Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB || RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB x2 || HDD: Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 || SSD: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM || PSU: Cooler Master B500, 500W PSU || Moderkort: Asus B85 plus

Permalänk
Medlem

Det är ingen större mening att vänta. Vänte-leken kan man leka hur länge som helst.

Jag ekar lite det andra här sagt: HTC One M8 och Nexus 5 tycker jag är de bästa Android mobilerna.
Nexus 5 har bättre kamera och har fördelar i mjukvaran, som är fri från bloatware och får uppdateringar snabbare. Men den har en ganska dålig högtalare.

One M8 har enormt bra högtalare och bättre batteritid än Nexus 5. Den är bra på i princip allt utom kameran. Kameran är inte så bra på M8.

Skrivet av adaq:

Bateritiden på min nexus är dock inte något jag ska skryta om

Fast det kan man ju inte om batteritiden på iPhones heller. Kommer han från en iPhone så lär han inte märka mycket skillnad.

Permalänk
Medlem

Jag uppgraderar från Iphone 5 till 6 nu till hösten.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

I Apples fall så släpper de ju historiskt sett bara nya modeller under hösten (högst sannolikt september igen som de senaste åren) så är du minsta intresserad av iPhone då är det definitivt värt att vänta enligt mig (vilket jag själv också gör, skall köpa 6:an).

Vill du ha Android istället så är det väl inte lika viktigt att vänta eftersom de flesta tillverkare nu verkar gå mot att uppdatera sina flaggskepp åtminstone två gånger per år, så det kommer alltid finnas något bättre runt hörnet.

Permalänk
Medlem

Väntar själv på Iphone 6.
Blir den vettig så blir det byte till Iphone från android.

Trött på android. Lekt ut mig nog vad jag ska med massa customroms, tweaks o crap

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad*

Justerat din rubrik då den var ganska intetsägande. Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar.

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

*Rubrik ändrad*

Justerat din rubrik då den var ganska intetsägande. Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar.

/moderator

Tack, blev rätt nöjd med svaren jag fick ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

I Apples fall så släpper de ju historiskt sett bara nya modeller under hösten (högst sannolikt september igen som de senaste åren) så är du minsta intresserad av iPhone då är det definitivt värt att vänta enligt mig (vilket jag själv också gör, skall köpa 6:an).

Vill du ha Android istället så är det väl inte lika viktigt att vänta eftersom de flesta tillverkare nu verkar gå mot att uppdatera sina flaggskepp åtminstone två gånger per år, så det kommer alltid finnas något bättre runt hörnet.

Du fick mig att beställa-knappen en htc m8, får hoppas att jag blir nöjd med den! Annars tror jag att jag hade 14 dagars prövotid...

Tack för samtliga svar!

Permalänk

Tycker du ska vänta, för min del blir det antingen en Note 4 eller Z3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Nä vänta inte. Det kommer bara komma en massa telefoner med snapdragon 805, 3/4 gb ram och som har 1440p upplösning. Ej värt att vänta på, vad ska man med de liksom? De som finns nu kommer vara jävligt svårt att förbättra. upplösninge kommer inte gå att se skillnad på, 3 eller 4 gb ram är HELT onödigt. Du kommer inte kunna fylla upp med program så att det drar 3/4 gb ram, man har inte 20 appar igång eller? Snapdragon 805 är ett litet lyft ifrån 800, men det är inget man märker och det är inte så att man sitter och spelar på mobilen(inte jag iallafall).

Vänta är skit, jag var själv en sån som väntade och väntade men sen insåg jag att det är bara att köpa. JA, bara att köpa. Där kommer ändå komma nya grejer hela tiden, och när du då väl har väntat så ligger där ändå något nytt runt hörnet, vad ska du göra då? Vänta på den också? Glöm de, man blir fubbick(stavning?) om man väntar så.

Permalänk
Medlem

Hej, Vilken mobil har du nu och vad gör du på mobilen?

Skrivet av visa:

Tja.
Tänkte uppdatera abonemanget med en ny telefon, gärna något av flagskeppen.
Frågan är då om det är värt att vänta på tex iphone 6, galaxy note 4 eller bara köra på något befintligt som htc m8?

Vet ej när iphonen kan tänkas komma, är det sena september känns det rätt drygt att vänta men samtidigt känns en 5s som bortkastat, skulle dock gärna ha en med ios då jag har dator samt tv i appleformat..

Vad tycker ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har sett att HTC har släppt HTC One E8 i Asien, är gott som M8:an fast i plast och en "simpel" 13mp kamera, kostar betydligt mindre också men har fortfarande inte sett något datum för släpp här i Europa, känner själv lite sug på E8:an men vet inte om jag orkar vänta länge på den då jag är i behov av en ny mobil

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed