Google köper videoströmningstjänsten Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Det är dom som streamar som ställer in det, kallas delay. Oftast för att folk inte ska ghosta.

Twitch systemet som bygger på HLS har "inbyggt" delay, var inte så förr med det gamla systemet men är så nu.

Permalänk
Medlem

Spekulationer, spekulationer. Det är ju knappast så att det är bekräftat, känns mer som ryktesspridning precis som förra gången. Det finns inte någon källa som de hänvisar till, dessutom har alla andra artiklar som skrivit som detta haft just Venturebeat som källa.

Ge mig något trovärdigt att läsa så kanske jag ska omvärdera mina tankar.

Visa signatur

Data Data

Permalänk
Medlem

Jag har provat twitch ett par gånger och jag måste säga att vilken fantastisk dålig kvalitet det streamas via Har fiber så det är inte det det beror på.
Så det kan ju knappast bli sämre
Heja google,

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att hoppas på att att blir bättre, istället för att sitta och torka tårar i tron om att det kommer bli skit.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför folk klagar på att det kommer vara reklam, det är ju reklam redan nu?

+
Bättre servrar/bandbredd
Kommer hjälpa till med att sprida esport.

-
Content ID som flaggar streams om det spelas copyrightad musik.
Google+ integrering

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av sperglord:

Varför måste storföretagen lägga vantarna på allt?
Nu får man väl samma hemska reklamupplevelse som på YouTube.

Adblock används med fördel på sidor som Youtube. Orka se en reklamfilm för Kalles kaviar när själva klippet man vill se bara är 2 min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sperglord:

Varför måste storföretagen lägga vantarna på allt?
Nu får man väl samma hemska reklamupplevelse som på YouTube.

För att de kan och har råd. De är vinstdrivande företag, inte public service.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Snusfri

Härligt, då kan man börja använda Twitch och slippa allt buffering och annat mög.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Sötast
Skrivet av Elghinnarisa:

Ja för youtubes system och servrar är sååååå bra.... Eller inte.
Sen Google köpte youtube har bara allt blivit sämre på alla tänkbara sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja år 2005 så var youtube enormt grymt.

Ägarna av youtube hade ett fint huvudkontor då :

De håller nog med om att det är sämre på alla tänkbara sätt idag:

I övrigt så var högsta kvalite på den tiden 360/480P det var enormt mycket krångligare att ladda upp och marknadsföra kanaler och det fanns även problem med buffring och dålig kvalitet.

Idag fungerar youtube i stort sett perfekt, det är sällan man stöter på någon form av problem att se ett klipp, busenkelt att ladda upp och kvaliteten bara ökar och ökar.

Berätta gärna vad det var som du saknar från <2006
Jag tvekar på att du ens var medlem då - fast... med tanke på att du var 13 år 2005 så kanske du knöt riktigt starka band med uppstarten av youtube.......

Permalänk
Medlem

Hur ska man nu spela musik på streams...?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Det var döden för casual-streamers, lär väl bli samma sak som på Youtube att man inte får använda sig av copyright-material, tex spelar man musik i bakgrunden så lär man säkert bli bannad...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Ja år 2005 så var youtube enormt grymt.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/e0/YouTube_screens...

Ägarna av youtube hade ett fint huvudkontor då :
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/91/Yout...

De håller nog med om att det är sämre på alla tänkbara sätt idag:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0c/901c...

I övrigt så var högsta kvalite på den tiden 360/480P det var enormt mycket krångligare att ladda upp och marknadsföra kanaler och det fanns även problem med buffring och dålig kvalitet.

Idag fungerar youtube i stort sett perfekt, det är sällan man stöter på någon form av problem att se ett klipp, busenkelt att ladda upp och kvaliteten bara ökar och ökar.

Berätta gärna vad det var som du saknar från <2006
Jag tvekar på att du ens var medlem då - fast... med tanke på att du var 13 år 2005 så kanske du knöt riktigt starka band med uppstarten av youtube.......

Då var Youtube utan reklam, Google bara öser in reklam i det nu, samma sak kommer hända med twitch så folk kommer överge det och söka nya vägar (igen)

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Hur ska man nu spela musik på streams...?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Fraggan:

Det var döden för casual-streamers, lär väl bli samma sak som på Youtube att man inte får använda sig av copyright-material, tex spelar man musik i bakgrunden så lär man säkert bli bannad...

Spela musik ni får spela då eller försök ändra regelverket genom aktivism eller rösta på det parti man tycker för fram detta.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sperglord:

Varför måste storföretagen lägga vantarna på allt?
Nu får man väl samma hemska reklamupplevelse som på YouTube.

Använd AdBlock

Skrivet av Elghinnarisa:

Ja för youtubes system och servrar är sååååå bra.... Eller inte.
Sen Google köpte youtube har bara allt blivit sämre på alla tänkbara sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker du verkligen så? YouTube fungerar bra nu och har gjort det länge.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Då var Youtube utan reklam, Google bara öser in reklam i det nu, samma sak kommer hända med twitch så folk kommer överge det och söka nya vägar (igen)

Reklam är väl bra för folk som laddar upp videoklipp ??? Det förklarar också varför Youtube ständigt växer...

Visa signatur

Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 5800X3D | AMD Radeon RX 7900 XT | Corsair Vengeance 32GB 3200MHz | BeQuiet Straight Power 11 1200W Platinum

Permalänk
Medlem

Hoppas inte dem försöker göra om allt för mycket bara..

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Bättre

Jag hoppas att dom kopplar Twitch med YouTube på nått sätt. Det blir bättre så

Permalänk

Enda positiva är väl att dom lär få vettiga servrar lol, all dem twitch issues xD Förutom det så lär twitch bli värdelöst det också..

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk

Varför ogillar så många Youtube? Tycker själv det blir bättre och bättre hela tiden. Och till alla som gnäller på reklam som man kan trycka bort efter fem sekunder ( i de flesta fallen ) ni borde sätta på TV och se hur länge reklamen varar där vi snackar minst 7-8 minuter med reklam..

Har inte sett på Twitch så länge men det är faktiskt en riktigt bra tjänst som jag tror kommer bli ännu bättre om nu Google köper upp det.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Rapporteras detta rykte som sanning nu? En hemsida skriver om det (venture beat) och citerar i artikeln "sources familiar with the matter" och plötsligt börjar alla tidningar skriva att det stämmer. Jag tror på det när twitch eller google gör ett riktigt pressmeddelande.

Om det skulle visa sig att det stämmer så finns det både för- och nackdelar. Om Google väljer att låta twitch vara twitch och inte göra mer än möjligtvis ändra på reklamsystemet och fixa bättre servrar så är det definitivt något jag gillar.

Visa signatur

Driver sajten Komponentkoll. PMa mig gärna om du har feedback!

Permalänk
Medlem

Bara man slipper fanskapet som är Google+ så kanske det kan bli bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Google köper så många företag att de förvandlas snart till till OmniCorp.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Ja för youtubes system och servrar är sååååå bra.... Eller inte.
Sen Google köpte youtube har bara allt blivit sämre på alla tänkbara sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter så fånigt när ni säger att Google gjorde Youtube sämre på alla sätt. Youtube hade inte haft tillgång till den kapacitet som finns nu om det inte vore för Google, det hade antagligen dött ut pga brist på kvalité efter ett tag. Själv har jag inga problem med Youtube när det gäller servrar, laddar fint fullscreen 1080p osv. Det som jag inte gillar är att Google har tagit bort vissa inställningar och sådant.

Skrivet av Swedish Berserk:

Varför ogillar så många Youtube? Tycker själv det blir bättre och bättre hela tiden. Och till alla som gnäller på reklam som man kan trycka bort efter fem sekunder ( i de flesta fallen ) ni borde sätta på TV och se hur länge reklamen varar där vi snackar minst 7-8 minuter med reklam..

Har inte sett på Twitch så länge men det är faktiskt en riktigt bra tjänst som jag tror kommer bli ännu bättre om nu Google köper upp det.

Håller med, vadfan tror folk egentligen? Att allting är gratis? Någon måste betala för dessa enorma servrar. Och att klaga på lite fjuttig reklam på ett par sekunder är bara fånigt när som du säger TV kanalerna gärna har 5min+ reklam varje kvart. Så länge Google bara låter Twitch vara lite i utseende och funktion och bara försöker förbättra kvalitén så är jag nöjd

Permalänk
Medlem

Have fun.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraggan:

Det var döden för casual-streamers, lär väl bli samma sak som på Youtube att man inte får använda sig av copyright-material, tex spelar man musik i bakgrunden så lär man säkert bli bannad...

Nä fy vad synd om dig att du inte kommer få använda andras material utan tillåtelse när du streamar på Twitch! Förbannade vare Google för detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Google köper så många företag att de förvandlas snart till till OmniCorp.

Google har sina rötter i Nasa som i sin tur har sina rötter i US Navy.

Man blir inte så här stora utan lite hjälp från Storebror.

Permalänk

Så länge man slipper se massa länkar till youtubers som gör klipp för tolvåringar och att Google+ håller sig borta så tror jag det kan bli bra.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Klart det kommer mer restriktioner om det där imperiet tar över. Det värsta med Youtube just nu är att från ena dagen till den andra, så kan de har formaterat om hela sidan.
T ex nu senast när dom fick en att använda klösbrädan, var när de valde och fippla så att man inte kan kopiera texten under description/beskrivningen(uh låter helt fel) utav klippet. Menar, hur många gånger per dag högerklickar man för att söka via google på en slumpmässig text?

Twitch har då fungerat riktigt bra de senaste månaderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Hurdå? Ser ut som ganska många lyckas på något sätt få någolunda inkomst via Youtube tack vare reklam.

För Youtube har börjat pusha starkt för "mid roll ads" och ändrade befintliga uppladdade klipps oavsett om användaren ville ha det eller inte.
Att ha reklam i början och ibland slutet har många använt länge och är inte alls lika störande som att ha en reklampaus i mitten av ett klipp man tittar på.
Vilket leder till att man antigen laddar ner adblock eller helt enkelt inte tittar klart på videoklippet.

Permalänk
Inaktiv

Nu använder jag knappt någotdera men jag tror nog inte att detta skulle kunna göra Twitch till en bättre tjänst. Bland det första som skulle hända är nog att trycka in Google+ och sedan trycka in mer reklam.

Förhoppningsvis dyker ett par nya aktörer upp istället om nu så är fallet.