Din top 5 på dem bästa spelen någonsin

Permalänk
Medlem

Utan inbördes rangordning:

1. Dungeon Master
2. Settlers I
3. Baldurs Gate II
4. CS:Source
5. Civilization IV

Permalänk
Medlem

1) Baldurs Gate 2
2) Civilization 3
3) World of Tanks
4) Nethack
5) Space Quest 2 - Vohaul's Revenge

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Battlefield 1942
Desert Combat ( Mod till 1942)
Battlefield Vietnam
Battlefield 2
Battlefield BC2
Battlefield 3
Battlefield 4

Det enda jag spelar så...

Permalänk
Medlem

1. Assassin's Creed II
2. World of Warcraft (innan Cataclysm)
3. Assassin's Creed: Brotherhood
4. Planetside 2
5. Kerbal Space Program

Att ingen hyllar Assassin's Creed-spelen. Har aldrig haft en sån upplevelse som med tvåan. Får se hur det blir med trean när den släpps!

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk

Utan någon särskild ordning:

The Last of Us
Älskade storyn, älskade karaktärerna, gameplayen var brutal och intensiv, soundtracken passade perfekt och The Last of Us kan (förvånansvärt nog) ha haft den mest intensiva multiplayern jag någonsin har kört.

Deus Ex: Human Revolution
Sög in mig direkt med dess grafik och soundtrack (Icarus är en av mina absoluta favoritlåtar inom spel). Diggade också hur djup storyn faktiskt var och alla val och olika sätt du kunde spela.

Mass Effect 2
Precis som de två förstnämnda sög Mass Effect 2 in mig dess värld. Gillade storyn, karaktärerna, valen (även om de var lite för ensidiga) och

ARMA 2
Tror inte att jag har haft mer kul i något onlinespel där jag kör med kompisar som med detta. På vissa håll är det här spelet rentav hemskt, men det ger det på något sätt sin charm.

GTA V
I vilket annat spel kan du råna en närbutik och sedan spendera pengarna på en dålig noire-film för att slutligen sno ett jetplan och fallskärmshoppa ned i en militärbas - allt medan du är hög och klädd i endast kalsonger.

Visa signatur

Chassi: Bitfenix Shinobi | CPU: Intel Core i5 4670k | Moderkort: ASRock B85 Pro4 mATX | Grafikkort: MSI R9 280X 3GB | RAM: A-Data 2x4GB 1600MHz | Nätagg: XFX Core Edition 550W 80+ Bronze HDD: 1TB WD Blue 7200rpm 64MB

Permalänk
Medlem

Utan någon speciell ordning, känns svårt att rangordna dessa spel:

Battlefield 1942+ Expansion: Jag var runt 6-7 år när jag spelade detta men jag kommer fortfarande ihåg en del. Jag tyckte det var sjukt kul och varenda gång jag satt på mina bröders datorer så spelade jag detta. När jag väl fick min egen så spelade jag det så ofta jag fick.

Battlefield 2:Sjukt kul! Hade en grym dator när det släpptes och jag kommer ihåg hur Grym grafik det var på spelet. Hade så jäkla kul och spelade det hela tiden. Gick även med i en clan (hette något med beers, själv hade man aldrig tagit en klunk öl någonsin) och spelade 16 vs 16. Övade olika taktier och formationer, där jag fick bli stridshelikopter förare. Shit va grymt det var!

World of Warcraft: Hade ett sånt stort hat för det här spelet innan jag testade det. Körde från slutet av Vanilla till början av Cata med några pauser emellanåt. I TBC så körde jag mina första raids som en p12 i en rätt så vuxen guild. Grymma tider, synd att spelet är förstört just nu.

Counter-Strike 1.6Spelade detta som en gris, men det jag spelade mest var faktiskt mapen Scoutzknivez. Jag och min brorsa körde det som fan och blev riktigt bra. Slutade med att han gick med i en clan (4Real.sk hette den), jag ville hänga med men jag var för liten. Så jag körde på och letade efter en clan och det var en fransk clan som ville ha med mig. Det var 2/4 som pratade engelska och jag hade bättre engelska än de som pratade språket. Jag var 11 år. Men det var grymt kul och spelade i SKarena där alla SKclaner i världen spelade. Vi kom 3:a och min brorsa kom 2:a.

NFS: Hot pursuit 2 Härligt bilspel som jag och polare spelade hela tiden. Orkar inte skriva mer, men kul var det!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

1.Warcraft 3 roc
2.Diablo 2 lod
3.Starcraft wol/hots
4.Zelda link to the past
5.Elastomania

Permalänk
Medlem

Warcraft 3
Battlefield 2
Counter-Strike: Source
Commandos 2
TES: Skyrim

Permalänk
Medlem

Några högt rankade spel

Silent Hill 1-4
Portal serien
Alan Wake
Resident evil serien
Age of empires serien

Permalänk
Medlem

Nostalgi!!!

Inte i någon speciell ordning:

Elite på C64 http://en.wikipedia.org/wiki/Elite_(video_game)
- Antagligen den första rymdsimulatorn med vektorer. Som jag nötte det, steg upp på nätterna när föräldrarna lagt sig...

Pirates! på C64; http://en.wikipedia.org/wiki/Sid_Meier%27s_Pirates!
- Riktigt roligt spel

TIE Fighter på PC: http://en.wikipedia.org/wiki/TIE_Fighter_(video_game)
- Nöttes extremt mycket, jag började prata om det i sömnen. Fanns mycket moddar till det

UFO Enemy Unknown på PC; http://en.wikipedia.org/wiki/UFO_Enemy_Unknown
- Sanslöst bra turbaserat strategispel.

Civilization på PC; http://en.wikipedia.org/wiki/Civilization_(video_game)
- Spelades enormt mycket. Lade grunden för en spelgenre

Close Combat 5: http://en.wikipedia.org/wiki/Close_Combat_(series)
- Ett av de bästa RTS som gjorts. Sanslöst många moddar

Master of Magic på PC: http://en.wikipedia.org/wiki/Master_of_Magic
- Extremt välgjort 4X spel, perfekt blandning av strategi, taktik, utforskning. I det närmaste ett oändligt antal start varianter

jag vet det är sju spel, men då har jag inte ens hunnit nämna:
Syndicate; http://en.wikipedia.org/wiki/Syndicate_(video_game)
Doom: http://en.wikipedia.org/wiki/Doom_(video_game)
System Shock 2: http://en.wikipedia.org/wiki/System_Shock_2
Half-Life serien; http://en.wikipedia.org/wiki/Half-Life_(series)
Diablo 2: http://en.wikipedia.org/wiki/Diablo_2

Som jag också tycker att varje människa bör spela igenom.

Permalänk
Medlem

1. S.T.A.L.K.E.R Clear Sky
2. Elder Scrolls serien
3. Hotline Miami (Bästa indie spelet som mänskligheten beskådat)
4. Brütal Legend
5. Bioschock Serien

Visa signatur

Chassi: Fractal design define r4 svart, GPU: Msi gtx 980 twinfrozr @1300mhz, Cpu: 4670k @4,5ghz, CPU kylare:Noctua NH U14-S, MOBO: Msi Z87-G45, Ram: Crucial Ballistix 8gb @1866mhz, PSU: EVGA supernova G2 750w. SSD: Crucial m500 240gb, HDD: Seagate Barracuda 1tb, Skärm : Asus VG248QE 144hz :)

Permalänk
Medlem

1. Half Life 2

2. Fallout: New Vegas

3. Europa Universalis IV

4.Hotline: Miami

5. The Last of Us

Permalänk
Medlem

In order of appearance (...not).

1. Shadow of the Colossus - Jag lyckades aldrig ta mig in i ICO eftersom jag störde mig alltför mycket på att man ska skulle dra omkring på ett våp som råkade illa ut hela tiden. Hade det inte varit för henne hade jag fortsatt spela. Men "Shadow" är däremot så nära perfektion man kan komma. Ibland får jag gåshud bara jag tänker på spelet. Det var flera år sen senast så det är kanske är dags att skaffa ett PS2 och lira igenom det igen. Eller så väntar jag lite lite till. Skruvar upp förväntningarna ett snäpp till.
2. Portal - Känslan när man trodde att spelet var slut och sedan bara fortsatte det, långt långt in i de mörka kulisserna.. känslan av att vara totalt övergiven. Något liknande har jag inte upplevt igen. Sen att själva banorna och mekaniken är riktigt kul också, det skadar ju inte.
3. Zelda / A Link to the Past - Det första Zelda jag körde. Fortfarande det bästa. Äventyrsspel blir inte bättre än så här. Har kört igenom detta spel otaliga gånger sedan mina tonår (är nu i 30årsåldern).
4. Mario 64 - Jag valde detta Mario-spelet eftersom det var det första 3D-spelet jag spelade och helvete.. it blew me away! Det ser inte vackert ut jämfört med nutida spel, men när det kom kändes det som att spela Spelet. Det bästa som någonsin gjorts. Jag tycker fortfarande att styrningen är bra (trots en idiotisk handkontroll) och banorna är roliga/varierande men mycket bygger på nostalgi, det är jag medveten om. Jag har svårt att tänka mig en 13åring idag gå från dagens spel till Mario 64 och förälska sig i det besinningslöst som jag gjorde.
5. Super Smash Bros Melee - Roligaste multiplayerspelet. Roligaste fightingspelet. Känns som att man kan spela i flera år och fortfarande hitta mervärde. Uj uj uj, hur många timmar la inte jag och brorsan ned när det här spelet kom? När jag blir gammal och grå lär jag fortfarande minnas hur kul vi hade framför den där lilla kuben på golvet.

Permalänk
Medlem

1. StarCraft: Broodwar
2. Wow: The burning crusade
3. Warcraft 3: The frozen throne
4. Diablo 2
5. Pokémon: Yellow (GBC)

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Civilization
Sam n Max Freelance Police: Hit The Road
Day of the tentacle
Grim fandango
Monkey Island 3

Det är mina favoriter, 2 spel fick inte plats ett är från efter millenieskiftet så det är lite nytt.

Permalänk
Medlem

1. Zelda - A link to the past
2. Secret of mana
3. D2 - LOD
4. World of warcraft
5. Dark age of camelot

6. LOL
7. CS 1.6 och före

Permalänk
Medlem

Ufo, enemy unknown - tillsammans med CIV 1 mest beroendeframkallande. Bra story och lite läskig atmosfär.

Quake 1 - Det fanns några fps-shooters innan men quake 1 är urfadern till alla moderna fps enligt mig. Väldigt många mods och några blev spinoffs.

Battlefield 2 - Svårt att säga, men det är en av de bäst säljande titlarna någonsin och jag har inte sett så bra kartor i andra lag-fps spel som somliga bf2 kartor.

Command & Conquer 1 - den här var ju banbrytande för rts genren. Red alert, dune 2, warcraft, starcraft kommer i andra hand. Förvisso kom några av de andra innan, men c&c står ut tycker jag då den var så mycket bättre än allt som fanns innan.

Civilization 1 - mest beroendeframkallande tillsammans med ufo/xcom.

HM:

Gabriel Knight 2, Gabriel Knight 3, Grim fandango, Half life 2.

Permalänk
Medlem

World of Warcraft är ju nummer ett, men var mer en livsstil än ett spel de första åren när det fortfarande var underhållande.

Top 5 nyare:
Assassin's Creed 3
Metro: Last Light
Wolfenstein: The New Order
XCOM: Enemy Within
Brothers: A Tale of Two Sons

Top 5 äldre:
Uncharted 2
Half-Life 2
Red Dead Redemption
Grim Fandango
Legacy of Kain - serien

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

Spelen jag har haft roligast med.
1. skyrim
2.mw2
3. cs go
4.bf4
5.flat out 2

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk

I ingen speciell ordning då det är för svårt att ranka dem

Resident Evil 1
Silent Hill 2
Metal Gear Solid (Köpte mitt Ps1 enbart för att få spela detta) Underbar story, karaktärer, musik. Det har allt enligt mig...
Metal Gear Solid 2
ToCa Race driver 3 (På grund av alla roliga timmar online man haft)

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 770 NC

Permalänk
Entusiast

Ingen speciell ordning. Många uppföljare.

• Resident Evil 2

• Baldurs Gate 2

• Metal Gear Solid 2

• StarCraft 2

• Final Fantasy 7

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Utan ordning.

Nyare; The Witcher, Deus Ex: Human Revolution, The Walking Dead, Football Manager-serien, XCOM: Enemy Unknown/Within.

Äldre; UFO: Enemy Unknown, Mafia, Planescape: Torment, Grim Fandango, Outcast.

Alla fantastiska på olika sätt, alla ledande i sin genre.

Permalänk
Medlem

1. Final Fantasy X

2. Zelda: A link to the past

3. Zelda: Majoras Mask

4. Diablo 1,2,2Exp,3,3Exp

5. World of Warcraft Vanilla och Burning Crusade

6. Dota 1 samt. 2

7. Nummer 7 blir självklart Final Fantasy VII

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem

1. WoW
2. Battlefield 2
3. The elder scrolls (oblivion och skyrim)
4. Diablo 2
5. Mass effect

Permalänk
Medlem

Ingen speciell ordning

Zelda Ocarina of Time
World of Warcraft (classic + tbc)
Dark Souls serien
Counter-Strike 1.6
Dota 2

Permalänk
Medlem

1. The Legend of Zelda: A Link to the Past
2. Final Fantasy 7
3. Diablo II/LoD
4. Warcraft III
5. Deus Ex: Human Revolution

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Avstängd

1. World of Warcraft, Vanilla
2. CS 1.6
3. Duke Nukem 3D
4. Resident Evil
5. BF3

Edit: Glömde ett spel.

Permalänk

1. Grand Theft Auto San Andreas.
2. Saints Row 3.
3. The Last of Us.
4. Sly Cooper 3 (spelade som yngre)
5. Assassins creed 2 (eller 4)

Visa signatur

Dator: Fractal design arc xl---asus sabertooth r2.0---amd fx 8320 4.5ghz---16gb corsair vengeance---gtx770---corsair ax860i---dvd-brännare---2tb hdd.
Runt datorn har jag: cooler master inferno/razer deathadder respawn---cooler master 400 ceres---mad catz cyborg v5.
Släpbar: compaq presario cq56.

Permalänk
Medlem

1. Fairy War 1 och 2, startade senaste vågen av ryona.
2. Monmusu Quest!-trilogin, för att vem tycker inte om friterad tofu?
3. Corruption of Champions, för att det är inte en chans mina kläder är så här bekväma.
4. Itazura Gokuaku, naturligt bättre än föregångaren.
5. Sengoku Rance, för att historiaförvridning har aldrig varit så exiterande.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

1. Super Mario World Snes
2. Donkey kong country 2 snes
3. The last of us
4. Half-Life
5. Uncharted 2

Det är alltid svårt o göra en sånhär lista men dessa är de ja kommer på just nu :). Ser man rent krasst på det är The Last of us det klart bästa spelet. Men dem hade ju inte riktigt samma grejer på Snes eran :).