Permalänk

Grand Theft Auto V PC

Hejsan alla, tänkte köpa Grand Theft Auto V till datorn, men vet inte redigt om min dator klarar det, och isåfall, kan ni säga vad det är som jag inte kommer klara? Alltså om grafikortet är fördåligt med mera. Har en HP Pavilian P6-2020, Jag klara BF3 på lagom grafik, PayDay 2 på lagomgrafik, dem flesta cod:en på Lagom/högsta grafik, och csgo på lagom grafik. Vad tror ni? Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

det har inte ens släppts så hur ska vi veta om din dator klarar av spelet?

Permalänk
Medlem

Ja som 007onex säger vi vet inte hur krävande spelet kommer bli men max payne 3 var bra optimerat och krävde inte så mycket så har man tur så blir det nog bra optimerat!:)

Permalänk
Skrivet av 007onex:

det har inte ens släppts så hur ska vi veta om din dator klarar av spelet?

Tänkte mer på om ni visste ungefär

Permalänk
Medlem

Kort svar: Nej

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Inte en aning. GTA IV flöt på kasst på alla datorer i början, sen blev det bättre. Så det är antingen så eller bättre

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Entusiast

Om vi säger att GTA V blir någorlunda optimerat så tycker nog i alla fall du att det är en behaglig upplevelse men personligen skulle jag inte säga att din dator klarar "BF3 på lagom grafik" till exempel då jag är ganska kräsen

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Inte en aning. GTA IV flöt på kasst på alla datorer i början, sen blev det bättre. Så det är antingen så eller bättre

GTA IV Flyter fortfarande rätt dåligt för mig, men nyare rockstar spel är bättre optimerade jämfört med förr.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

hahah gta iv ett skämt ju, jag kan inte ens spela det

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

hahah gta iv ett skämt ju, jag kan inte ens spela det

Jag kanske är väldigt okräsen, men det går att spela på min dator med 9800 GT och Athlon 64 3500+:D
Allt på sämsta och min gamla 1280x1024 skärm och datorn fryser/kraschar när man stänger av, kanske 10-20 fps, multiplayern kickar ut mig från free roam fastän jag är ensam på servern, men ändå:P

Ontopic, som de flesta sade, ingen vet. Det finns dessutom väldigt många olika versioner av din dator. Ingen har bra grafikkort dock, men vissa har en bra processor. Du får gärna säga exakt vilken processor och grafikkort som du har.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk

Jag kan ju spela GTA IV på min dator utan problem, bara att sänka grafiken lite, men det behövs inte så mycket, dock var det den crackade versionen