Samsung presenterar Galaxy Note 4

Permalänk
Medlem

Pfft 50% på 30 min, min telefon laddar 70% på 30 min ))

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

För en telefon är det 2 gånger för hög upplösning men för ett äkta vr headset är fortfarande inte högt nog för att matcha ögonens upplösning, för skärmar runt 4-5 tum skulle jag säga att 720p är max vad som jag skulle rekommendera och med 6-7 tum 1080p max, för dessa höga upplösningar skall göra någon nytta bör du se dom på högst 5 cm avstånd eller på skärmar över 8-9 tum.

Det här med högupplösta skärmar är egentligen helt löjligt för telefoner i allmänhet där vi behöver dom är på PC och inte i fickan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Lumia 930? Lumia 1520?

Håller med.

NHW är normalt ett litet steg bättre på att rapportera kring Lumia och WP.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Gick från iPhone till Note2, sicken otrolig skit, aldrig mer samsung, allt från mjukvaran till hur designen är med knappar osv.
Det enda Samsung kan göra bra är amoled skärmarna.

Å nu vill dom ha 7.500 för det N*****r please!

iPhone 6 kan inte komma snabbt nog!

Permalänk
Avstängd

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Känns lite så, ser fram emot Note 6, 12" skärm osv...

Nä men seriöst, så mycket större än 6-6,5" har jag svårt att se att telefonerna kan bli utan att de gör dem utvikbara eller nåt. Min 4,7" lur känns helt lagom stor, kan tänka mig ett kliv upp i storlek men så mycket större än 5,5" tror jag knappt att jag kommer kunna få ner i fickan...

Permalänk
Medlem

Well Note 4 har lite bättre skärm samt snygg design med Alfa stil (metallram) och andra spec men inget som man hänger i julgranen.

Det som saknas är IP67/68 likaså ingen 64 bits cpu vilket blir surt när Android går över till 64 bit system med Android L vilket sker snart, och då ha betalat 7.5K för en icke ”framtids säker mobil”. Vist kommer allt att fungera men lite surt att t.ex. HTC har en billig lur med 64 bits cpu.

Sist men inte minst 3GB ram kunde blivit 4GB istället och 128 GB microSD och inte 64GB microSD. Kommer säker att fungera med 128 GB men man vet aldrig med samsung.

Lika så varför finns inte note i Google Edition. Det skulle enkelt kunna fixa vid först boot så kunde användaren välja mellan Google Edition eller Samsungs Tuch wizard, all extra mjukvara kunde laddas ner från Samsungs Galaxy shop.

En uppgradering från Note 3 till Note 4 blir det inte förrän priset går ner till ca 5.8 - 6 K om några månader kanske. Allt beror på hur Apple iPhone 6 ser ut och HTC kommande mobil med 64 Bit’s CPU och Android L.

Sedan varför erbjuder inte Samsung S5 och Note 3 & 4 med Windows Phone ???

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Avstängd

Asså nä?

Permalänk
Medlem

Skärmen är helt otrolig. Äger man Note, note2 eller t.o.m Note 3 så har man redan väldigt fin skärm för "normalt" bruk.

Personligen hade jag velat haft stereohögtalare och kantlös design med 6" skärm. Är det på riktigt USB 2 istället för 3 så är det den största failen. Pennan har alltid sugit, med lagg osv, men nu kanske de fått till det?

Det possitiva är att skärmens färger osv är det bästa som finns på marknaden oavsett alla andra argument, vilket förhoppningsvis eldar på i baken hos alla möjliga andra tillverkare.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Blir som vanligt lite sugen på att testa speciellt med den böjda skärmen (edge) tills jag ser på en video att man kan ta av baksidan.
Det är en 100% dealbreaker för mig.
Kollar på Z3 istället men tror det slutar med att jag stannar hos WP eftersom varje gång jag testar Android så är det i mitt tycke lite stelt och opersonligt. Men vattentät lockar, inte för att jag någonsin behövt det men jag gillar välbyggda grejer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nisse-Tuta:

Blir som vanligt lite sugen på att testa speciellt med den böjda skärmen (edge) tills jag ser på en video att man kan ta av baksidan.
Det är en 100% dealbreaker för mig.
Kollar på Z3 istället men tror det slutar med att jag stannar hos WP eftersom varje gång jag testar Android så är det i mitt tycke lite stelt och opersonligt. Men vattentät lockar, inte för att jag någonsin behövt det men jag gillar välbyggda grejer.

En Bugatti Veyron är också välbyggd men inte är den vattentät för det, så det är inte vad som talar om vad som är välbyggt eller inte

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag min Oneplus One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag tycker det mesta man fick se på presentationen verkade vettigt... Multitaskingfunktionerna såg grymt bra ut, och de nya funktionerna med pennan såg väldigt fiffiga ut, särskilt att enkelt kunna markera och klippa ut delar av skärmen.

Att kunna markera och klippa ut delar av skärmen kan jag göra med min Note2 så det är ingen ny sak. Men du har helt klart rätt, många saker är väldigt fiffiga.

Jag har haft mycket nytta av att man kan ta ett foto på en sak man byggt (vi kan ta ett staket som exempel)

Man tar ett foto på staketet, växlar till S note/pennan och så kan man välja olika planeringar att skissa/rita/skriva på fotot. Älskar att man kan få allt så det ser ut som det är ritat med blyertspenna, så det ser ut som en skiss

Sen kladdar man ner mått och gör pilar och ändringar, det är guld värt i mitt arbete.

Skrivet av Bakgrund:

Jo mycket av grejerna de visar verkar fiffigt vid första anblick, men när man väl har telefonen i handen och använder den dagligen kommer man inte använda funktionerna. Möjligtvis för skojs skulle första dagen men inte mer än så.

Kan ju såklart skilja från person till person men det är iallafall hur jag skulle ha gjort.

Klart att det blir så om man inte har nytta av det, men då köper man inte en Note.
Eller?

Då finns det bättre val.

Jag "lekte" mycket med pennan i början, för att lära mig och för att det vart riktigt roligt

När man väl lekt av sig och fått koll.

Så kommer det seriösa, och jag själv använder pennan väldigt mycket i arbetet.
Och det funkar kanon. Jag tar ett foto, skissar lite, skickar den till en kollega (och givetvis har kollegan en note med, så han kan göra ändringar på skissen) sen är allt glasklart.

Och en Note är en Note! Den är till för att föra anteckningar med, och där gör den ett superjobb. Har man nytta av det (?) Ingen annan mobil kan göra det, så är det bara.

Men visst det är som du skriver, "kan ju såklart skilja från person till person" Många köper ju Note för att dom kollar mycket film/surfar mycket och vill ha en stor skärm. (vilket jag inte fattar, då kan man lika gärna ha en Nexus 7" med sig alltid, det är trevligt och skönt)

/ Sen angående priset, det tror jag har mycket att göra med Gear VR – virtuell. Och tror faktiskt att priset vid lanseringen kommer sjunka, lite...(?)....

Skrivet av FluXeN:

Tacka vet jag min Oneplus One

Det är en väldigt fin mobil, helt klart. Jag har testat den.

Men det är ju en helt annan liga än Note.

Oneplus One är en mobil.
Note är så mycket mer.

Det blir lite som "rätt verktyg till rätt arbete" om du fattar vad jag menar.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

HAha 7500 för en telefonjäkel.

Inte värt det om man inte har pengar i överflöd imo.
Nästan lika mycket som min dator som jag byggde ihop för några år sen och den har jag fortfarande 100ggr roligare och mer användbar än en sketen mobil.
nej mobilmarkanden är verkligen överfylld med överprisat gimmicktjafs som är kul i nån dag.

Detta gäller alla inte bara samsung.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Ooo... Note3:an är den bästa mobil jag ägt. Dröjer nog minst ett år innan jag byter dock

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av selago:

Känns lite så, ser fram emot Note 6, 12" skärm osv...

Nä men seriöst, så mycket större än 6-6,5" har jag svårt att se att telefonerna kan bli utan att de gör dem utvikbara eller nåt. Min 4,7" lur känns helt lagom stor, kan tänka mig ett kliv upp i storlek men så mycket större än 5,5" tror jag knappt att jag kommer kunna få ner i fickan...

Note 4 är ju i det närmaste exakt lika stor som Note 3, så någon utveckling på detta ser vi inte detta år iaf.

Skrivet av Szajda:

Lika så varför finns inte note i Google Edition. Det skulle enkelt kunna fixa vid först boot så kunde användaren välja mellan Google Edition eller Samsungs Tuch wizard, all extra mjukvara kunde laddas ner från Samsungs Galaxy shop.

Google har ju inget stöd för S Pen och Samsung har ju naturligtvis ingen anledning att försöka driva fram det. Därav är nog en Note bland den sista typ av telefon man får se i sådan version.

Skrivet av Nisse-Tuta:

Kollar på Z3 istället men tror det slutar med att jag stannar hos WP eftersom varje gång jag testar Android så är det i mitt tycke lite stelt och opersonligt. Men vattentät lockar, inte för att jag någonsin behövt det men jag gillar välbyggda grejer.

Är lite nyfiken på vad du tycker är stelt och opersonligt? Android är ju det mest konfigurerbara mobila systemet så du borde ju ha rätt goda chanser att göra det som du vill (vilket i sig själv kan vara en ren definition av personligt). Vad gäller välbyggt så har flera, bl a Marcus Brown Lee, sagt att detta är den med marginal mest välbyggda telefon Samsung gjort. Det kommer ju då inkludera IP67-klassificerade modeller. Inte för att Note 4 nödvändigtvis är för dig ändå, bara en kommentar.

Skrivet av '[Molotov:

;14843617']HAha 7500 för en telefonjäkel.

Inte värt det om man inte har pengar i överflöd imo.
Nästan lika mycket som min dator som jag byggde ihop för några år sen och den har jag fortfarande 100ggr roligare och mer användbar än en sketen mobil.
nej mobilmarkanden är verkligen överfylld med överprisat gimmicktjafs som är kul i nån dag.

Detta gäller alla inte bara samsung.

Ja, inte är det billigt. För rätt många blir ju dock den faktiska prislappen betydligt annorlunda mot det rekommenderade priset. Både för att återförsäljare pressar dem, samt via subventioneringar och fria avbetalningar via abonnemangsavtal. Vore det inte för det sistnämnda skulle det nog vara betydligt svårare att sälja mobiltelefoner även i 5000 kr-klassen.

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Menar du telefonen eller den här tråden?

Skickades från m.sweclockers.com

Telefonen såklart

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av skog1s:

Att kunna markera och klippa ut delar av skärmen kan jag göra med min Note2 så det är ingen ny sak. Men du har helt klart rätt, många saker är väldigt fiffiga.

Jag har haft mycket nytta av att man kan ta ett foto på en sak man byggt (vi kan ta ett staket som exempel)

Man tar ett foto på staketet, växlar till S note/pennan och så kan man välja olika planeringar att skissa/rita/skriva på fotot. Älskar att man kan få allt så det ser ut som det är ritat med blyertspenna, så det ser ut som en skiss

Sen kladdar man ner mått och gör pilar och ändringar, det är guld värt i mitt arbete.

Jo men jag har aldrig haft någon Galaxy Note, och jag har inte haft en mobil med tillhörande penna sen min dumtelefon från LG med resistiv skärm, så för mig är det nytt

Det kändes som att många begränsande spärrar helt plötsligt skulle försvinna, när man tittade på Samsungs representanter... Sen vet man ju inte hur väl implementerat det blir i verkligheten såklart.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Samsung tar sånt överpris för sina telefoner. Förstår inte att folk är så heta på dem när Nexus är så mycket billigare och är likvärdiga. När Jag köpte min Nexus 4 var det den klart bästa telefonen på marknaden Galaxy S3 och Note 2 var Samsungs konkurenter och Nexus 4 slog dem i prestanda med hästlängder och var hälften så dyr. Ser ingen anledning att skaffa annat än Nexus när det gäller Android eftersom det är toptelefoner till budgetpris. Hoppas Nexus 6 kommer snart. Om priset är detsamma runt 3000kr och prestandan är så bra som det sägs så kommer man igen få en telefon som slår allt men till halva priset. Samsungmobilerna är säkert skitbra men om jag väljer mellan två likvärdiga modeller och den ena kostar hälften så väljer jag den som kostar hälften.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av dagas:

Samsung tar sånt överpris för sina telefoner. Förstår inte att folk är så heta på dem när Nexus är så mycket billigare och är likvärdiga. När Jag köpte min Nexus 4 var det den klart bästa telefonen på marknaden Galaxy S3 och Note 2 var Samsungs konkurenter och Nexus 4 slog dem i prestanda med hästlängder och var hälften så dyr. Ser ingen anledning att skaffa annat än Nexus när det gäller Android eftersom det är toptelefoner till budgetpris. Hoppas Nexus 6 kommer snart. Om priset är detsamma runt 3000kr och prestandan är så bra som det sägs så kommer man igen få en telefon som slår allt men till halva priset. Samsungmobilerna är säkert skitbra men om jag väljer mellan två likvärdiga modeller och den ena kostar hälften så väljer jag den som kostar hälften.

Jo visst, om de nu hade varit likvärdiga....

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Jo visst, om de nu hade varit likvärdiga....

Och haft längre batteriliv...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av CorruptedLungs:

Och haft längre batteriliv...

Och andra subtila faktorer, som WiFi-signalstyrka t.ex.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FluXeN:

Tacka vet jag min Oneplus One

Bra, gå nu och se vad Linus och Luke sa om den...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Nån som vet vad Samsung Note Edge kommer att kosta?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skogsvilden:

Bra, gå nu och se vad Linus och Luke sa om den...

Om han tycker om sin Oneplus One så är det skit samma vad Linus och Luke sa/säger om den, de kan inte tala om för någon annan vad de ska tycka om något

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Om han tycker om sin Oneplus One så är det skit samma vad Linus och Luke sa/säger om den, de kan inte tala om för någon annan vad de ska tycka om något

du ska ställa dig i ledet och tycka samma som alla andra

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

ser ju fan exakt likadan ut som note 3 trodde dom i alla fall skulle fixa till något specielt på den...

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Skrivet av Szajda:

Well Note 4 har lite bättre skärm samt snygg design med Alfa stil (metallram) och andra spec men inget som man hänger i julgranen.

Det som saknas är IP67/68 likaså ingen 64 bits cpu vilket blir surt när Android går över till 64 bit system med Android L vilket sker snart, och då ha betalat 7.5K för en icke ”framtids säker mobil”. Vist kommer allt att fungera men lite surt att t.ex. HTC har en billig lur med 64 bits cpu.

Sist men inte minst 3GB ram kunde blivit 4GB istället och 128 GB microSD och inte 64GB microSD. Kommer säker att fungera med 128 GB men man vet aldrig med samsung.

Lika så varför finns inte note i Google Edition. Det skulle enkelt kunna fixa vid först boot så kunde användaren välja mellan Google Edition eller Samsungs Tuch wizard, all extra mjukvara kunde laddas ner från Samsungs Galaxy shop.

En uppgradering från Note 3 till Note 4 blir det inte förrän priset går ner till ca 5.8 - 6 K om några månader kanske. Allt beror på hur Apple iPhone 6 ser ut och HTC kommande mobil med 64 Bit’s CPU och Android L.

Sedan varför erbjuder inte Samsung S5 och Note 3 & 4 med Windows Phone ???

så note 4 har en metal ram? såg ut som plast som note3 xD

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

ser ju fan exakt likadan ut som note 3 trodde dom i alla fall skulle fixa till något specielt på den...

Du kanske borde fundera över att det fortfarande är en note. det finns en anledning till att den ser nästan identisk ut.
kanske därför typ iphone ->iphone 6 inte har ändrats också.

och sen... det finns mkt nytt på denna. annars har du missat något

Visa signatur

Gtx 1080TI__I5 10400__Gigabyte B460m Pro__512GB SSD Samsung Evo__16Gb Corsair Vengance Pro 3200mhz__Corsair 850w__4TB WD black.

Permalänk
Medlem

Sen till alla som tjabbar om priset att det är för dyrt. kommer alla ni gå in ock köpa den kontant ?
själv tar jag ut en på abonnemanget men jag kanske tänker fel.

Visa signatur

Gtx 1080TI__I5 10400__Gigabyte B460m Pro__512GB SSD Samsung Evo__16Gb Corsair Vengance Pro 3200mhz__Corsair 850w__4TB WD black.