Permalänk

Corsair Carbide air 540

Tjenare! Jag sitter med ett carbide air 540 som jag älskar väldigt mycket, dock så är det mycket buller och vibrationer från chassit som gör mig galen!

Bland annat så vibrerar sidopanelen och låter knasigt, även front och toppanelen (ut/inblåsen) låter och vibrerar. Jag har skruvat åt dem och försökt få till det men ändå så låter det från dem.

Finns det något förslag på hur jag kan få ner vibrationerna ?

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem

Spontant tror jag du skulle se över vad tusan det är som skapar vibrationerna mer än att få bort ljudet?
Du har inte obalans i några fläktar eller liknande?

Permalänk
Medlem

Det går ju alltid att använda sig av gummiringar och dylikt mellan skruvar/sidopaneler för att minska vibrationer. Borde inte vara speciellt dyrt att köpa från tex. Claes Olssons heller.

Permalänk
Medlem

Ja hade precis samma problem. Kom fram till att det var mina fläktar som orsakade problemet. Startade ja datorn utan chassifläktarna igång (enbart de till vattenkylningen) så hade ja inget oljud.

Min lösning - köpte nytt chassi istället...orkade inte med att byta fläktar (skulle kosta mer än nytt chassi dessutom)

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk

Jag skäms nästan över att jag gjorde denna tråd... Kollade med vattpass och såg att chassit stog ganska ojämnt på bordet... satt dit ikeas möbeltassar under och vips så var oljudet borta... Skämskudde på.

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Sadjester:

Jag skäms nästan över att jag gjorde denna tråd... Kollade med vattpass och såg att chassit stog ganska ojämnt på bordet... satt dit ikeas möbeltassar under och vips så var oljudet borta... Skämskudde på.

Skönt att det löste sig