Ny speldator för LoL & CSGO med budget MAX 10k

Permalänk
Medlem

Ny speldator för LoL & CSGO med budget MAX 10k

Hej Sweclockers!

Nu får jag användning av mitt gamla SC-konto för att ta hjälp av Er experter/gamers här inne/där ute för att införskaffa en ny Gaming-PC!
Inledningsvis så vill jag säga att jag inte är så jättetech-savvy, så är lite novis i PC-världen, pga att jag har en Mac Mini/Macbook Air som jag använder, och behovet för att spela har ökat avsevärt den senaste tiden...man kan ju inte bara låta bli! Mac Minin håller dock inte måttet i spelväg, och jag kör just med Minin pga storleken på burken, dvs den är såå liten & bra, minus spelen då!

Primärt skulle jag vilja ha en ny PC för att spela med, och spelen jag kommer köra är LoL & CS:GO.

Sekundärt kommer jag nog vilja köra lite Adobe Illustrator på & annan media.
Vad har jag för utrustning nu då, förutom Minin?:
- Steelseries Sensei RAW
- Gigabyte Aivia K8100 v2
- Asus VN247
- Cerwin Vega XD3

Vad vill jag ha, och vad ska det få kosta som mest?
Budget: MAX 10.000:-
Gaming-PC i ett litet format a la Minin (Förstår att det inte finns så små, men något i stil med den storleken hade varit bra!)
Den skall såklart ha HDMI ut till skärmen!
Stor HDD behövs inte, däremot så är en SSD mer eller mindre ett måste, så en 256GB räcker gott och väl, I guess??
Jag skulle helst vilja se förslag där datorerna antingen är färdiga eller där montering räknats med inklusive ett färdigt OS Så..as ready as possible out of the box!

Jag vet faktiskt inte mer än såhär, så jag hoppas detta ger Er tillräcklig information Tusen tack!

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7189081/2014-09-24

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Tusen tack för tipset! Kommer dra till inet & kolla upp din setup i dagarna

Men för att bolla mer med er, har hittat en setup hos net2world som ligger på 8k, nämligen:
http://www.net2world.se/lanparty-ex7...-/35/418399653

Hur står den sig/Vad anser ni om ovan? Med tanke på att den ligger på 8k tänker jag då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nza:

Tusen tack för tipset! Kommer dra till inet & kolla upp din setup i dagarna

Men för att bolla mer med er, har hittat en setup hos net2world som ligger på 8k, nämligen:
http://www.net2world.se/lanparty-ex7...-/35/418399653

Hur står den sig/Vad anser ni om ovan? Med tanke på att den ligger på 8k tänker jag då

Ingår inte Windows enligt infon. För dyr därmed, egentligen för dyr även om windows ingått.

Skickades från m.sweclockers.com

En variant på kompletts miniburk.

Cooler Master Elite 110 Mini-ITX Svart
Cooler Master B500, 500W PSU
Intel Core i5-4460
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
MSI H97I AC, Socket-1150
MSI Radeon R9 270X Gaming ITX 2GB GDDR5
Crucial MX100 SSD 256GB 2,5" 7mm
Logitech Desktop MK120 (Nordic)
MS COA Win 8.1 Nordic
Garanti 3 års inskicksgaranti
Artikelnummer:817941
Tillgänglighet:
Ta bort produkt
- +
9.012,32

Ett svagare grafikkort men i övrigt bättre komponenter, enligt mig. Till Lol och liknande spel behövs inte GTX770.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold