Samsung Galaxy NotePro 12.2 stendöd

Permalänk
Inaktiv

Samsung Galaxy NotePro 12.2 stendöd

Köpte en Samsung Galaxy NotePro 12.2 för lite drygt en vecka sedan. Den har fungerat felfritt fram tills nu, skulle låsa upp den (efter att ha legat i standby) och den är helt stendöd. Testade att ansluta laddaren till den, men det händer absolut ingenting. Ingen vibrationsåterkoppling/ljusindikation/skärmstart som indikerar att den på något som helst sätt tar laddning. Någon som har en aning om vad som kan ha hänt?

Hur kan en helt ny surfplatta med en vecka på nacken bara tvärdö?

Permalänk
Medlem

Kan ha laddat ur ordentligt, testa att ha den ansluten till laddaren i 12h eller något sånt. Hände mig med min Nokia Lumia 800, tog 24h med laddaren i innan den visade livstecken.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Entusiast

Konstigt, men all elektronik har ju en chans att dö när som helst, bara att reklamera.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tomle:

Kan ha laddat ur ordentligt, testa att ha den ansluten till laddaren i 12h eller något sånt. Hände mig med min Nokia Lumia 800, tog 24h med laddaren i innan den visade livstecken.

Den borde inte ha laddat ur så totalt, sist jag kollade den var cirka 1,5h sedan och då var det åtminstone 27% kvar av batteriet. Ska testa att låta laddaren sitta i tills imorgon, annars får jag helt enkelt knalla iväg till butiken med den igen=/

Skrivet av Uzanar:

Konstigt, men all elektronik har ju en chans att dö när som helst, bara att reklamera.

Ja det börjar luta åt att det blir ett garantiärende/reklamationsärende av det här, tråkigt när man har all planering på den och ingen annanstans bara=/

Permalänk
Medlem

Se om du kan göra en hard reset på den igenom att hålla in på/av knappen samtidigt som du håller i volym nån av volym knapparna, kommer inte ihåg vilken men jag tror det ska va minus

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kolla med en serviceverkstad om de kan lista ut problemet eller iaf hjälpa till.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wo0ntee:

Se om du kan göra en hard reset på den igenom att hålla in på/av knappen samtidigt som du håller i volym nån av volym knapparna, kommer inte ihåg vilken men jag tror det ska va minus

Testade det, men den är verkligen helt död. Har aldrig varit med om något liknande, lagom irriterande.

Skrivet av tcntad:

Kolla med en serviceverkstad om de kan lista ut problemet eller iaf hjälpa till.

Jag tror att det får bli en tur till Telia (inköpt där) imorgon, så får de se till att fixa det här asap. Är galet irriterad just nu, har förlitat mig alldeles för mycket på kalendern i surfplattan (och, dum som jag är, inte sett till att synka den kontinuerligt med min dator).

Permalänk
Medlem

Sätt i laddaren och låt den vara ett tag, min Note 7 om den tvärdör den startar heller inte direkt även om jag har laddaren i vet ej varför, sätt i laddaren och låt den va ett tag, prova sen håll inne knappen ochhänder det inget ja då är den väl död du borde få en ny tycker jag efter bara en vecka..

Permalänk
Medlem

Är plattan över 7 dagar gammal måste den dessvärre skickas in till verkstaden :/ Datorn reagerar inte öht när du kopplar in den förmodar jag?

Dessvärre varit med om samma fel på x antal samsungplattor (inget ont om samsung), och oftast behövs bara mjukvaruuppdatering från verkstaden konstigt nog...

Permalänk
Medlem

Det första jag skulle göra är, ta bort bakstycket, ta bort batteri kabeln och sätt tillbaks in. Samma sak med LCD kabeln och testa att sätta på den/ladda.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Nu kanske jag minns fel, men inte fasen kan bakstrycket lätt tas bort på Samsungs plattor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Nu kanske jag minns fel, men inte fasen kan bakstrycket lätt tas bort på Samsungs plattor?

Har gjort det över 10 tals gånger på min Note 2014 SM-P605 p.g.a LCD ribbon kabeln blir löst efter ett tag. Blir totalt svart bild och endast ljud. Inga verktyg behövs heller, använder naglarna och tar mindre än 3 min att göra.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Normalt sett nej, det är inte så att man kan byta batteri direkt hehe men visst går det.