Permalänk
Medlem

Bygga ihop dator åt mig

Jag har en dator i delar som jag skulle vilja få ihopsatt eftersom jag själv inte är så elite
Finns det någon vänlig själ som privat eller som jobbar på ett företag som skulle för en summa pengar bygga ihop den åt mig?
Jag bor i Stockholm.

Tack på förhand

Visa signatur

[ Athlon XP 2000+ | 128 MB DDR PC-2700 | 60gb IBM Deskstar | Som inte funkar :( ]
[Mail: zeroiq_defect@hotmail.com | MSN: zeroiq_defect@hotmail.com | ICQ: 132675790 ]

Permalänk
Medlem

Kommer du hit med den så kan jag ordna det

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

Tycker du skall försöka själv
Har du ingen kompis som är lite haj på datorer. Säg åt han att han skall övervaka ditt ihopsättande av datorn så du lär dig lite själv.

När mina kompisar har köpt något till deras dator så brukar dom vilja att jag hjälper dom, men jag kommer inte göra någonting än att övervaka så att dom gör rätt. Dom får själva sätta ihop det så dom lär sig nånting. Det är ju ändå bara ett lätt pussel där man får vara lite försiktig när man sätter ihop det.

Permalänk

jo de har du rätt i jag satte ihop min dator själv å efter de har man lärt sig mycke inte enart hur man bygger ihop en utan oxå vilka saker som är vad mm

Permalänk
Medlem

Det bästa sättet är att föröskta själv, och absoliut det mes lärorika.
Fråga här så fort du undrar något, också tittar du i manualen som du fick med.

Jag köpte min första dator -98, hade ingen aning om vart CPU'n skulle sitta, men jag bet mig i läppen och satte igång, tog mig två dagar sedan var det bara att börja spela

Visa signatur

Spela Arma II i Plutonstruktur
ARMA II - SWEDISH STRATEGIC GROUP

Permalänk
Medlem
Visa signatur

One man. One desire.

Permalänk

om du bor i kiruna kan ja fixa d åt dej!

Visa signatur

Do never undrestimate the power of a large number of morons

Permalänk
Medlem

marran mon: "Jag bor i Stockholm."

zmaj: jag tycker som de andra, bygg själv, om möjligt med övervakning av någon som har gjort det förut (och lyckats ;). du lär dig mest så

Edit: stavar som en kratta

Visa signatur

"Människan kan uppenbarligen inte stava rätt."

Permalänk
Medlem

Jo, självklart skulle jag helst vilja bygga själv m en jag känner ingen duktig kille som skulle kunna "guida" mig. Jag har ju självklart prövat och jag har fått hjälp här men den vill ändå inte.

PaNiC, har du msn eller ICQ så kan vi prata mer?

Visa signatur

[ Athlon XP 2000+ | 128 MB DDR PC-2700 | 60gb IBM Deskstar | Som inte funkar :( ]
[Mail: zeroiq_defect@hotmail.com | MSN: zeroiq_defect@hotmail.com | ICQ: 132675790 ]

Permalänk
Medlem

Om du har mod nog att göra de själv så ska du nog se att du får bra hjälp här. Om du vill ha lite snabbare svar så kanske du ska gå in på IRC.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

Jag har haft alla delar sen november förra året och jag har prövat 100-tals gånger. Jag har fått mycket hjälp från sweclockers och andra sidor men jag kan bara inte...Nu har jag tröttnat och kör den enkla vägen

Visa signatur

Permalänk

Allting passar ju bara på ett ställe(bort ser hd led, powor knapp mm)
För prossesorn passar ju bara på ett ställe det samma med minnen grafik kort mm

annars finns det en bra guide på www.rbmods.com
sen du trycker på guider och sen på how to build a computer.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Varför beställer man en dator i delar när man inte vet hur man ska sätta ihop den?

Låter som min polare som försökte sätta dvd:n på floppy kabeln då han inte hade fler platser på den ide-kabeln.

Permalänk
Medlem

Jag kan säkert hjälpa dig om du fortfarande behöver hjälp, men ta nån kompis som kan i första hand... Kontakta mig på ICQ annars...

Visa signatur

Jag lär av mina misstag... Gör du?

Permalänk
Medlem

jag kan bygga den åt dig :D. Bor i stockholm.

Var i sthlm bor du ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lurcazzus, köpte alla delar löst och tänkte "nu fan ska jag bygga mig en dator, det kan väl inte vara så svårt." Men...de få kunskaper jag har räckte inte :/.
Perco: bor bromma..

Visa signatur

Permalänk

Mitt företag jobbar med att bygga sådana.... icq 2829154 om du vill... Vi är rätt billiga med

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Avstängd

Men skoja inte. Du kan inte ha haft delarna sen i november. Man blir ju orolig när du säger så. Har du försökt fixa ihop den men den vill inte starta eller vad är det som du har gjort? Säker på att alla delarna funkar? Tittar man i instruktionsboken för moderkortet brukar det gå att fixa ihop datorn även om man är nybörjare. Dock är det ju viktigt att man kyler processorn annars kan det sluta jäkligt illa!

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

Ha bara någon som hjälper dig så....=)

Permalänk
Medlem

Jag kan göra det.
Jag bygger och fixar datorer, har gjort det åt väldigt många nu.
Referenser finns

Min morsas jobbarkompis ville ha en dator, så jag byggde en åt henne.
Hon hade tidigare köpt ett datorbord med inbyggt TFT och så
Så gick skärmen plötsligt sönder, och eftersom den satt fast i bordet fick företaget som sålt den komma och titta.
De tittade även lite i datorn, och sa att det där måste vara gjort av ett proffs.
Hon svarade att det var gjort av en fjortonåring, lite paff de blev

Edit: vad är det du inte lyckas med förresten?

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Jag vet faktiskt inte riktigt vad det är som går snett. Jag kopplar in allt enligt instruktionsboken men det går ändå inte.

Visa signatur