H110 fläktar som skramlar?

Permalänk
Inofficiell ambassadör

H110 fläktar som skramlar?

Hej,
Jag införskaffade nyligen en H110 till datorn min och är toknöjd med kylförmågan samt den klart förbättrade ljudnivån vid låg belastning jämfört med min gamla kyllösning. MEN: Så fort man belastar processorn och fläktarna varvar upp så börjar fläktarna skramla och väsnas rejält. Är det här något man kan få utbytt? Frugan sitter i samma rum och försöker studera till sin marknadsföringsmaster - om jag inte får tyst på burken snart så blir det inget mer spelande för min del skulle jag tro

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5700X3D RAM Corsair Vengance 32GB @ 36000 MHZ
GPU Gigabyte 4070 Super Gaming OC Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Ett enkelt sätt att fixa problemet är att du köper tysta kvalitetsfläktar såsom ex. Noctua, Noiseblocker etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Hej,
Jag införskaffade nyligen en H110 till datorn min och är toknöjd med kylförmågan samt den klart förbättrade ljudnivån vid låg belastning jämfört med min gamla kyllösning. MEN: Så fort man belastar processorn och fläktarna varvar upp så börjar fläktarna skramla och väsnas rejält. Är det här något man kan få utbytt? Frugan sitter i samma rum och försöker studera till sin marknadsföringsmaster - om jag inte får tyst på burken snart så blir det inget mer spelande för min del skulle jag tro

Fläktarna till min h100i väsnades också väldigt mycket. Installerade igår nya corsair sp120 till den och det är helt tyst nu. Helt klart värt de cirkus 180 kr som ett 2-pack kostade

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Hej,

köp ett par silverstone airpenetrator fläktar, bätte kylning och blir helt tyst

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Tack för alla tips, men nu är det inte själva "fläktljudet" som stör - utan snarare det faktum att de skrapar/knarrar/skramlar eller vad man nu ska kalla det. Det låter defekt helt enkelt.

Visa signatur

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Xyborg:

Hej,

Låter som du fått ett par dåliga fläktar. Du kan skapa en RMA-ticket på våran support-sida så får du nya.

http://corsair.force.com/

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av CorsairSWE:

Låter som du fått ett par dåliga fläktar. Du kan skapa en RMA-ticket på våran support-sida så får du nya.

http://corsair.force.com/

Tackar, då tar vi och gör det på en gång! En fråga bara, brukar man få ut nya fläktar direkt eller får jag lov att skicka in mina gamla trasiga - och därmed vara utan dator - först?

Visa signatur

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Xyborg:

Tackar, då tar vi och gör det på en gång! En fråga bara, brukar man få ut nya fläktar direkt eller får jag lov att skicka in mina gamla trasiga - och därmed vara utan dator - först?

Du kan välja att göra en express RMA, då skickas nya fläktar först och sen kan du skicka in dina gamla.