Corsair fortsätter backa – fler produkter ska säljas med klassisk logotyp

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Blir lite nyfiken på bordet Andreas. Och undrar om du vet följande.

När du skriver programmerbart, innebär det att man skulle kunna välja en färg för ett speciellt program/nerslag.

Kan man skräddarsy knapparnas färgval beroende på program typ...

Går det att fixa så att W A S D är enbart röda och resten gröna t e x när man spelar.

Går det att fixa så att enbart numpad är vit och resten off.

Och sist men inte minst, följer det med mjukvara från Corsair som gör det möjligt, eller är det tredjepart som gäller.

https://teksyndicate.com/videos/corsair-vengeance-k70-keyboar...
https://www.youtube.com/watch?v=KcmNS0URj6Q

Permalänk
Medlem

Hoppas att avtalet går snart så steel series kan göra ett 6gv2 med rgb annars kan jag göra dröm bygget D.R:B Dreamreliable and blue eller så blir det ett k65 om de får svarta brytare röda är för lätta

Permalänk
Inaktiv

Jag säger bara en sak. Jag köper produkter efter kvalitet och inte deras logotyp.

Dock tänker jag aldrig köpa en komponent eller ett tillbehör som skall vara synligt i hemmet med deras nya logotyp. Den är gräslig och jag skäms lite.

Permalänk
Medlem

Ett kristet kors hade varit mer lockande för en ateist

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon180898:

Jag säger bara en sak. Jag köper produkter efter kvalitet och inte deras logotyp.

Ett företags logotyp är förknippat med deras produkts kvalitét. Loggan är jäkligt viktig och de flesta köper automatiskt pga av loggan och vad den loggan representerar. Samma sak med företagets / produktens namn.

Permalänk
Medlem

Känns som corsairs idé om att separera med två logotyper i sig inte är dum, problemet är bara att de två logotyperna inte passar ihop med varandra på något sätt. Sätter man dem bredvid varandra är det svårt att förstå att det är samma tillverkare och att den ena kan vara ett komplement till den andra.

Jag tror mycket väl något med svärd hade fungerat till de mer gaminginriktade produkterna om det var gjort på ett sådant sätt att du kunde sätta det bredvid seglet och man såg att dessa grejerna hör ihop.

Det är många som har lite OCD kring att saker ska kännas komplett, passa ihop på något sätt eller bara vara från ett märke. Så det är inte särskilt konstigt att det här slår bakut. Jag kan knappast vara ensam om att känna den där fåniga känslan när man har samma tillverkare av moderkort som grafikkort eller vetskapen att all disk i datorn är av samma tillverkare. Corsair har brutit detta.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Orka vänta tills November, köper en nu istället

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Att folk orkar skapa sånt kaos för en logotyp... Heeeelt otroligt.

Haha ja det är helt sjukt! Att Sweclockers också mesar sig: "Samtidigt byts logotypen ut från det välkända seglet till en svanktatuering tribal-liknande figur."!

Men det är ju som med allt annat, haters gonna hate as always. Vem fan bryr sig om loggan egentligen? Helt seriöst så ser deras förra logga ut att vara gjord av en treåring som använt sig av tre klossar och dragit ett streck. Lite förändringar är alltid bra, dessutom så är det gaming produkter, den där 3 årings/farfar loggan kan ju vara på era tråkiga ram minnen och sånt där den inte syns.

Bra jobbat Corsair, synd att ni mesar och drar tillbaka märket på vissa produkter, där får ni ett minus poäng av mig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Niklad:

Hoppas att avtalet går snart så steel series kan göra ett 6gv2 med rgb annars kan jag göra dröm bygget D.R:B Dreamreliable and blue eller så blir det ett k65 om de får svarta brytare röda är för lätta

Wow... Steelseries måste nog ligga på botten med Razer. Har du ens någon färg kvar på tangenterna på ditt nuvarande bord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iColt3n:

Wow... Steelseries måste nog ligga på botten med Razer. Har du ens någon färg kvar på tangenterna på ditt nuvarande bord?

japp bara wasd tangenterna är blekare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Niklad:

japp bara wasd tangenterna är blekare

Tog bara 3 månader för mitt Steelseries Apex att blekna och suddas ut.