Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Hur kommer man till kampanjen ens? Hittar den inte.

Länk: http://www.inet.se/kampanj/1763/swechelg

Men som sagt, allt är nästan slut.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Inet
Skrivet av Kevinkingeen:

Kommer ni att lägga in fler grejer under söndagen i er Swec-helg för allt är nästan slut?

Skrivet av Gender Bender:

Det kommer de förmodligen att göra då produkter från varken OCZ eller Deltaco finns med, men deras loggor finns med i kampanjen.

Kommer dessvärre inte fler erbjudanden denna gången. Från början skulle vi kört en SSD från OCZ men blev ändrat i sista sekund till Samsung och vi missade att uppdatera materialet på landningssidan.

Hoppas vår Swec-helg uppskattades!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Kommer dessvärre inte fler erbjudanden denna gången. Från början skulle vi kört en SSD från OCZ men blev ändrat i sista sekund till Samsung och vi missade att uppdatera materialet på landningssidan.

Det var ju synd, fast Swec-helgen uppskattades väldigt mycket

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

...

Mycket bra kampanj!

Synd bara att de två bästa erbjudandena försvann snabbt som... jaja, bättre lycka nästa gång antar jag.
(Gick i köptankar ändå, men så missade jag moderkortet, det hade varit perfekt.)

Som fotnot kan man ju se att det där grafikkortet inte riktigt låg på rätt nivå för denna målgruppen, gick inte åt alls. Bara 2GB vram känns inte så framtidssäkert i dagsläget och är därför inte så intressant alternativ att uppgradera burken med imo.

(Slutade med att jag faktiskt realiserade mina köptankar hos er tack vare denna kampanj - gamla burken kommer jag slänga ihop en server av.)

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Var väldigt uppskattad, blev ett köp av RAM-minnena och en fällkniv för min del

Tycker dock det var lite svårt att få reda på att det var en Swec helg. Jag fick reda på det genom "Dagens fynd" tråden som jag kollar i dagligen, men om ingen hade postat det där så hade jag personligen missat den. Vart postade ni information om det officiellt?
Kan inte hitta någon information om det i denna tråd när jag går bak lite.

Hur som helst, härlig rea!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Var väldigt uppskattad, blev ett köp av RAM-minnena och en fällkniv för min del

Tycker dock det var lite svårt att få reda på att det var en Swec helg. Jag fick reda på det genom "Dagens fynd" tråden som jag kollar i dagligen, men om ingen hade postat det där så hade jag personligen missat den. Vart postade ni information om det officiellt?
Kan inte hitta någon information om det i denna tråd när jag går bak lite.

Hur som helst, härlig rea!

Titta lite högre upp på denna sidan. Var tydligen någon reklambanner.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Hej!
Har problem med pumpljud på en corsair H60 V1. Finns det någon bra lösning på detta problem eller är det rma som gäller ?
Mvh Magnus

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av inet.se:

Mer sånt!! Gärna nästa vecka

Permalänk
Medlem

Tjena Inet!
Har ni någon sorts poäng system om man handlar för mycket pengar hos er ?
Har ingen giltig legitimation för tillfället men vill beställa nu =(
Så jag tänkte att min polare kan beställa åt mig, men då blir det ju han som har köpt grejorna.
Så är det några bonus poäng eller rabatter jag går miste om i detta fall =D ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Darkreaver:

Hej!
Har problem med pumpljud på en corsair H60 V1. Finns det någon bra lösning på detta problem eller är det rma som gäller ?
Mvh Magnus

Se till att inte koppla pumpen till CPU-Fan utan pumpen skall gå på 100% hela tiden. Kopplar du till Cpu-Fan så tenderar det att låta lite konstigt ifrån pumpen när den inte får full kraft.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyEr0n:

Vilken webbshop anser du vara bättre (designmässigt) än Inets så vi har nått att jämföra med?

Komplett.se ger ett intryck av stabilitet och pålitlighet, jag skulle vilja säga att detta beror på att Komplett.se har lite kreativitet och påhitt, som t.ex. lite mer färg, bilder samt knappar, detta ger mig en känsla av att hemsidan är påkostad, det känns tryggt och handla helt enkelt när en affär utstrålar en ekonomisk stabilitet.

Skrivet av inet.se:

Intressant, vi har generellt fått mycket positivt feedback för vår enklare "traditionella" design; att det blir väldigt tydligt och man hittar det man är ute efter snabbt och lätt.

Vi håller dock på att omarbeta hemsidan lite för att dels modernisera och för att utöka funktionaliteten så hade varit tacksamt om du kunde utveckla lite? Hänger inte riktigt med på vad som är fel med att ha färgerna vit och svart samt använda standardfärgen på webben för hur länkar ser ut?

Färger brukar inte påverka så mycket när ett varumärke väl har accepterats och har funnits ett tag, men svart är inget jag skulle ha valt då färgen helt enkelt är negativ och tråkig, svart är heller ingen färg. Men för att göra det kort, det är inte mycket som behövs i mitt tyckte för att göra Inet.se bättre, Knappar med lite finess påhitt under "Lägg till i kundvagnen" skulle ge ett bättre och tryggare intryck i mitt tycke, och priset på produkterna kunde utmärka sig lite mera med t.ex. lite större text. Att själva huvudinnehållet också innehåller en vit bakgrunds färg som bakgrunden gör att innehållet ligger på bakgrunden och inte i en ram för sig, det blir som ett hål i layouten. Sidan kan vara väldigt praktiskt som den är men är jobbig att titta på, mycket vitt kan vara jobbigt att titta på.

Oavsett vad så är jag en glad Inet kund idag, är bara lite lessen på att jag blev lurad av hemsidan i början.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av inet.se:

Intressant, vi har generellt fått mycket positivt feedback för vår enklare "traditionella" design; att det blir väldigt tydligt och man hittar det man är ute efter snabbt och lätt.

Vi håller dock på att omarbeta hemsidan lite för att dels modernisera och för att utöka funktionaliteten så hade varit tacksamt om du kunde utveckla lite? Hänger inte riktigt med på vad som är fel med att ha färgerna vit och svart samt använda standardfärgen på webben för hur länkar ser ut?

Ni har en av de bästa sidorna när det gäller att hitta saker. Filterfunktionen funkar nästan alltid bra. Jag ska inte nämna några namn här, men det finns en annan stor aktör med flera butiker som jag nästan alltid undviker för att det är stört omöjligt att hitta produkter hos dem. Om man tex riktat in sig på ett minne och det råkar vara slut. Helt omöjligt att hitta ett liknande minne, för det går inte att söka på en viss hastighet osv.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Fantastiskt att ni ordnar sånna här helger det får ni gärna göra om! Jag missade tyvärr allt, men såg vilka priser det var.
Heja dr inet! Bästa webbaffären!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i5-4670 | Geforce gtx 970 4GB Windforce | Corsair Carbite Air 240 | MSI Z97M Gaming | Samsung 850 EVO 500GB SSD | Samsung 840 EVO 250GB SSD |Corsair 120GB SSD | Kingston HyperX 16GB | Coolermaster 750W | 3TB WD Red | Steelseries Rival | Qpad QH-90 | Corsair k65 |

Permalänk
Medlem

Kan man reklamera eller få chans att byta grafikkort ifall man köpt ett som har coil whine?
Tänker mest på GTX 970-korten.

Visa signatur

| Playstation 4 Pro | Nintendo Switch |

Permalänk
Medlem

Hej! Skulle vilja se hur det går med denna order: 653484

Finns kortet i lager? Och när beräknas detta isåfall skickas?

Mvh.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Skrivet av AndraBullar:

Hur kommer det sig att ni inte säljer några SSD:er från Crucial? Deras MX100 är ju förmodligen den mest prisvärda disken just nu, särskilt när det verkar finnas grova problem med Samsungs 840-serie.

Skrivet av inet.se:

Har tipsat inköp om detta! Pro-serien från Samsung är dock inte påverkad och dom har lovat en ny firmware om 2 veckor som ska åtgärda problemet.

Något nytt gällande detta?

Samsung har förvisso släppt sin firmwarefix för EVO, vilket förhoppningsvis löser problemet (dock är detta något endast tiden kan utvisa).
Men oavsett vilket så är Crucial MX100 en enhet med riktigt bra pris/prestanda förhållande, och bör tas in i sortimentet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Medlem

Goddag Inet!
Det är så att mina föräldrar köpte en Samsung 840 500GB (ej EVO) för lite över 1.5 år sedan plus övriga komponenter från er (10000Kr, i7 ITX bygge). Jag brukar köpa hem åt dom i mitt namn. Köpte även en 120Gb 840 själv inte lågt efter hos er.

Båda lider av firmwarebuggen som Samsung erkänt på 840 EVO och nu fixat men tyvärr valde dom att lämna oss 840 användare ute. Tydligen är slutkunden inget värt hos Samsung. Försökt med alla medel sedan början av september att komma till botten med detta. Men som sagt buggen i 840, 840 EVO och 840 EVO mSATA är ju bekräftad både av mig, andra användare av och hårdvarusidor som PCPerspective och Techsweden så bevisen finns ju. Att färre rapporterar problem med 840 verkar bero på att problemet tar 10-11 månader att uppstå och det är ju rimligt att anta att det beror på att tillverkningsprocessen är större på 840 och därmed läker cellerna inte lika fort så firmwarebuggen som ska kompencera för det stöter man inte på fören senare.
Båda våra enheter huserar mycket statisk data vilket då blir ett problem för oss.
DOm valde en stor SSD för smidighetens skull, kan dom lagar foton och annan privat data snabbt och smidigt utan en HDD för annat en backup (Extern usb 3.0).

Därmed känner jag att ända valet som nu återstår är att häva köpet eller få dom bytta mot likvärdiga enheter då jag anser att detta är fabrikationsfel. En firmware är lika mycket en del av produkten och det faktum att Samsung inte har några planer att rätta till 840 ägarnas enheter betyder ju att varken ni eller samsung kan laga dom så då återstår bara höva köp eller byta mot nåt likvärdigt varav det sista är vad vi vill.

Mina föräldrar känner sig rätt lurade når dom pröjsade 3200Kr för enheter för 1.5+ år sedan och den sista tiden kröp över 100Gb av statisk data ner på 30MB/sek vilket är en bråkdel av vad deras externa usb 3.0 disk klarar som dom använder mot sin 840. Och jag känner mig ju lurad med så klart som trodde Samsung var ett seriöst företag men den 1.5 månader jag spenderat att får klarhet i detta och veckor av att kontakta Samsungs totalt värdelösa support har gjort att jag insett att det är kört att ha att göra med dom.

Sedan vill jag ju inte skicka in dom med data, mina föräldrar vill inte det och inte jag på min heller och secure erase fixar ju temporärt felet som ni vet vilket gör ett test svårt. Men jag tycker inte det vore ett hinder. Felet är ju dokumenterat som sagt och alla enheter är ju identiska och igen firmware verkar sakna buggen.

Vi har själva redan fått köpa utbytes enheter då det såg mörkt ut för 840 ägarna då Samsung verkar totalt ignorera dom och hoppas vi bara går och dör. Också intrycket jag får från skribenter på hårdvarusidor som jag har kontakt med som pratar med Samsung, dom verkar inte vilja nämna 840 alls eller kommentera på problemet där.

Så vi ser inget annat val än att be er byta ut dom under lagen om fabrikationsfel.
Här är en tråd jag skapade på sweclockers som sammanfattar mycket av informationen på nätet och mitt egna fall.
http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1321571-samsung-84...

Mvh Patrik

Permalänk
Skrivet av pa1983:

Goddag Inet!
Det är så att mina föräldrar köpte en Samsung 840 500GB (ej EVO) för lite över 1.5 år sedan plus övriga komponenter från er (10000Kr, i7 ITX bygge). Jag brukar köpa hem åt dom i mitt namn. Köpte även en 120Gb 840 själv inte lågt efter hos er.

Båda lider av firmwarebuggen som Samsung erkänt på 840 EVO och nu fixat men tyvärr valde dom att lämna oss 840 användare ute. Tydligen är slutkunden inget värt hos Samsung. Försökt med alla medel sedan början av september att komma till botten med detta. Men som sagt buggen i 840, 840 EVO och 840 EVO mSATA är ju bekräftad både av mig, andra användare av och hårdvarusidor som PCPerspective och Techsweden så bevisen finns ju. Att färre rapporterar problem med 840 verkar bero på att problemet tar 10-11 månader att uppstå och det är ju rimligt att anta att det beror på att tillverkningsprocessen är större på 840 och därmed läker cellerna inte lika fort så firmwarebuggen som ska kompencera för det stöter man inte på fören senare.
Båda våra enheter huserar mycket statisk data vilket då blir ett problem för oss.
DOm valde en stor SSD för smidighetens skull, kan dom lagar foton och annan privat data snabbt och smidigt utan en HDD för annat en backup (Extern usb 3.0).

Därmed känner jag att ända valet som nu återstår är att häva köpet eller få dom bytta mot likvärdiga enheter då jag anser att detta är fabrikationsfel. En firmware är lika mycket en del av produkten och det faktum att Samsung inte har några planer att rätta till 840 ägarnas enheter betyder ju att varken ni eller samsung kan laga dom så då återstår bara höva köp eller byta mot nåt likvärdigt varav det sista är vad vi vill.

Mina föräldrar känner sig rätt lurade når dom pröjsade 3200Kr för enheter för 1.5+ år sedan och den sista tiden kröp över 100Gb av statisk data ner på 30MB/sek vilket är en bråkdel av vad deras externa usb 3.0 disk klarar som dom använder mot sin 840. Och jag känner mig ju lurad med så klart som trodde Samsung var ett seriöst företag men den 1.5 månader jag spenderat att får klarhet i detta och veckor av att kontakta Samsungs totalt värdelösa support har gjort att jag insett att det är kört att ha att göra med dom.

Sedan vill jag ju inte skicka in dom med data, mina föräldrar vill inte det och inte jag på min heller och secure erase fixar ju temporärt felet som ni vet vilket gör ett test svårt. Men jag tycker inte det vore ett hinder. Felet är ju dokumenterat som sagt och alla enheter är ju identiska och igen firmware verkar sakna buggen.

Vi har själva redan fått köpa utbytes enheter då det såg mörkt ut för 840 ägarna då Samsung verkar totalt ignorera dom och hoppas vi bara går och dör. Också intrycket jag får från skribenter på hårdvarusidor som jag har kontakt med som pratar med Samsung, dom verkar inte vilja nämna 840 alls eller kommentera på problemet där.

Så vi ser inget annat val än att be er byta ut dom under lagen om fabrikationsfel.
Här är en tråd jag skapade på sweclockers som sammanfattar mycket av informationen på nätet och mitt egna fall.
http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1321571-samsung-84...

Mvh Patrik

Hej Patrik, tänkte hjälpa dig lite på traven.
Service ärenden skall inte tas i denna tråden så här har du kontaktuppgifter till Inet.
Kontaktuppgifter
Adress: www.inet.se
Kundtjänst: 031-65 27 00 / order@inet.se
Teknisk support: 031-65 27 07 / service@inet.se

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Jag tycker verkligen Inets site är en av de bästa just pga av renheten. Produkterna kommer fram med den enkla bakgrunden istället för en massa barnsligt tjafs!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Hej Patrik, tänkte hjälpa dig lite på traven.
Service ärenden skall inte tas i denna tråden så här har du kontaktuppgifter till Inet.
Kontaktuppgifter
Adress: www.inet.se
Kundtjänst: 031-65 27 00 / order@inet.se
Teknisk support: 031-65 27 07 / service@inet.se

Jag har redan varit i kontakt med Inet innan samsung erkände problemet med 840 EVO. Gick sådär vilket var lite irriterande. Därför tar jag det publik denna gången. Vet hur man gör service ärenden så behöver igen annans hjälp än Inets eller Samsungs vem som nu bestämmer sig för att göra rätt i saken. Annars drar jag det vidare till högre instans helt enkelt då jag har lagen på min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Eftersom problemet uppstår efter så lång tid borde det ju vara enkelt att helt enkelt kopiera innehållet, möjligen mapp för mapp, till samma disk, ta bort den gamla mappen och ersätta den med den nya. Visst skulle det ta ett par timmar, och visst skulle det vara trist att behöva hålla på med, men så länge Samsung inte anser att det är ett "fel" kommer du inte få ett skit, tyvärr. Oddsen för att Inet ska ta era SSD'er på förlustkontot, och skicka en annan produkt till er, är låg.

Min nyfikna fråga hör kanske hemma i en annan tråd, och är... Är det verkligen frågan om samma bugg? I så fall ska det utan tvekan göra skillnad bara att kopiera filerna, för att ta bort de gamla, och flytta in de nya på dess plats. Lämpligtvis från en bootskiva så man slipper Microsofts jäkla "Trusted Installer"
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=Mr_B=-:

Eftersom problemet uppstår efter så lång tid borde det ju vara enkelt att helt enkelt kopiera innehållet, möjligen mapp för mapp, till samma disk, ta bort den gamla mappen och ersätta den med den nya. Visst skulle det ta ett par timmar, och visst skulle det vara trist att behöva hålla på med, men så länge Samsung inte anser att det är ett "fel" kommer du inte få ett skit, tyvärr. Oddsen för att Inet ska ta era SSD'er på förlustkontot, och skicka en annan produkt till er, är låg.

Min nyfikna fråga hör kanske hemma i en annan tråd, och är... Är det verkligen frågan om samma bugg? I så fall ska det utan tvekan göra skillnad bara att kopiera filerna, för att ta bort de gamla, och flytta in de nya på dess plats. Lämpligtvis från en bootskiva så man slipper Microsofts jäkla "Trusted Installer"
B!

http://www.puransoftware.com/DiskFresh.html
Går väl att använda.

Permalänk
Medlem

Så länge den kan leka med filer Microsofts "TrustedInstaller" försöker skydda, så visst borde den fungera.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Jag köpte ett MSI Z97 Gaming 5 av er för några veckor sedan. Uppdaterade bios och de gjorde bios korrupt. Ni var jättesnälla och bytte ut det åt mig.
Men jag har ett problem och det är att bios versionen som är på moderkortet verkar ha dålig stöd för 4690K så jag behöver uppdatera den.
Hur går jag till väga för att vara så säker som möjligt att det inte går åt pipan igen??
Vet att man aldrig kan vara helt säker.
Mvh Larsa

Visa signatur

Intel i7 8700K @ 5.0Ghz, MSI Z370 Gaming M5, MSI RTX2070 Armor,
Ballistix 16GB DDR4 3000MHz CL15, SSD Samsung 850 500GB,
EVGA Supernova G2 750W, Acer XF270HU,
Fractal Design Arc midi, Modifierat, Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av asconakille:

Hur går jag till väga för att vara så säker som möjligt att det inte går åt pipan igen??

Så här, ungefär:

Skrivet av flobelix:

Safest is to follow the below exactly to update to current version 1.5:

>>Use the MSI HQ Forum USB flasher<<
A.) Download the attached archive and place it on your desktop. Do not decompress.
B.) Download and install the Forum flash tool.
C.) Insert your FAT32 formatted usb stick.
D.) Make sure that all win 8 options are disabled. (Fast Boot etc) Also make sure the legacy USB is enabled.
E.) Start the forum flash tool and select option 1. Then point the tool at the compressed archive we downloaded earlier. Then to your USB Flash Drive.
F.) Boot to the USB
G.) Now follow the directions and let the tool flash
H.) After flashing reinstall ME drivers in Windows: http://download.msi.com/dvr_exe/intel_me10_mb.zip

Inlägget finns här. Filen du ska ha är dock inte den han talar om i inlägget, eftersom han refererar till 1.5. Du ska lämpligtvis hämta den senaste till ditt moderkort, här. Men för att vara riktigt, 100% säker, ställ dina frågor där, och få det bekräftat, om du känner dig orolig.
B!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

B!

Du som brukar har väldigt rimliga svar och åsikter förvånar mig lite.
Hur är det rimligt att mina föräldrar som nätt och jämt kan skilja på C: och D: ska veta hur en SSD fungerar, köra ett program eller flytta runt filer på ett sätt för att fixa nåt dom inte förstår? Inte vad dom betalade 3200Kr för. Dom betalade 3200Kr för en SSD som ska vara snabb och pålitligt och inte gå i en hastighet 1/4 av deras externa USB 3.0 disk.
Det fans en tid när folk enbart accepterade att saker fungerade som utlovat och inte sög upp till tillverkarna och satt och gjorde deras jobb.

Spelar ju igen roll att samsung inte anser det är nå fel. Samsung bestämmer inte över svensk konsumentlag och det finns gott om bevis. Inte någon av 840 EVO trådarna saknar 840 användaren med problemet. Att 840 är drabbad är bekräftad av tillräckligt många oberoende personer och hårdvarusidor. Tillverkare återanvänder stora mängder hård och mjukvara vid nya designer så att 840 EVO ärvt felet från 840 är högst rimligt men spelar mindre roll. Det faktum att 840 lider av problemet är skäl nog att få den bytt. Samsung väljer helt enkelt att inte bry sig om 840 för den är EOL som folk säger, kostar dom pengar att fixa utan att få in ett öre till. Dom har fått våra pengar nu vill dom behålla dom och bara slippa allt ansvar.

Folk verkar allmänt ha lite problem att byta in 840 eller 840 EVO i både overclock.net och overclockers.co.uk trådarna så varför skulle Inet kunna vägra med tanke på våra konsumentköpslagan som skyddar kunden just mot sådana här fabrikationsfel där tillverkaren vägrar göra rätt för sig?

Det är inte mitt problem vem som får stå för notan så länge det inte är konsumenten. Sedan tycker jag det är sjukt kasst att Samsung varken tar ansvar eller tvingas ta ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Hur är det rimligt att mina föräldrar som nätt och jämt kan skilja på C: och D: ska veta hur en SSD fungerar, köra ett program eller flytta runt filer på ett sätt för att fixa nåt dom inte förstår? Inte vad dom betalade 3200Kr för. Dom betalade 3200Kr för en SSD som ska vara snabb och pålitligt och inte gå i en hastighet 1/4 av deras externa USB 3.0 disk.
Det fans en tid när folk enbart accepterade att saker fungerade som utlovat och inte sög upp till tillverkarna och satt och gjorde deras jobb.

Spelar ju igen roll att samsung inte anser det är nå fel. Samsung bestämmer inte över svensk konsumentlag och det finns gott om bevis. Inte någon av 840 EVO trådarna saknar 840 användaren med problemet. Att 840 är drabbad är bekräftad av tillräckligt många oberoende personer och hårdvarusidor. Tillverkare återanvänder stora mängder hård och mjukvara vid nya designer så att 840 EVO ärvt felet från 840 är högst rimligt men spelar mindre roll. Det faktum att 840 lider av problemet är skäl nog att få den bytt. Samsung väljer helt enkelt att inte bry sig om 840 för den är EOL som folk säger, kostar dom pengar att fixa utan att få in ett öre till. Dom har fått våra pengar nu vill dom behålla dom och bara slippa allt ansvar.

Folk verkar allmänt ha lite problem att byta in 840 eller 840 EVO i både overclock.net och overclockers.co.uk trådarna så varför skulle Inet kunna vägra med tanke på våra konsumentköpslagan som skyddar kunden just mot sådana här fabrikationsfel där tillverkaren vägrar göra rätt för sig?

Det är inte mitt problem vem som får stå för notan så länge det inte är konsumenten. Sedan tycker jag det är sjukt kasst att Samsung varken tar ansvar eller tvingas ta ansvar.

Skulle du kunna länka till Samsungs uttalande om att det inte kommer någon fix till 840? Jag har också en 840 men kan inte hitta något som bekräftar att det inte kommer någon fix framöver (endast att det i första läget bara var EVO som fixades.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Hur är det rimligt att mina föräldrar som nätt och jämt kan skilja på C: och D: ska veta hur en SSD fungerar, köra ett program eller flytta runt filer på ett sätt för att fixa nåt dom inte förstår?

Nja, jag var förstås snarare inne på att du skulle göra det. Knappast något som går utanför din kompetensnivå. Jag såg inte heller det som en permanent fix utan en work-around & test för att se om det är samma bugg, tills Samsung faktiskt löser problemet, rimligtvis med nästa firmware.

B!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Hej! Skulle vilja se hur det går med denna order: 653484

Finns kortet i lager? Och när beräknas detta isåfall skickas?

Mvh.

Du borde väl ha sett det om det fanns i lager när du beställde?