Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Killer Instinct Season 2 Launch Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=d_rGfXw2x7k

Season One Soundtrack har också släppts http://open.spotify.com/album/1b51EuX7pwMLApLNB4P4gX

Mick Gordon for President!

Cool, season 2 släpps imorn den 15e har jag för mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJen82:

Cool, season 2 släpps imorn den 15e har jag för mig?

Si.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Undra om man måste köpa hela säsongen el om man bara kan köpa Combo-Breaker tillägget för att få dom nya gubbarna som i ettan, vet du nåt om hur det kommer funka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJen82:

Undra om man måste köpa hela säsongen el om man bara kan köpa Combo-Breaker tillägget för att få dom nya gubbarna som i ettan, vet du nåt om hur det kommer funka?

Det fungerar precis som det gjorde med ettan Bara att köpa Season 2 Combo-Breaker så får du alla karaktärer som kommer i Season 2.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Tack!
Får ha lite mer tålamod då

Jag har märkt det att så fort jag startar ett spel eller en app brukar öive dra igång direkt.

Har du också mobilt bredband?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dvärgen:

Jag har märkt det att så fort jag startar ett spel eller en app brukar öive dra igång direkt.

Har du också mobilt bredband?

Nop jag kör med Wifi från min router.
Ändrade till kabel igår istället och då var den uppkopplad när boxen kom igång.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Det fungerar precis som det gjorde med ettan Bara att köpa Season 2 Combo-Breaker så får du alla karaktärer som kommer i Season 2.

Sweet, ska fixa det då ;D Vad tycker du om dom nya karaktärerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJen82:

Sweet, ska fixa det då ;D Vad tycker du om dom nya karaktärerna?

Har inte hunnit spela dom ännu Allt jag vet är att TJ Combo är ett pain in the ass att möta och att Maya ser för svår ut att spela xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur långt garanti blir det med det förlängda?

Visa signatur

PII 965 BE | GA-MA770-UD3 | Kingston 4 Gb 1066 mhz | 8600GTS | Corsair VX450 Watt | WD Black 500 Gb | WD Black 500 Gb | WD Green 1000 Gb | Fractal Design R2 | Win 7 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Nop jag kör med Wifi från min router.
Ändrade till kabel igår istället och då var den uppkopplad när boxen kom igång.

Hmm. Min har magiskt nu börja vara igång så fort boxen startar också. Trådlöst då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Har inte hunnit spela dom ännu Allt jag vet är att TJ Combo är ett pain in the ass att möta och att Maya ser för svår ut att spela xD

Fick precis den officiella Oktober uppdateringen btw

Haha jo tack, mötte en TJ Combo på nätet, han fick in en 91 combo, drog ultran, avbröt ultran, drog den igen haha, WTF!
Såg att dom uppdaterade appen med alla moves o det idag oxå, får bli att nöta lite i Dojon nu i dagarna hehe ^^

Permalänk
Medlem

Officiella oktoberuppdateringen har börjat rulla ut, för de som inte är med i preview-programmet.

http://majornelson.com/2014/10/15/xbox-one-update-new-friends...

Ska bli intressant att se vad vi i preveiw får testa för funktioner fram till nästa uppdatering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJen82:

Fick precis den officiella Oktober uppdateringen btw

Haha jo tack, mötte en TJ Combo på nätet, han fick in en 91 combo, drog ultran, avbröt ultran, drog den igen haha, WTF!
Såg att dom uppdaterade appen med alla moves o det idag oxå, får bli att nöta lite i Dojon nu i dagarna hehe ^^

Snap Center FTW!

Har du lyckats göra en Stage Finisher?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej alla

Sitter och funderar på att uppgradera från 360 till One men undrar om Kinect. Har utvecklingen stannat av där? Finns det inga spel för barn (har två småttingar hemma)? Måste man prata engelska med Kinect och måste man i sådana fall ha annat land än Sverige inställt? Någon som kan ge lite input...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Snap Center FTW!

Har du lyckats göra en Stage Finisher?

Snap center?

Vad är en stage finisher? (a)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baradet Funkar:

Hej alla

Sitter och funderar på att uppgradera från 360 till One men undrar om Kinect. Har utvecklingen stannat av där? Finns det inga spel för barn (har två småttingar hemma)? Måste man prata engelska med Kinect och måste man i sådana fall ha annat land än Sverige inställt? Någon som kan ge lite input...

Det ska komma röststyrning på Svenska men finns inget datum spikat för det än, har inte hört att dom ska ha avbrutit lokaliseringen iaf.
Har dålig koll på Kinect spelen men Kinect sports/Rivals finns ju, man får prova vattenskoter i Demon. Du måste ha Xboxet inställt på Engelska för att röststyrningen ska fungera just nu, sen om det står på svenska och du ger den kommando att gå dit eller göra det så förstår den inte Svenska i dagsläget. En fördel med att ha den inställd på USA är att det blir bra mycket billigare att köpa digitalt från Store (Typ nånting som kostar 199kr kostar 19.99 Dollar = ca 140kr). Om du kör på svenska så kan du styra den med händerna/gestures iaf. Ett annat input är att dom nu har uppdaterat så vi kan använda våra svenska digitalboxar och kommer kunna använda OneGuide här i Sverige. DLNA och PLEX app, MVK stöd finns nu etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJen82:

Snap center?

Vad är en stage finisher? (a)

Om du trycker 2 gånger på xbox-knappen på handkontrollen så öppnas Snap Center, är typ genväg till olika appar med mera.

Välj TJ Combos nivå och ställ dig på vänstra delen utav banan, sen istället för att göra en Ultra Combo så gör du en Stage Finisher! Hur man gör en Stage Finisher finns i Command List!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJen82:

Det ska komma röststyrning på Svenska men finns inget datum spikat för det än, har inte hört att dom ska ha avbrutit lokaliseringen iaf.
Har dålig koll på Kinect spelen men Kinect sports/Rivals finns ju, man får prova vattenskoter i Demon. Du måste ha Xboxet inställt på Engelska för att röststyrningen ska fungera just nu, sen om det står på svenska och du ger den kommando att gå dit eller göra det så förstår den inte Svenska i dagsläget. En fördel med att ha den inställd på USA är att det blir bra mycket billigare att köpa digitalt från Store (Typ nånting som kostar 199kr kostar 19.99 Dollar = ca 140kr). Om du kör på svenska så kan du styra den med händerna/gestures iaf. Ett annat input är att dom nu har uppdaterat så vi kan använda våra svenska digitalboxar och kommer kunna använda OneGuide här i Sverige. DLNA och PLEX app, MVK stöd finns nu etc

Om alla med xbox one och Kinect, drar sitt strå till stacken. Och laddar ner Voice Studio. Och kör igenom den, så skyndar vi på utvecklingen av svensk röststyrning.

Visa signatur

Permalänk

Kan inte starta något spel? Vilket jag än testar står det bara och laddar på startskärmen för spelet.. Någon mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJen82:

Verkar inte finnas så jättetunga skäl att skaffa en ny One med Kinect just nu. Trodde att det skulle finnas mycket spel för barnen. Är det så att satsningen på Kinect helt har avstannat från Microsofts sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Kan inte starta något spel? Vilket jag än testar står det bara och laddar på startskärmen för spelet.. Någon mer?

Testa "hard reset" håll inne knappen på xboxet tills den helt stängt av. Sen starta upp den igen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av zisekoz:

Testa "hard reset" håll inne knappen på xboxet tills den helt stängt av. Sen starta upp den igen.

Tack, det fungerade!

Permalänk
Medlem

Nån annan med ComHem Netgear CG3700EMR router som har problem att connecta och få en IP adress efter den nya Firmware uppdateringen? Min Xbox hittar routern och kan kolla DLNA etc men den kommer inte ut på nätet eller kan logga in på Live. Min mobil och 360 funkar Wifi. Har varit i inställningarna och gjort Port Forward, lagt till den som LAN, lagt till wireless MAC adress, rensan 2nd MAC adress från Xboxet, hard reset både routern och Xboxet flera ggr. Suttit i support i timmar nu med både ComHem och Xbox men dom hittar ingen lösning. Det funkarwired dock (med NAT strict).

Permalänk
Medlem

Fritt fram att adda mig på Xbox Live. Har just nu Fifa 15, Forza 5, Ryse: Son of Rome. I november blir det en hel del Halo när Master Chief Collection släpps.
Xbox live: micke9900.

Visa signatur

Xbox live: micke9900, Playstation network: BLACKARMY-AIK

Permalänk
Medlem

Asnöjd men hade velat haft fler sportspel, typ racketsporter. Men själva konsolen är grym. Och jag har knappt bekantat mig med den.

Permalänk
Medlem

Ni med ea access plants vs zombies i the vault nu Riktigt nöjd med oktober uppdateringen!

Permalänk
Medlem

Jag skickade in mitt nätaggregat för att det lät illa och fick tillbaka det idag.

Dock låter den nya med men dock något lägre än den förra .. hur låter eran fläkt i nätaggregatet?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Skrivet av OutlaW^:

Ni med ea access plants vs zombies i the vault nu Riktigt nöjd med oktober uppdateringen!

Tack för tipset

Permalänk
Medlem

Master Chief Collection ligger på 65gb!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Master Chief Collection ligger på 65gb!

Preload på den tack!