Permalänk
Medlem

Db´s Fyndhörna *suck*

Gå in på Db´s fyndhörna och titta.. särskilt på hårdvara (grafikkort, moderkort och processorer)

Vad tusan är det för valuta?? Italienska Lire?
Vem här skulle köpa ett GF4 MX460 för ca 1700:-??
Tycker det borde stå ockerhörnan..

Permalänk

Jo, några fynd är det knappast, om man inte desperat letar efter gamla komponenter som de flesta gjort sig av med för längesedan.

Lageröverskott kanske vore en bättre rubrik?

Men varför klaga? Det är ju bara att strunta i den avdelningen, eftersom de nya komponenterna är billigare.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Hedersmedlem

Datorbutikens priser på fyndhörnan har varit uppe här flera gånger Och när dbmannen fortfarande strövade omkring i forumet så fick vi veta att man kunde maila om detta. Dvs när det är orealistiska priser på gammal hårdvara. Tidigare stod det också att man kunde maila om detta på hemsidan, men inte längre. Vad det exakt betyder vet bara datorbutiken (dvs ifall man fortfarande kan maila dem om detta).

Personligen tycker jag, och många med mig, att det inte är våran uppgift att påpeka att priserna är för höga. Men ifall man orkar så kan man alltid ta kontakt med datorbutiken ifall man är intresserad av någon komponent på fyndhörnan (som har orealistiskt pris).

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

någon får göra en lista på fyndhörnan och checka av. Och sen då han konstaterat att det till 90% är hutlösa priser kan han ju maila den till DB....;o)

personligen tycker jag att man på en "fyndhörna" ska ha bra priser och inte rena ockerpriserna.

Permalänk
Medlem

Tänk på att det finns många n00bs runt om i landet som har lite kunskap om hårdvara och priser.

Detta utnyttjar DB genom att placera dyra "skit" produkter i en Fyndhörna, och när folk ser Fyndhörna, då kollar man gärna extra där. En n00b som kanske inte kan så mycket, litar på DB och tror att det är bra priser.

Extremt dålig stil att placera ett MX460 för 1700:- i en Fyndhörna.

Illa DB.

Permalänk
Medlem

Det är nog inte bara dom som gör så!!!!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Det är väll inget att gnälla om!!
Är du intresserad så maila om priset är uppenbart fel, iannat fall så strunta i att gå in där...

Visa signatur

Asus a7m266dual..XP1700*2..
Matrox550*512ddr266.. hyundai stingray p4 2,53 ati mobility9000
mini me p4 2,66 512ddrt400*2

Permalänk
Medlem

Har mailat db om deras s.k fyndhörna och påpekade att det där grafikkortet var lite väl dyrt.

Till svar fick jag: " Priserna är ej genomgångna. "

M.a.o, dem har placerat produkter i fyndhörnan, utan att ens se över priserna...verkligen begåvat.

edit: Och nu har dem sänkt priset från 1682:- till 999:- (fortfarande för dyrt för ett MX...)

" Priser ej genomgångna " my ass

Permalänk
Livstids semester
Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Har mailat db om deras s.k fyndhörna och påpekade att det där grafikkortet var lite väl dyrt.

M.a.o, dem har placerat produkter i fyndhörnan, utan att ens se över priserna...verkligen begåvat.

edit: Och nu har dem sänkt priset från 1682:- till 999:- (fortfarande för dyrt för ett MX...)

Men MX460 tillverkas och säljs ju normalt sett inte länge så

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk

håller med Falcon. Ska man kalla sig "Datorbutik" så gör man inte så.
De vet nog vad dom sysslar med.

Visa signatur

/Dennis

Permalänk
Medlem

Det här börjar likna rena farsen!
Det är väll viktigare att man går i genom priserna på det ordinarie sortimentet så att de kan pressas, än att pressa rea varorna så att ni som är gnidna kan spara en krona eller två...:(

Visa signatur

Asus a7m266dual..XP1700*2..
Matrox550*512ddr266.. hyundai stingray p4 2,53 ati mobility9000
mini me p4 2,66 512ddrt400*2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NB
Det är väll viktigare att man går i genom priserna på det ordinarie sortimentet så att de kan pressas, än att pressa rea varorna så att ni som är gnidna kan spara en krona eller två...:(

Det verkar som om du missat poängen. Problemet är att flera av dessa "fynd" är dyrare än vad ordinarie pris borde vara i dagsläget.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Avstängd

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=PCS000054

Alltså 500 spänn för ett 2 år gammalt spel? Sen tillkommer det ju frakt med...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon

Det är ju självklart att ett gammalt kort som inte massproduceras längre är dyrare!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo

Det är ju självklart att ett gammalt kort som inte massproduceras längre är dyrare!!

Menar du i så fall att ett GF2 GTS borde kosta mer än ett MX460, typ 1500:- ? Jag menar MX460 har väl inte blivit gammal nog för att ha nåt samlarvärde som en antikvitet.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM

Menar du i så fall att ett GF2 GTS borde kosta mer än ett MX460, typ 1500:- ? Jag menar MX460 har väl inte blivit gammal nog för att ha nåt samlarvärde som en antikvitet.

nje, men alla äldre utgångna produkter brukar bli ganska dyra...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Jo precis vi kunder är inte prismedvetna vi är snåla...
Kan vara naturligt att reagera över att produkter som anges som fynd ibland är precis tvärtom
Ibland kanske man vill bygga ihop en lite billigare dator till sonen osv. Så skälen till det kan vara många, men visst så som det ser ut nu så är det ordinarie sortiment som skulle kunna vara intressant.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Citat:

Håller med!!

Visa signatur

1400@1050

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.