Permalänk
Hedersmedlem

hörlurar med hyfsat ljud?

mina gamla jvc börjar att ge upp.. ena membranet e spräckt o så.. (spelar mycket högt och mycket bas)

så nu är jag på jakt efter nya lurar.

de ska inte ha mikrofon.
de ska vara "stora" alltså med "muffar" på typ.. ja som täcker öronen lite..
de ska vara stereo
ge mig ett par förslag
helst under 500:- gärna under 300:- om det är möjligt

äh va fan släng in va som finns men JAG ÄR INTE GJORD AV PENGAR

så som sagt...
bra välljudande lurar med mysig bas (om man nu kan kalla det för det) som 99% av tiden de används komer att användas till musik 1% spel.

de ska var musikmysiga

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Philips hp890 finns runt 700:- spara till dom, du kommer inte bli missnöjd.

OFTOPIC: Sluta posta äckliga bilder på tanter på irc, tur att du blev bannad

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan starkt rekommendera Philips HP890, väldigt, väldigt bra hörlurar.

Fyndborsen.se säljer de för 595:-, ett otroligt bra pris för ännu bättre hörlurar

De är dessutom ruskigt sköna.

Lector: Du får ju ta och hänga med lite mer, den länken är gammal Man går bara på den en gång.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Hedersmedlem

hehehe men jag kom ju in igen...

men men gör jvc dåliga/billiga lurar?
jag fick dessa jag har.. mycket nöjd med dom förutom att de är typ 5 år...

men fler förslag.. gärna länkar...

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)

Permalänk
Medlem

http://www.teknikmagasinet.se/shop/db.pl?template_file=db_pro...

dessa köpte jag, som sagt samma modell/tillverkare som philips bara att nu går de under ett annat namn och är därför billigare, som allt annat noname ofta lika bra men billigare, sedan att man har en polare som jobbar på teknikmagasinets lager och har personalrabbet gör det ännu mycket mysigare

ljudet ja kristallklart tycker jag, enda hörlurarna jag testat som jag tyckt var bättre ska vara polarens koss lurar för 2000+

Visa signatur

[P5E Deluxe] [Q6600] [HD4870] [Corsair DOMINATOR 4GB] [Corsair HX 620W] [Antec One P182] + 3 Trasiga laptops och en fungerande Acer Aspire One (3G)

Permalänk
Medlem

jag har ett par AKG 60 (tror dom heter så) kostade runt 400:- låter suveränt bra ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Hedersmedlem

vart köpte du dem?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Sök på forumet och du kommer hitta massor av trådar om hörlurar. Men för att spara dig lite tid kan jag säga HP890.
www.fyndborsen.se eller www.ginza.se

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Join the HP890 mafia

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Ärligt talat förstår jag inte varför så många tycker att HP890 är så bra. Diskanten är för dominant och kan vara störande om det förekommer s-ljud i sången och basen, som förvisso förekommer i ganska frikostiga mängder, är ganska grötig. De kan väl kanske vara värda 600:- men de låter inte bättre än vad dom kostar anser jag. Apropå komforten så är dom ganska tunga och är inget jag skulle vilja sitta med längre perioder. För nästan samma summa kan man få ett par Sennheiser HD497 som tynger klart mindre på huvudet och har ett behagligare ljud, kostar 679:- hos cyberphoto.se enligt pricerunner.

Förresten vad har du för ljudkort? Om du t.ex. kör med inbyggt ljudkort på moderkortet så är det ingen idé att skaffa särskilt bra hörlurar.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Philips SBC HP 800 verkar passa in i din prisklass, dom kostar runt 300 tror jag köpte mina för 200 och dom lurarna är helt okej, för det priset.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Ärligt talat förstår jag inte varför så många tycker att HP890 är så bra. Diskanten är för dominant och kan vara störande om det förekommer s-ljud i sången och basen, som förvisso förekommer i ganska frikostiga mängder, är ganska grötig. De kan väl kanske vara värda 600:- men de låter inte bättre än vad dom kostar anser jag. Apropå komforten så är dom ganska tunga och är inget jag skulle vilja sitta med längre perioder. För nästan samma summa kan man få ett par Sennheiser HD497 som tynger klart mindre på huvudet och har ett behagligare ljud, kostar 679:- hos cyberphoto.se enligt pricerunner.

Förresten vad har du för ljudkort? Om du t.ex. kör med inbyggt ljudkort på moderkortet så är det ingen idé att skaffa särskilt bra hörlurar.

1. Jag använder mina HP890 ca. 7-8h per dag, aldrig något problem med att det skaver eller är obekvämt.

2. Ljudet är bra, med relativt välbalanserad bas och diskant.

3. Jag kör med integrerat ljudkort, och ljudet är väldigt bra och rent, inget brus.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olit

1. Jag använder mina HP890 ca. 7-8h per dag, aldrig något problem med att det skaver eller är obekvämt.

2. Ljudet är bra, med relativt välbalanserad bas och diskant.

3. Jag kör med integrerat ljudkort, och ljudet är väldigt bra och rent, inget brus.

Jag sa att dom kändes för tunga, därav obekvämligheten. Sen att bas och diskant är relativt välbalanserad beror på vad du relaterar det med. Men ditt ljudkort du använder är alltså av typen AC97? Jag menar Nforce2 har ju ett bra ljudkort, men dom vanliga AC97 (eller vad dom nu heter) låter ju inget vidare även om det inte förekommer brus.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Hedersmedlem

TM, visst finns det folk som inte gillar HP890. Men de är ganska få. Själv är jag supernöjd med mina och tycker de låter likvärdigt med en polares betydligt dyrare AKG K401. Vissa hävdar att de till och med kommer upp i samma klass som Sennheiser HD600 (som jag inte testat så jag vet inte).

Hur som helst vore det ett misstag tycker jag, att inte provlyssna ett par HP890 när de ligger ungefär i den prisklass han tänkt sig. "bra välljudande lurar med mysig bas" som Solstice^ letar efter passar perfekt som beskrivning på HP890.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
TM, visst finns det folk som inte gillar HP890. Men de är ganska få. Själv är jag supernöjd med mina och tycker de låter likvärdigt med en polares betydligt dyrare AKG K401. Vissa hävdar att de till och med kommer upp i samma klass som Sennheiser HD600 (som jag inte testat så jag vet inte).

Hur som helst vore det ett misstag tycker jag, att inte provlyssna ett par HP890 när de ligger ungefär i den prisklass han tänkt sig. "bra välljudande lurar med mysig bas" som Solstice^ letar efter passar perfekt som beskrivning på HP890.

Jag har inte heller hört HD600 men om dom skulle låta ungefär lika bra som HP890 så finns det minsann många dumskallar på denna planet som köper HD600. Troligen har dom som sagt detta försökt köra HD600 ur ett vanligt ljudkort som ger ut alltför lite ström för att kunna driva lurarna ordentligt. Personligen tycker jag inte basen är särskilt mysig eftersom den är vad jag brukar kalla för grötig. Det innebär kort sagt att man inte kan höra skillnader i närliggande frekvenser i basregistret, utan en bassignal som t.ex. ligger runt 60Hz låter nästan samma som en i 100 Hz. Det leder till att låtar med avancerad basgång som varierar lite upp och ner i frekvens bara låter som om samma bas spelas om och om igen. Sen bryr sig såklart vissa inte alls om det så länge man bara får massa kvantitet av bas, men då kan man lika gärna slösa pengar på nån av Sonys V-serie och vara lika glad för det.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Gäst

Nog för att HP890 kan låta bra, smaken är olika. Men att försöka gå runt med lurarna runt nacken går inte. Dom är alldeles för stora. Efter att ha haft på sig lurarna i ett par timmar så är muffarna indränkta i svett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Nog för att HP890 kan låta bra, smaken är olika. Men att försöka gå runt med lurarna runt nacken går inte. Dom är alldeles för stora. Efter att ha haft på sig lurarna i ett par timmar så är muffarna indränkta i svett.

Bara om man svettas

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR

Bara om man svettas

Det känns inge vidare att bara kunna använda lurarna utomhus under vinterhalvåret.
Kom inte och säg att du inte svettas när det är sol och 24 grader ute.

Permalänk

Jag tycker faktiskt Microsoft Gamevoice har bra ljud
Fast dem är med mikrofoner... annars kan jag nog bara rekommendera KOSS...

Visa signatur

Swim, swim, hungry

Permalänk
Medlem

Koss Porta Pro.. Sitter och lyssnar med såna just nu

Permalänk
Hedersmedlem

har 890 såndär volymkontrollkittgrej på sladden?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Solstice^: Nej, det är väl mest portabla lurar som har det.

Visa signatur

Permalänk

Är det bara jag som har problem med mina HP890 på så sätt att ljudet blir väldigt klent när jag kör dom direkt i ljudkortet (jag jämför med förstärkaren)?
Som det är nu är mina gamla Philipslurar som kostade typ 200kr. bättre att ha med på LAN :(.

Permalänk
Hedersmedlem

okej.. ändring ge mig bra exempel med såndär volymkontrollkittgrej på sladden.

det är ju ett måste..volymkontrollen i windows e ju jobbig om man spelar..
oh annars måste jag ha lurarna i högtalarna vilket iofs ger mig en volymkontroll men det e jobbigt att släpa högtalarna till LAN...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker inte att du ska välja hörlurar efter volymkontrollen. Köp istället en lös sladdkontroll på clas ohlson.

Jösses vad läckra de här var:

Blir ju lite sugen, men funkar de att ha på sig utomhus med sin portabla spelare?

Permalänk
Hedersmedlem

Meili Doodel: HP890 är ju inte direkt några portabla lurar som sagt, men är ändå relativt lättdrivna. Jag kunde maxa dem med mitt gamla SB Live! (må det brinna) men har inte testat med andra ljudkort.
Om man seriöst vill ha hyfsat ljud kör man via en förstärkare, eller iaf en liten smidig hörlursförstärkare som inte alls är dyra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liquid
Tycker inte att du ska välja hörlurar efter volymkontrollen. Köp istället en lös sladdkontroll på clas ohlson.

Jösses vad läckra de här var:

Blir ju lite sugen, men funkar de att ha på sig utomhus med sin portabla spelare?

Funkar och funkar, det är inget jag skulle gå omkring med i stan utan att vara under pistolhot Jag föredrar verkligen små lurar som KSC35 eller MX500 för utomhusbruk.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk

HP890, har de själv. Stora, bra ljud och inte allt för tunga (beror iof vad man gämnför med...).

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Meili Doodel: HP890 är ju inte direkt några portabla lurar som sagt, men är ändå relativt lättdrivna. Jag kunde maxa dem med mitt gamla SB Live! (må det brinna) men har inte testat med andra ljudkort.
Om man seriöst vill ha hyfsat ljud kör man via en förstärkare, eller iaf en liten smidig hörlursförstärkare som inte alls är dyra.

Kan du ge ett tips på en billig sådan?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är inte så påläst på just hörlursförstärkare, men de är ju inte direkt dyra. Här är tre st som nog måste klassas som hi-end.
http://www.ljudmakarn.se/list.asp?art_cat_id=37&menu=1

Visa signatur