i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10
förlorat över 100 000.kr facebook chatt med bevis borta
Det är bra att du vågar drömma, men det finns en verklighet också. Vad är risk/reward med ditt projekt? Hur ser marknaden ut för prototyper (som inte funkar utan är en mockup)? Din mening "har inget att kvar att leva för utan dem (drömmarna) ' visar att du behöver en verklighetsförankring. Min bedömning visar att du inte har blivit bättre, utan trampar på mina efter mina. Sök proffshjälp innan det blir för sent, när hoppet dör så dör även vilja att leva. Var rädd om dig.
Skickades från m.sweclockers.com
Den har länge sedan dött, jag vågar inte tänka på verkligheten när det har med mina drömmar att göra, bara jag har lite hopp så har jag något att leva för och se fram emot även om det är omöjligt så länge jag slänger pengar på det så verkar det mer möjligt.
Jag orkar inte tänka på det just nu, jag orkar absolut inte tänka på det just nu, den enda verkligheten jag kommer acceptera är om jag lyckas, jag vägrar att acceptera att jag inte kommer komma någonvart och vara totalt värdelös, inte efter hur jag blev behandlad och utnyttjad av alla inklusive PEWDIEPIE det är lyckas eller ingenting alls, är så fruktansvärt nära nu till biten där jag inte orkar mer men dem här höga drömmarna håller mig "ok" som sagt vill inte tänka på det blir för mycket dåliga tankar av det, vill nu bara se vad jag kan göra för att kanske få något ut av pengarna jag förlorade eller åtminstone inte låta honom komma undan helt och hållet.
Just nu behöver jag lugna ner mig lite, blir bara arg av att tänka realistiskt på min "dröm" blir förbannad av det, så jag får sluta med det har funnits många som har sagt bra saker om mina telefoner så det gav mig hopp.
jag uppskattar verkligen att du bryr dig tack men jag får hålla tyst nu så att jag inte går för mycket offtopic eller verkar otacksam eller annat
Sök hjälp som sagt. Vi kan inte hjälpa dig med det här på internet. Försöker någon stötta vrider du bara på det i ditt eget huvud till något som förmodligen inte avsågs.
Framgång kommer stegvis och man måste jobba för varje litet steg åt gången. Försöker man fuska, så står man i 99% av fallen på näsan och är i ett sämre läge än när man började.
Sök hjälp som sagt. Vi kan inte hjälpa dig med det här på internet. Försöker någon stötta vrider du bara på det i ditt eget huvud till något som förmodligen inte avsågs.
Framgång kommer stegvis och man måste jobba för varje litet steg åt gången. Försöker man fuska, så står man i 99% av fallen på näsan och är i ett sämre läge än när man började.
jag har hållt på med det nu i snart över 2 år så jag har inte fuskat men jag behövde bara hjälp hur jag ska göra för att då tillbaka chattloggen vilka advokater etc jag ska kontakta
Min reaktion på dina mobildrömmar är, varför börjar du inte med att försöka göra ett skal/skydd som tilltalar dig estetiskt? Då får du erfarenhet hur det är att göra något som konstruktör och formgivare. Något som går att göra utan att ha tusentals anställda under sig också. Fortfarande samma rit och CAD-verktyg som industrin använder du får leka med också. Fortfarande tillverkare/leverantörer du måste samarbeta med. Vet att du var inne på att slakta en mobil och sätta i nytt hus, men är det formgivning eller moddning du intresserar dig av?
Du klarar dig alltid så länge du har kontakt med vården hur du än mår, att förlora pengar i sig är ju ingen fara så länge det inte är lån. Har du ingen inkomst kommer du få hjälp av akassan/försäkringskassan/socialtjänsten (vilken eller vilka som är aktuella) med pengar till mat, hyra och sjukvård. Sen är det såklart svårt att diskutera med dig i forumet när folk ser hur du skriver om självmordstankar och hopplöshet, samtidigt svarar de som har skadat sig själva eller gått i de tankarna att de fått hjälp när de behövt. Vi har svårt att väga allvaret. De som har och har haft liknande problem uppmanar alltså en kontakt med vården. Det finns och de som har sådana tankar bör söka akut hjälp när det är sånt det handlar om. Efter det akuta skedet finns det säkert många med liknande problem du kan prata med. Vi andra kan inte riktigt relatera om någon säger att de inte vill leva och någon som ändå kan skriva om det vet ingen här hur den egentligen mår. Fast vi har haft andra bekymmer och problem. Folk blir sjuka, råkar ut för olyckor, närstående dör, folk blir av med jobbet, studenter har inte alltid råd med mat eller sjukvård/tandläkare (de anses klara sig på studiemedel) vid behov. Många av oss har inte råd att köpa några prylar alls längre perioder. En arbetslös har såklart ingen kul vardag. Man klarar sig för det, även om man inte kan smida stora planer.
Planer på framtiden är inte det viktigaste och de kommer ju förändras med tiden och sånt går alltid att omvärdera eller förändra när något förändras eller när man behöver det. Högt slagna drömmar är vanligt i den kriminella världen, men vem vill bli tjock-steffe? Så kul kan inte en Ferrari vara efter den är totalkvaddad, eller under fängelsevistelsen. Både körupplevelsen och statussymbolen är ju borta samtidigt som straff väntar sådana personer. Inte kan det vara särskilt viktigt med vem som vill spela med dig heller.
Rådgör med en svensk advokat eller någon med juridikkunskaper först hur som helst, så du förstår övergripande skillnader om du går efter personen i Storbritannien. Att stämma någon i större mål som faller utanför t.ex. småmål brukar vara förenat med risker, som att man kan få betala motståndarens ombud och kostnader, men det här beloppet faller inom "small claims" i Storbritannien och är alltså sånt man kan driva utan juridiskt ombud. Sen beror det ju på om polisen skulle vilja utreda och hjälpa till att åtala för bedrägeri. Brottsfall är lite en annan sak, men där ska man tänka på att fokuset är brottet och att man måste lämna stämningsansökan eller anspråk för beloppet också. Annars kan personen bara få böter/fängelse/villkorligt. Polisen kan inte ge tillbaka pengar om ni blir bestulna eller liknande, det skulle vara om de ertappade gärningsmannen med stöldgodset möjligen. En del verkar ändå förvänta sig att de ska få tillbaka stulna pengar eller pengar de betalat till bedragare för att de kontaktar polisen, och blir sura när polisen inte kan göra något. Sen är det ju inte alla som kommer ha några tillgångar att utmäta för den delen. Så även om man får rätt i stämningsansökan så trillar det inte bara in pengar till en.
Jag drömmer för högt helt enkelt, men jag kommer inte ge upp hur omöjligt det än må vara jag vägrar att ge upp eftersom jag har inget kvar att leva för utan dem, jag lägger nu i princip resten av pengarna jag har på dem här drömmarna försöker tvinga success vet inte order på svenska men ja.
om att kontakta brittisk advokat hur var och vad för risker finns det?
Jag tror du behöver hitta ett vanligt jobb att pyssla med, något som inte bara fyller dina dagar utan som inte lägger all tyngd på dina axlar. Att alltid spela högt leder i så gott som alla fall till misslyckande och förlust. Barn drömmer om att gå på rymdpromenad och att flyga, vuxna måste förhålla sig till den verklighet de lever i.
Jag tror du behöver hitta ett vanligt jobb att pyssla med, något som inte bara fyller dina dagar utan som inte lägger all tyngd på dina axlar. Att alltid spela högt leder i så gott som alla fall till misslyckande och förlust. Barn drömmer om att gå på rymdpromenad och att flyga, vuxna måste förhålla sig till den verklighet de lever i.
Jag har redan träffat många som har kommit långt, var påväg att göra det själv så det är ingen jag vill bli rik utan anledning dröm, jag har kommit för nära för att strunta i det, efter alla personer jag har träffat alla personer som totalt har utnyttjat mig som felix kjellberg pewdiepie, allt jag har haft med kanalen alla professionella personer jag har träffat som gillar mina ideer etc design har kontakt med en bil designer och han har börjat rita en bil åt mig

det är en väldigt snabb sketch än så länge och här är telefonen

Jag har kommit så långt helt enkelt, och även om det inte är realistiskt så ger det mig hopp det hjälper att hålla på med detta, får kontakta en svensk advokat se vad deras förslag är sen brittisk.
Du tror att du kommit långt men saknar tydligen fullständigt anknytning till processen runt att designa produkter och få dem i produktion ..
Det kostar mycket pengar, har du ingen välgörare eller ett företag i ryggen så får du räkna med att kunna lägga ut många hundra tusen själv, snarare en nolla till. Sen ska ju produkten sälja också ! Många produkter lämnar tyvärr sällan utvecklingsstadiet.
Jobbar själv inom plastindustri och kan säga att många plastbitar i ex vis en bil som man Inte ens ägnar en tanke kostar miljonbelopp att ta fram.
Vad ska du göra med din bildesign ? Hur många ( tio / hundra ) miljoner kan du lägga på att börja bygga den ?
En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.
Du tror att du kommit långt men saknar tydligen fullständigt anknytning till processen runt att designa produkter och få dem i produktion ..
Det kostar mycket pengar, har du ingen välgörare eller ett företag i ryggen så får du räkna med att kunna lägga ut många hundra tusen själv, snarare en nolla till. Sen ska ju produkten sälja också ! Många produkter lämnar tyvärr sällan utvecklingsstadiet.
Jobbar själv inom plastindustri och kan säga att många plastbitar i ex vis en bil som man Inte ens ägnar en tanke kostar miljonbelopp att ta fram.
Vad ska du göra med din bildesign ? Hur många ( tio / hundra ) miljoner kan du lägga på att börja bygga den ?
Det är precis det jag har tänkt att göra, håller på att få ihop en concept video som jag har betalat för, den här personen ville först men fick tyvärr aldrig svar tillslut https://www.youtube.com/user/eXperienceITA ska sätta upp crowdfunding på det senare, första steget är att få intresse från personer, om videon får runt 100 000 visningar så kanske jag får ett visst intresse på telefonerna, kommer göra ett helt eget android operativssystem som kommer vara i videon tex inga softkeys bara en knapp som är ringen som är rörelse eller gesture controlled, man trycker för att gå hem eller till apps man dubbeltrycker för att få recent apps man "swipe left" för att gå bakåt etc allt för att permanent få bort softkeys som jag länge har hatat, en annan ide är att sätta in ett batteri från botten ingen lucka man öppnar utan man trycker bara in batteriet i botten "slot loading", och en till ide är hybrid resolution där skärmen är 4k och kan använda olika upplösningar tex 720p i vanligt användande 1080p för spel 4k om man kastar bilden på en större skärm, en annan ide är nightmode där om telefonen väcks efter en viss tid på natten så väcks den med lägsta skärm ljus sen kan man välja om skärmen ska långsamt höja ljuset tills det är normalt igen, sen skulle telefonen också kunna bli en dator som du kan se i bilden jag la in någon post tillbaka, det är ett android ui för skrivbords användande mus tangentbord etc när man dockar telefonen i en docknings station med usb för tangentbord mus skärm etc, så byter utseendet på android till ett skrivbordsvänligt utseende, telefonen kunde ersätta datorn helt för vanliga användare.

Sen här är också min ps4 pc en pc gjord av sony med inbyggt playstation 4 operativsystem som fungerar vid sidan om windows som är ett sony gjort steambox (har många andra designer på denna eftersom det var svårt att bestämma mig vilken som såg bäst ut vissa av dem liknar för mycket en xbox one vilket inte ens var meningen)

och klocka

Älskar design som många kanske vet från mina år på swec så är det det viktigaste för mig när det har med saker att göra sen om bil så vet jag självklart att det är omöjligt och inget jag ens kommer testa men att visa upp den skulle vara intressant, är villig att lägga 80 000.kr på att få den telefonen gjord men först måste jag få intresset, har sparade pengar kan ta ut lån också etc.
Ingen kommer köpa vaporware av någon som upptäckt PS.
Det är den uppenbara anledningen till att man måste börja någonstans där man kan göra något och utvecklas. Sen för att lyckas i större projekt så är det samarbete.
Formgivning, konstruktion, beräkningsarbete, materialkunskaper, mikroprocessorer och andra halvledare som ska giftas ihop med kretskortskonstruktion eller mjukvaruutveckling är något helt annat. Man måste inte göra allt själv, men det är inte helt lätt att arbeta med leverantörer och kontrakttillverkare även om de kan hjälpa till med kritiska delar och leverera en plattform. Android är inte som Windows, någon måste utveckla launchern, gör anpassningarna, få igång drivrutinerna från komponenttillverkarna osv. Det är stora projekt.
Man måste också betala licenser för all teknik man använder, som ljud/videoavkodare, filsystemet exFAT, Exchangeprotokollen för att stödja mailen och allt vad det är. Det är en lång rad lista, en lång rad organisationer. Du får inte inkräkta på andras mönsterskydd eller liknande. Mycket i Android är stängt och inte öppet för alla. Dessutom har stora komponenttillverkare som Nvidia, Qualcomm och Samsung t.o.m. börja kriga om vem som får tillverka grafikprocessorer och Nvidia menar att de som köper komponenterna gör fel och ska betala extra eller använda Intel/Nvidia. Det går som sagt att låta någon annan göra allt sånt, men då gäller det att ha ett bra samarbete och bra förhållande till dessa ODMs och leverantörer. Gäller att man kan fungera som product manager och samarbeta. Fast allt utvecklingsarbete kostar även om du börjar runt en referensplattform. Bara att ta fram verktyg för att tillverka detaljerna kostar.
OnePlus är t.ex. grundat av erfaren personal, grundaren kom från Oppo och Oppo gör mycket av utvecklingsarbetet och sköter tillverkningsbiten. Företag som Xiaomi har flera tusen anställda vid den här tidpunkten, och är på över 4000 anställda nu. Trotts att de uteslutande kontrakttillverkar sina prylar. Oppos huvudbolag och koncern har väl fler än 17000 anställda under sig. Detta är uppstickarna bland annat.
Perspektiv måste man ha, och gränserna måste man veta för att kunna pressa dem. Annars faller det bara platt, kunskaperna krävs dessutom för att veta vart marknaden är på väg. Grejer slår först när de inte bara blir möjliga utan också fungerar bra i praktiken.
Älskar design som många kanske vet från mina år på swec så är det det viktigaste för mig när det har med saker att göra sen om bil så vet jag självklart att det är omöjligt och inget jag ens kommer testa men att visa upp den skulle vara intressant, är villig att lägga 80 000.kr på att få den telefonen gjord men först måste jag få intresset, har sparade pengar kan ta ut lån också etc.
För 80 000 så kanske du kan designa egen hink och spade för sandlådan.
Eller en navelpetare i billig plast.
En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.
För 80 000 så kanske du kan designa egen hink och spade för sandlådan.
Eller en navelpetare i billig plast.
det är därför jag vill försöka med crowdfunding tillsammans men det är för senare just nu väntar jag på att dummy modellerna är klara samt concept videon
"drömmarna" får livet att röra på sig, utan dem så är det helt dött känns redan som jag är instängd i en grav, att hålla på med detta ger livet någon mening över huvudtaget, och att hoppas att något bra händer hjälper också, känns som när jag inte kan fortsätta med detta så orkar jag ingenting längre, är redan där men att hålla på med detta får mig att vilja fortsätta, utan det så finns det absolut INGENTING kvar att leva för, så det ger falskt hopp skulle jag tro men jag ser det som riktigt hopp eller så försöker jag lura mig själv jag vet inte får absolut inte tänka på det för då blir jag ledsen.
Blir arg när jag tänker på det för mycket, bara jag fortsätter få bra feedback från personer och bilder videos etc görs så känns det mer realistiskt, blir arg bara av att skriva detta så får sluta eftersom nu börjar jag bli ledsen igen ska nog försöka sova igen.
Ingen kommer köpa vaporware av någon som upptäckt PS.
Det är den uppenbara anledningen till att man måste börja någonstans där man kan göra något och utvecklas. Sen för att lyckas i större projekt så är det samarbete.
Formgivning, konstruktion, beräkningsarbete, materialkunskaper, mikroprocessorer och andra halvledare som ska giftas ihop med kretskortskonstruktion eller mjukvaruutveckling är något helt annat. Man måste inte göra allt själv, men det är inte helt lätt att arbeta med leverantörer och kontrakttillverkare även om de kan hjälpa till med kritiska delar och leverera en plattform. Android är inte som Windows, någon måste utveckla launchern, gör anpassningarna, få igång drivrutinerna från komponenttillverkarna osv. Det är stora projekt.
Man måste också betala licenser för all teknik man använder, som ljud/videoavkodare, filsystemet exFAT, Exchangeprotokollen för att stödja mailen och allt vad det är. Det är en lång rad lista, en lång rad organisationer. Du får inte inkräkta på andras mönsterskydd eller liknande. Mycket i Android är stängt och inte öppet för alla. Dessutom har stora komponenttillverkare som Nvidia, Qualcomm och Samsung t.o.m. börja kriga om vem som får tillverka grafikprocessorer och Nvidia menar att de som köper komponenterna gör fel och ska betala extra eller använda Intel/Nvidia. Det går som sagt att låta någon annan göra allt sånt, men då gäller det att ha ett bra samarbete och bra förhållande till dessa ODMs och leverantörer. Gäller att man kan fungera som product manager och samarbeta. Fast allt utvecklingsarbete kostar även om du börjar runt en referensplattform. Bara att ta fram verktyg för att tillverka detaljerna kostar.
OnePlus är t.ex. grundat av erfaren personal, grundaren kom från Oppo och Oppo gör mycket av utvecklingsarbetet och sköter tillverkningsbiten. Företag som Xiaomi har flera tusen anställda vid den här tidpunkten, och är på över 4000 anställda nu. Trotts att de uteslutande kontrakttillverkar sina prylar. Oppos huvudbolag och koncern har väl fler än 17000 anställda under sig. Detta är uppstickarna bland annat.
Perspektiv måste man ha, och gränserna måste man veta för att kunna pressa dem. Annars faller det bara platt, kunskaperna krävs dessutom för att veta vart marknaden är på väg. Grejer slår först när de inte bara blir möjliga utan också fungerar bra i praktiken.
snälla ge mig bara det falska hoppet jag har jag har ingenting kvar efter det jag vill inte verka otacksam jag uppskattar att personer bryr sig jag vet inte vad jag säger längre
får nog sluta här eftersom det kan verka som jag blir otacksam anledningen att jag inte delade dem här på swec eller gjorde en tråd om mina planer ville inte veta sanningen jag visste att det fanns personer junniga nog här som kunde krossa min dröma med sanningen, jag klarar inte av den om jag inte har någon chans med detta då är det SLUT
jag orkar inte mer får hoppas jag blir avstängd snart av någon anledning så jag kan sluta göra trådar eftersom dem irriterar säkert många
Om det känns som livet är slut så finns det akutmottagning på psyk i landstinget. Gissar på att det är Sahlgrenska eller Östra som är mest sannolikt i Göteborg. Ring t.ex. sjukrådgivningen.
Vi kan såklart inte diskutera och ignorera hot om självmord eller självmordstankar, eller veta vad vi ska undvika för att du ska diskutera detta. Det blir svårt att säga något om du kommer och säger att du mår dåligt av att höra diskussionen överhuvudtaget.
Att man inte kan göra något på egen hand betyder just bara det, det betyder inte att man inte kan vara med och forma produkter om det nu är vad man vill göra. Saker är inte omöjligt och det är inte hinder det talas om, utan folk börjar helt enkelt lägre i kedjan innan de försöker sig på egna produkter i den kalibern. Krävs mycket samarbete och hjälp av hundratals andra medarbetare, så det är lite mer att göra att än sitta själv och knåpa och be företag fräsa plastbitar eller alublock. Sen kan man givetvis modda bäst man vill själv, men ska man ha något som säljer så är det mer pengar det handlar om, andras pengar. Samarbete och hjälp av andra om man ska ha en egen produkt gäller, men för att nå dit måste bredare kunskaper och kontakter utvecklas. Kan man nå ett första mål för att arbeta med det man vill och utvecklas så är det såklart mycket mer belöning än att sitta och smida på idéer om stora planer som det inte ens läggs någon grund för att de ska lyckas och inte blir mer än idéer och aldrig går in i planeringsstadiet ens. Utan någon sorts styrning och organisering kan du såklart inte ta in pengar oavsett varifrån de kommer.
Vill du bara skissa på grejer som andra förverkligar sök någon utbildning i grafisk design eller liknande. Vill du göra andra bitar när det gäller produktutveckling så finns det många högskoleutbildningar riktade mot dessa, de är inte lika tunga som ingenjörsutbildningar heller. Finns mycket att göra som ger positiv feedback och belöning. Ingen börjar på toppen. Att börja någonstans och jobba med flera olika saker under vägen ger belöning för varje liten sak man är delaktig i, att stressa om en idé om ett enskilt projekt inte så mycket. Sen finns det många som ritar hittepåprodukter på nätet, men de brukar vara mer intresserad av grafiskt arbete, och jobba med de verktygen.
Om det känns som livet är slut så finns det akutmottagning på psyk i landstinget. Gissar på att det är Sahlgrenska eller Östra som är mest sannolikt i Göteborg. Ring t.ex. sjukrådgivningen.
Vi kan såklart inte diskutera och ignorera hot om självmord eller självmordstankar, eller veta vad vi ska undvika för att du ska diskutera detta. Det blir svårt att säga något om du kommer och säger att du mår dåligt av att höra diskussionen överhuvudtaget.
Att man inte kan göra något på egen hand betyder just bara det, det betyder inte att man inte kan vara med och forma produkter om det nu är vad man vill göra. Saker är inte omöjligt och det är inte hinder det talas om, utan folk börjar helt enkelt lägre i kedjan innan de försöker sig på egna produkter i den kalibern. Krävs mycket samarbete och hjälp av hundratals andra medarbetare, så det är lite mer att göra att än sitta själv och knåpa och be företag fräsa plastbitar eller alublock. Sen kan man givetvis modda bäst man vill själv, men ska man ha något som säljer så är det mer pengar det handlar om, andras pengar. Samarbete och hjälp av andra om man ska ha en egen produkt gäller, men för att nå dit måste bredare kunskaper och kontakter utvecklas. Kan man nå ett första mål för att arbeta med det man vill och utvecklas så är det såklart mycket mer belöning än att sitta och smida på idéer om stora planer som det inte ens läggs någon grund för att de ska lyckas och inte blir mer än idéer och aldrig går in i planeringsstadiet ens. Utan någon sorts styrning och organisering kan du såklart inte ta in pengar oavsett varifrån de kommer.
Vill du bara skissa på grejer som andra förverkligar sök någon utbildning i grafisk design eller liknande. Vill du göra andra bitar när det gäller produktutveckling så finns det många högskoleutbildningar riktade mot dessa, de är inte lika tunga som ingenjörsutbildningar heller. Finns mycket att göra som ger positiv feedback och belöning. Ingen börjar på toppen. Att börja någonstans och jobba med flera olika saker under vägen ger belöning för varje liten sak man är delaktig i, att stressa om en idé om ett enskilt projekt inte så mycket. Sen finns det många som ritar hittepåprodukter på nätet, men de brukar vara mer intresserad av grafiskt arbete, och jobba med de verktygen.
Jag bryr mig inte om sånt, jag tycker ändå inte om mitt liv så varför ska jag ge tid åt det? det är som att försöka reparera en bil som man hatar hellre försöka köpa en ny, vill hellre lyckas, och nej jag mår inte bra men jag ignorerar sånt, det är inte viktigt för mig men det är ingen fara eftersom jag kan inte sånt, har såna tankar ofta men som sagt kan inte sånt, så det är ingen fara ärligt talat bryr jag mig inte om det skulle vara någon fara eller inte men som sagt ingen fara.
jJg har redan försökt med allt jag kan kommer få den videon gjord och lägga den på min kanal sen tipsa den till alla nyhets sidor jag kan. här är också en ide jag fick för 2 månader sedan säkert en dum ide också.

Hur som helst så hjälper det att tänka på sånt, tänker då mindre på det negativa, och jag är ledsen om jag verkade oförskämd menade inte det, jag vet att du menade väl klarar helt enkelt inte av sanningen vill inte att någon säger med fakta hur totalt omöjligt allt är då har jag ingenting kvar vill bara ha falskt hopp. men som sagt jag är ledsen jag menade inget illa fick bara lite små panick lugnade ner mig efter några minuter.
Sen så vill jag bara komma på designer och ideer, och sedan hitta något företag som ser det som något och vill göra det, möjligheten finns om jag får intresset, se på phonebloks det startade som en video och personer var intresserade google köpte upp det, säger absolut inte att jag har en så stor chans som phonebloks, men om jag får en video med över 100 000 visningar personer som verkligen verkligen vill att telefonen ska bli gjord sidor som gizmodo rapportera videon, så kanske jag får intresse från någon liten telefon tillverkare det är min plan jag ser det inte som OMÖJLIGT, jag ser det som möjligt kommer att få ett android gjort också i video form som visar det precis så som jag vill ha det många så långt har tyckt om min smak i saker stilrent enkelt inte i vägen etc.
Det finns säkert andra saker du kan lyckas med och som ger verklig belöning. De kanske är mindre än ett eget mobilföretag och jobb som formgivare för alla produkter där, men mer utmanande än att rita i PS och skissa stora planer från underlag som inte är mer än en simpel brainstorming-session. Även om man kan ha en okritisk process i början så måste det också komma till en kritisk process senare i arbetet. Det handlar inte om negativitet, utan behövs för att man ska uppnå något. Man måste lösa de verkliga problemen.
Du talar hela tiden om att ditt liv är slut och hur du inte vill leva, vi kan inte i ett forum värdera det och det är inte heller vi som återkommer till det. Vill du bara tala ut finns kuratorer och psykologer, har du självmordstankar ser i.a.f. vården allvarligt på det, det hör ju också ihop med andra psykiska sjukdomar så det är sånt de vill arbeta med oavsett om det är akut eller inte. Du skriver sen säger du att vi inte ska lyssna. Att det inte spelar någon roll hur du mår, men du skriver ändå att allt är hopplöst. Något ligger det nog i det, och många verkar uppskatta den hjälp som går att få. På dig låter det som att du inte vill må bättre.
Det finns säkert andra saker du kan lyckas med och som ger verklig belöning. De kanske är mindre än ett eget mobilföretag och jobb som formgivare för alla produkter där, men mer utmanande än att rita i PS och skissa stora planer från underlag som inte är mer än en simpel brainstorming-session. Även om man kan ha en okritisk process i början så måste det också komma till en kritisk process senare i arbetet. Det handlar inte om negativitet, utan behövs för att man ska uppnå något. Man måste lösa de verkliga problemen.
Du talar hela tiden om att ditt liv är slut och hur du inte vill leva, vi kan inte i ett forum värdera det och det är inte heller vi som återkommer till det. Vill du bara tala ut finns kuratorer och psykologer, har du självmordstankar ser i.a.f. vården allvarligt på det, det hör ju också ihop med andra psykiska sjukdomar så det är sånt de vill arbeta med oavsett om det är akut eller inte. Du skriver sen säger du att vi inte ska lyssna. Att det inte spelar någon roll hur du mår, men du skriver ändå att allt är hopplöst. Något ligger det nog i det, och många verkar uppskatta den hjälp som går att få. På dig låter det som att du inte vill må bättre.
Jag vill inte må bättre om det betyder att glömma allt, jag vill inte acceptera att jag är INGEN och att jag ALDRIG kommer komma någonvart alls dör hellre om jag ska vara ärlig (talesätt), jag vill må bättre genom att lyckas, jag ser ingen mening att fortsätta leva om jag misslyckas efter alla hundretusentals kronor jag har förlorat på INGENTING, samt alla enorma personer som jag har hjälpt och som har sedan bara kastat bort mig som pewdiepie han är enorm något han kunde göra skulle vara en ren dröm för mig, men nää han tog bort mig vägrade fråga honom efter hjälp ville inte utnyttja honom men han hade absolut INGA problem att fråga mig att köpa spel åt honom eftersom han inte kunde det från där han bor, han hade heller inga problem med massa hjälp med videos, efter han fick sin hjälp så bam borta han glömde bort att jag ens existerade, och just nu skulle han kunna göra extremt lite för att hjälpa mig men det kommer han inte eftersom han bryr sig inte, och jag var dum nog att tänka å jag vill inte fråga efter hjälp vill inte utnyttja en vän, visade sig att jag var den som blev utnyttjad, sen har vi gta5videos som var en vän 500 000 prenumeranter just nu han tog ideer från mig för sig själv sen tog han bort mig, sen dem 100 000 .kr jag förlorade listan på hemska personer jag har träffat är lång och alla dem personerna lyckades dem gick LÅÅÅNGT.
Ge mig en anledning att acceptera allt detta om jag inte kan komma ur det? jag ser ingen anledning förutom att lyckas, finns så många personer som lyckas elaka personer som lyckas varför kan inte jag varför ska jag bli behandlad så här och förlora precis allt? är det bara för att jag försöker hjälpa andra utan att tänka på mig själv? och allt personer vill göra för att hjälpa är att prata om akut mottagningar men dem hjälper inte med det jag verkligen vill ha hjälp med eftersom dem inte kan, om någon skulle sagt jag kan hjälpa dig med din dröm den hjälpen är något jag behöver jag behöver inte bli tillsagd att gå till en akutmottagning eftersom jag bryr mig inte om sånt, jag bryr mig om att göra något för min framtid något som gör att allt hemskt som har hänt skulle vara värt det alla pengar jag har förlorat skulle vara värt det bara för att dem ledde mig hit det är vad jag vill säga, detta är igen inget illa menat men jag bryr mig inte om min psykiska hälsa jag bryr mig så fort det finns en anledning att bry sig efter att jag har lyckats. det är då jag kan ta tag i det inte innan eftersom jag vägrar släppa min kanal eller mina drömmar för det så fort jag har lyckats då kan jag börja bry mig, enda som jag bryr mig om är att piller som fixar allt för mig och fungerar direkt annars är det inte viktigt
Jag sätter mina drömma främst negativa tankar etc och risker är inget jag bryr mig om heller eftersom jag ser inget värde i mitt liv över huvudtaget så varför ska jag gå till något och spendera månader på det för att förhoppningsvis kunna acceptera att jag är INGEN ALLS och att jag aldrig kommer komma någonstans alls varför?, jag har såna tankar ja men jag är säker att sånt inte händer men ärligt talat spelat det ingen roll för mig varför ska jag bry mig om jag inte mår bra ändå, som sagt det är som att ta en trasig bil som man absolut hatar till en verkstad som tar veckor och sedan reparera den smått det är inte värt det.
men jag kan säga att personer bryr sig betyder mycket för mig och det hjälper väldigt mycket med stöd det räcker med att någon säger att det kommer bli bra det räcker.
Ärligt talat tycker jag det är konstigt, man kan må hur dåligt som helst men det spelar ingen roll bara man lever igenom sitt liv så spelar det ingen roll hur man mår, enligt mig så ska man ska inte hjälpa någon att må bättre på sitt sätt mot personens vilja, man ska hjälpa personen att få bort det som personen mådde dåligt av från första början det kan vara förlust det kan vara att man inte har jobb inget hus etc men allt som världen erbjuder är att trycka in personen och tvinga personen att acceptera sitt liv mot personens vilja och tillslut få personen att helt enkelt acceptera det och gå vidare när istället det kunde finnas en chans att inte tvinga personen att gå vidare utan att hjälpa personen ur problemet.
det är som att någon går till någon och säger jag mår dåligt jag orkar inte leva längre jag har förlorat mitt jobb och mitt hur då är den enda hjälpen som erbjuds terapi men att erbjuda ett jobb likt det jobbet personen förlorade eller ett hus likt personen förlorade går inte, det skulle kanske rädda den personen ur allt men ingen ger den hjälpen, eftersom det är antingen för dyrt eller inte värt det, men att trycka på personen terapi så personen kan bli tvingad att acceptera allt det är värt det enligt många, det är som ett liv inte är värt nog att ge den sortens hjälp men att inte vilja leva är olagligt man MÅSTE gå igenom sitt liv vare sig man vill eller inte spelar ingen roll var man är hur man mår vad man har gått igenom bara man går igenom det om någon får veta att man inte orkar mera så blir man inkastad mot sin vilja så man kan må sämre än man någonsin har gjort på ett främmande ställe med galler och annat tvångm, för att bli tvingad att acceptera att man har ett liv som man MÅSTE leva, men att hjälpa personen verkligen hjälpa personen är ingenting staten eller många bryr sig om. det är som att det är menat att man ska leva igenom till liv även om man inte ser någon mening med det, även om man hatar det dem bryr sig inte hur man mår bara man lever livet (inte på ett bra sätt) det förstår jag inte varför, det tycker jag är konstigt, det är som att en person står på en bro redo att hoppa en polis försöker stoppa personen prata ner personen etc, personen säger till polisen att han har förlorat allt polisen säger inte det gör inget vi kan hjälpa dig att få tillbaka det du har förlorat, istället så har personen risk att bli tvingad mot sin vilja när det så enkelt kunde fixas på ett annat sätt men det är inte värt det.
nu pratar jag om hur världen fungerar och inte alla snälla personer som faktiskt vill hjälpa mig, men jag behöver ingen hjälp med att bli tillsagd att gå till en akutmottagning eller liknande, jag behöver hjälp med min dröm med att komma ur alla problem hjälp med min kanal hjälp med att få tillbaka pengar jag har förlorat etc det är sånt jag vill ha hjälp med.
men jag är absolut inte otacksam för att personer bryr sig nog för att säga något absolut inte men jag behöver inte den sortens hjälp men självklart betyder det mycket när personer bryr sig som ni gör men jag kan säga att jag inte är där som många kanske tror har tankar visst men det är allt.
Min depression har inte bara med detta att göra, jag var mobbad i min skola slagen av min mamma förlorade kontakt med henne 2005, min bror mor ännu värre än jag gör och behandlar min pappa illa så det blir mycket problem i framiljen, min bror mår som han mår han vill bort från detta området eftersom han blev mobbad efter mig PÅGRUND av mig, men han kan inte komma bort han kan inte ens få boende det tar evigheter och han har börjat säga elaka saker mot min pappa och nu vill min pappa bara att han ska bort, och jag får höra detta ofta jag får höra ofta hur min pappa inte vill ha honom här längre, jag får höra hur min bror vill repa min pappas bil och anmäla honom utan anledning, jag vill flytta men jag har inga pengar till det, jag hade men har inte, jag vill lyckas och sedan flytta träffa någon ta min tid och lugn och ro gå på terapi, när mina problem är lösta just nu sitter jag fast i denna graven och jag har ingen utväg utvägen är att lyckas så jag kan flytta starta ett eget liv det är mitt SISTA hopp.
sen har vi alla personer som jag har träffat på youtube
Dave Hakkens är för övrigt en före detta student på form och designskolan "Design Academy Eindhoven" och arbetade med phonebloks som studentarbete. Själva konceptet med modulär elektronik är inte nytt, men det var också en utbildad grafisk formgivare med formell utbildning (nåja examensarbetet var ju phonebloks) det handlar om. Själva idén kräver inte komponenter som inte finns, men gärna en buss för att man ska kunna fixa så det mesta blir utbytbart på riktigt. Som formgivare är inte styrkan att hitta på grejer utan det är en konstform där man nyttjar diverse tekniker för att uppnå syftet.
Har du Hakkens som idol bör du alltså inte förkasta utbildning. Anledningen att Motorolas forskningsavdelning (som Google behöll) samarbetade med honom är inte för att han kommer på massor unika idéer och konstruktioner, han är ju i någon mån utbildad i industriell design och reklam, han kan alltså arbeta med att marknadsföra konceptet. Sen kanske inte han och Google har samma intresse av att hårdvaran går att uppgradera. Miljöaspekten kanske inte spelar samma roll. Att det hamna hos just Motorola (nu google) var för att de redan hade arbetat med något liknande. Sen hade väl hans video snabbt 17 miljoner visningar, på ett par månader.
Dave Hakkens är för övrigt en före detta student på form och designskolan "Design Academy Eindhoven" och arbetade med phonebloks som studentarbete. Själva konceptet med modulär elektronik är inte nytt, men det var också en utbildad grafisk formgivare med formell utbildning (nåja examensarbetet var ju phonebloks) det handlar om. Själva idén kräver inte komponenter som inte finns, men gärna en buss för att man ska kunna fixa så det mesta blir utbytbart på riktigt. Som formgivare är inte styrkan att hitta på grejer utan det är en konstform där man nyttjar diverse tekniker för att uppnå syftet.
Har du Hakkens som idol bör du alltså inte förkasta utbildning. Anledningen att Motorolas forskningsavdelning (som Google behöll) tog på sig honom är inte för att han kommer på massor unika idéer och konstruktioner, han är ju i någon mån utbildad i industriell design och kan alltså arbeta med den yttre förpackningen medan ingenjörerna arbetar med den inre tekniken. Grundbulten i studentarbetet är väl snarare iden om att återvinna och minska elektronikskrotet, miljöaspekten kanske inte är riktigt varför det finns intresse för företag att göra uppgraderbar hårdvara. Att det hamna hos just Motorola var för att de redan hade arbetat med något liknande. Sen hade väl hans video snabbt 17 miljoner visningar, på ett par månader.
ja visningarna är det som betydde mest att personer var intresserad jag har inte like stor chans nej men jag vet att om jag får intresset så får jag en större chans än jag har nu därför slänger jag pengar på detta eftersom jag ser hopp i det att få en professionell koncept video gjord som sedan kan få intresse är steg 1
ja visningarna är det som betydde mest att personer var intresserad jag har inte like stor chans nej men jag vet att om jag får intresset så får jag en större chans än jag har nu därför slänger jag pengar på detta eftersom jag ser hopp i det att få en professionell koncept video gjord som sedan kan få intresse är steg 1
Sen är ju inte Ara en produkt än trotts att de arbetat med det i runt 2 år (och alltså ett tag innan Phonebloks dök upp), börjar bli vettigt nog för utvecklingsversioner nu. Det ses i januari nästa år först. Första varianten som visats var inte särskilt vettig. Att kommersialisera tar lite längre tid.
God natt
Sen är ju inte Ara en produkt än trotts att de arbetat med det i runt 2 år (och alltså ett tag innan Phonebloks dök upp), börjar bli vettigt nog för utvecklingsversioner nu. Det ses i januari nästa år först. Första varianten som visats var inte särskilt vettig. Att kommersialisera tar lite längre tid.
God natt
min telefon är enklare det är helt enkelt bara en telefon med en speciell design och vissa specially mjukvaru funktioner
tack godnatt
Är det alltså bättre att försöka lura på sig massor av pengar genom en crowdsourcing för ett projekt som man inte ens har börjat att förstå hur man ska slutföra? Vad ska du göra när du har pengarna? Hur många ska anställas och hur länge? Du kommer inte någonstans bara för att du är duktig på Photoshop.
Sök psykisk hjälp snälla. Just nu så bygger du bara ett allt högre torn av orealistiska drömmar och ju längre du håller på desto hårdare kommer det oundvikliga fallet. Att du inte bryr dig om ditt liv nu är en sak, men det enda sättet att lösa det är att söka psykisk hjälp. Vi kan inte göra det över internet, men vi kanske kan övertala dig att söka hjälp innan det är försent.
Det var ett långt raljerande. Du vet inte hur andra har det och ingens liv blir som tänkt, det krävs att man kan arbeta mot sina mål och man kan bilda sig en riktig uppfattning om vad man vill. Känner du att allt är meningslöst eller att som du står på ett broräcke och skriver detta så blir det såklart så att vi säger att det finns hjälp, vi förväntar oss inte att en person som mår dåligt kan bestämma om den ska leva eller dö. Samt jobbar du inte med dina problem, vad de än må vara. Hur ska du då lyckas? Du säger att du inte vill misslyckas, men du måste ju sätta mål du kan lyckas med så du känner att du kommer någon vart eller förändra din situation på annat sett och nej det gör inget om man misslyckas och inte får allt på en gång. Det handlar inte om att acceptera omvärlden och känna sig tvingad till något om du mår dåligt, utan om att jobba med hur du upplever det först sen kanske det finns andra steg att göra. Att dra in pengar fixar inte hur någon mår. Tar allt stopp för den delen så vad är då fel med att vara sjukskriven ett tag och få hjälp på något sett, livet är inte över. Det går att komma tillbaka och hitta nya saker.
Du måste förstå att de som läser det såklart ser det som att attackera problemet från fel håll.
Ingen kommer heller lägga tiotusentals timmar på något för att gratis hjälpa någon annan med ett mångmiljonprojekt som någon annan får all ära för, även terapeut, psykolog, kurator eller annat skulle för den delen ställa frågor gällande vad du ska göra för att kunna nå storslagna drömmar. Kommer någon med kognitiva förvrängningar som du uttrycker (särskilt allt eller inget tänket) så skulle någon i professionen säkert arbeta med just dessa och inte bereda vägen så att du kan bli magnat inom mobiltelefoner utan att lägga ner arbetet. Ska du ändå arbeta mot det på något sett så är det en fördel att jobba med dig själv och särskilt jobba mot att du ska få bättre samarbetsförmåga, utan det spelar det ingen roll hur mycket pengar du kan slänga på problemet. Du måste kunna samarbeta och kommunicera med de du arbetar tillsammans med, de du beställer arbetet av med mera.
Det var ett långt raljerande. Du vet inte hur andra har det och ingens liv blir som tänkt, det krävs att man kan arbeta mot sina mål och man kan bilda sig en riktig uppfattning om vad man vill. Känner du att allt är meningslöst eller att som du står på ett broräcke och skriver detta så blir det såklart så att vi säger att det finns hjälp, vi förväntar oss inte att en person som mår dåligt kan bestämma om den ska leva eller dö. Samt jobbar du inte med dina problem, vad de än må vara. Hur ska du då lyckas? Du säger att du inte vill misslyckas, men du måste ju sätta mål du kan lyckas med så du känner att du kommer någon vart eller förändra din situation på annat sett och nej det gör inget om man misslyckas och inte får allt på en gång. Det handlar inte om att acceptera omvärlden och känna sig tvingad till något om du mår dåligt, utan om att jobba med hur du upplever det först sen kanske det finns andra steg att göra. Att dra in pengar fixar inte hur någon mår. Tar allt stopp för den delen så vad är då fel med att vara sjukskriven ett tag och få hjälp på något sett, livet är inte över. Det går att komma tillbaka och hitta nya saker.
Du måste förstå att de som läser det såklart ser det som att attackera problemet från fel håll.
Ingen kommer heller lägga tiotusentals timmar på något för att gratis hjälpa någon annan med ett mångmiljonprojekt som någon annan får all ära för, även terapeut, psykolog, kurator eller annat skulle för den delen ställa frågor gällande vad du ska göra för att kunna nå storslagna drömmar. Kommer någon med kognitiva förvrängningar som du uttrycker (särskilt allt eller inget tänket) så skulle någon i professionen säkert arbeta med just dessa och inte bereda vägen så att du kan bli magnat inom mobiltelefoner utan att lägga ner arbetet. Ska du ändå arbeta mot det på något sett så är det en fördel att jobba med dig själv och särskilt jobba mot att du ska få bättre samarbetsförmåga, utan det spelar det ingen roll hur mycket pengar du kan slänga på problemet. Du måste kunna samarbeta och kommunicera med de du arbetar tillsammans med, de du beställer arbetet av med mera.
Jag vet hur omöjligt det är men falskt hopp är bättre än inget hopp, efter detta så har jag bara kanalen kvar så fort kanalen misslyckas DÅ är allt slut för min del, då finns det INGENTING kvar ser inget hopp i detta livet alls efter all skit ORKAR inte mer med detta.
Men får se men borde inte säga sånt är inte viktigt ändå om vad jag tycker om livet, men det hjälper att inta hålla det inne det hjälper att inte bryta ihop helt, har just nu lust att dricka fruktansvärt mycket. jag jag säger det på ett argt sätt jag orkar inte med mina problem längre ALDRIG ALDRIG ALDRIG så händer något bra för mig bara dåliga saker hela tiden hemska personer finns INGENTING bra kvar längre INGENTING ALLS. jag orkar absolut inte längre jag ORKAR inte mer av det jag får inte ens hjälp med att få tillbaka mina pengar som jag gav för att hjälpa någon, det lönar sig att vara en hemsk person som gör allt för pengar det lönar sig fruktansvärt mycket om man är snäll och tänker på andra så kommer man bli straffad för det det har ingen mening det är det dummaste man kan göra att hjälpa andra och bry sig om dem , jag hade allt 2012 35 000.kr i månaden, men nääää jag vbar tvungen att hjälpa personer brydde mig för mycket så jag förlorade allt ge mig en anledning varför jag ska acceptera det varför varför varför.
Det är så världen fungerar var en hemsk person utan ett samvete så kommer du gå långt, jag blev straffad straffad STRAFFAD för att jag var snäll mot personer det är därför jag är där jag är nu det är därför jag har INGENTING kvar, undrar varför jag ska bry mig om att fortsätta med NÅGOT och allt personer vill hjälpa med är att säga att jag ska ska till någon akutmottagning, men har någon någonsin faktiskt hjälpt mig med hjälp som jag vill ha BEHÖVER nej eftersom det fungerar inte så, är riktigt förbannad just nu när jag fick veta att jag har ingen chans med något då har jag bara kanalen kvar och jag stänger den kanalen snart DÅ ÄR DET SLUT, måste lugna ner mig får sluta berätta såna här saker, jag är ledsen för detta orkar bara inte inget illa menat mot någon som har försökt hjälpa men det är ingen mening att försöka ge råd om akutmottgning eller liknande jag gör inget sånt och kommer inte göra något sånt eftersom jag bryr mig inte jag ORKAR inte jag ser ingen mening med att gå till terapi när livet redan är förstört varför bry sig?
Den enda hjälpen jag behöver är med pengar min kanal eller annat ingen annan hjälp nåja måste sluta nu.
35 000.kr i månaden men nääää jag vbar tvungen att hjälpa personer brydde mig för mycket så jag förlorade allt ge mig en anledning varför jag ska acceptera det varför varför varför
Därför att det kunde varit mycket mycket värre. Du har fortfarande haft tur och tillhör de absolut rikaste människorna i världen, du är inte barnsoldat, har inte ebola, osv osv.
Men också för att det inte finns några garantier i livet. Det är inte något att acceptera utan att leva med.
Filmskapande, Kameror, Smartphones m.m:
https://www.instagram.com/mattiasburling/
http://www.gunpowdervideo.com/
https://www.youtube.com/user/mattiasburling
jag vet hur omöjligt det är men falskt hopp är bättre än inget hopp efter detta så har jag bara kanalen kvar så fort kanalen misslyckas DÅ är allt slut för min del
då finns det INGENTING kvar ser inget hopp i detta livet alls efter all skit ORKAR inte mer med detta
men får se men borde inte säga sånt är inte viktigt ändå om vad jag tycker om livet men det hjälper att inta hålla det inne det hjälper att inte bryta ihop helt
Tankefel är givetvis det professionen skulle arbeta med eftersom de sätter hinder, inte alla andra. Vi andra förlitar oss på att forskningen faktiskt visar på att det går att hjälpa folk med sådana bekymmer och visar hur dessa bekymmer fungerar. Då kommer vi också hänvisa till det.
Sen kommer ju inte folk titta på din kanal för att du hotar med självmord om de inte gör det. Du får nog bättre bemötande om folk kan ta dig seriöst.
Därför att det kunde varit mycket mycket värre. Du har fortfarande har tur och tillhör de absolut rikaste människorna i världen, du är inte barnsoldat, har inte ebola, osv osv.
Men också för att det inte finns några garantier i livet. Det är inte något att acceptera utan att leva med.
Jag vet hur andra har det men det gör inte mitt liv automatiskt bättre skulle gärna ge bort det till någon som bryr sig, och nej självklart kommer ingen titta på min kanal den är redan död det är slut med den kanalen finns inget hopp kvar för den och jag tror inte jag orkar med den längre heller, vet inte varför jag ens fortsätter med den men jag kan inte lämna den, saker var bättre 2012 saker gick bra men jag förtjänar inget bra så jag förlorade det ganska snabbt det är inte menat att saker ska gå bra för mig, finns personer som skrämmer livet av andra med realistiska döds situationer som ett "skämt", dem personerna tjänar miljontals kronor på visningar, dem bryr sig inte vem dem skrämmer eller hur farligt det än är bara dem får sina pengar, såna personer mår bra såna personer lyckades med sina liv genom att skada andra så fungerar allt, om något händer så hoppas jag verkligen pewdiepie får veta så han kan se vad han gjorde mot mig, samma sak med alla andra som har gjort saker mot mig.
Därför att det kunde varit mycket mycket värre. Du har fortfarande haft tur och tillhör de absolut rikaste människorna i världen, du är inte barnsoldat, har inte ebola, osv osv.
Att bli lurad är inte att hjälpa folk. Det är ju bara att bli utsatt för bedrägeri, han har redan fått tips på hur man kan gå efter personen för att på så sätt möjligen få upprättelse. För att få någon ekonomiskt ersättning så är det ju just civilrättsligt eller via enskilt anspråk i brottmål (om åklagaren tar upp fallet). Ungefär liknande kan göras även i hemlandet för den anklagade. Det finns råd att få från advokater och de kan föra talan om man inte kan det själv. Vill Facebook hjälpa med meddelanden så vill dem, men då gäller det att kontakta dem och det rådet har han redan fått. Bevisbördan är dock inte alltid så hög i civilrättsliga mål så det behövs bara tillräckligt för att etablera vad det kan röra sig om.
Kronofogden kan inte alltid hjälpa till att utmäta någon i andra länder, men inom EU finns det en viss möjlighet. Advokatbyråer kan hjälpa till med sånt så det blir gjort rätt och bästa möjlighet ges.
Du behöver förstå att det inte är ett normalt tillstånd att se sitt liv som över. Så fort du förstår att du är sjuk så kommer du att kunna söka hjälp. Depression går att behandla med både terapi och medicin, och du verkar onekligen deprimerad och du verkar inte ha några som helst problem med att berätta precis hur du mår.
Iväg med dig och sök professionell hjälp. Du har många år kvar att leva, desto snabbare du får ordning på ditt mentala tillstånd desto snabbare kan du göra något verkligt produktivt.
i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10
Att bli lurad är inte att hjälpa folk. Det är ju bara att bli utsatt för bedrägeri, han har redan fått tips på hur man kan gå efter personen för att på så sätt möjligen få upprättelse. För att få någon ekonomiskt ersättning så är det ju just civilrättsligt eller via enskilt anspråk i brottmål (om åklagaren tar upp fallet). Ungefär liknande kan göras även i hemlandet för den anklagade. Det finns råd att få från advokater och de kan föra talan om man inte kan det själv. Vill Facebook hjälpa med meddelanden så vill dem, men då gäller det att kontakta dem och det rådet har han redan fått. Bevisbördan är dock inte alltid så hög i civilrättsliga mål så det behövs bara tillräckligt för att etablera vad det kan röra sig om.
Kronofogden kan inte alltid hjälpa till att utmäta någon i andra länder, men inom EU finns det en viss möjlighet. Advokatbyråer kan hjälpa till med sånt så det blir gjort rätt och bästa möjlighet ges.
jag ville hjälpa honom jag kunde inte ignorera problemen han hade tänkte att det skulle vara mitt fel om han blev utsparkad om det är att hjälpa eller ej vet jag inte jag har hjälpt många andra som tex pewdiepie och han bara stack har hjälpt så många som sedan har huggit mig ryggen
jag ser det som att hjälpa personer men jag vet inte
Du behöver förstå att det inte är ett normalt tillstånd att se sitt liv som över. Så fort du förstår att du är sjuk så kommer du att kunna söka hjälp. Depression går att behandla med både terapi och medicin, och du verkar onekligen deprimerad och du verkar inte ha några som helst problem med att berätta precis hur du mår.
Iväg med dig och sök professionell hjälp. Du har många år kvar att leva, desto snabbare du får ordning på ditt mentala tillstånd desto snabbare kan du göra något verkligt produktivt.
jo jag vet men jag orkar inte jag ser ingen anledning för det lägger hellre min tid på kanalen då
Jag har skrivit det innan. Kanalen är död. Släpp kanalen. Börja om. Gör något annat.
- Actina speldatorerna (från fyndtråden)572
- Äger du en Pixel 7a? Då kan du vara berättigad till 4417kr11
- Vilken Linux-distro använder du just nu? - Dela gärna dina erfarenheter!19
- Rykte: Nvidia prioriterar AI-kort framför RTX 5032
- [LEK] Gissa spelet18k
- Stora tråden om powerbanks & laddare för laptops, smartphones, IoT etc.2
- Ni som är seniora utvecklare2
- ASUS Router - Kan endast logga in i inställningar från specifik dator4
- SweClockers - Marknadsreferenser (läs första inlägget innan du postar!)14k
- Digitala spelfynd 🎮 (bara tips, ingen diskussion)!5,5k
- Säljes Stationär dator från 2017
- Säljes Battlefield, Far Cry, Left 4 Dead 2
- Säljes Sapphire PULSE AMD Radeon RX 6700 10GB
- Säljes ASUS Dual GeForce RTX 4070 SUPER 12GB + ASUS VG279Q1A
- Säljes Samsung S22 Ultra 5G
- Säljes Keychron K8 Pro, Keychron M2-A1 & 2st handledsstöd
- Säljes Logitech g915 tkl lightspeed
- Säljes Corsair HX1500i
- Säljes Yamaha AVENTAGE RX-A860 7.2 channel - Harmony Ultimate - Supra 10m HDMI
- Skänkes Sleevade kablar och sleeve
- Rykte: Nvidia prioriterar AI-kort framför RTX 5032
- Microsoft lägger handhållen Xbox på hyllan11
- Testpilot: TCL 65C6K – QD-MiniLED och 144 Hz4
- Windows får stor HDR-förbättring23
- Apple uppges döpa om alla operativsystem22
- AOC släpper QD-OLED-skärm med 4K och 240 Hz20
- Quiz: Företagsledare och karaktärer70
- Tusentals Asus-routrar hackade55
- Windows Update ska hantera ”alla” uppdateringar60
- Radeon RX 9060 XT-mätresultat läckta32
Externa nyheter