Permalänk
Medlem

Formatering av laptop!

Tjenare! Jo nu är det så att jag skulle formatera min laptop som jag gör med jämna mellanrum för att hålla den i fint skick. Men denna gången så hängde sig windows installationen det stod på 0 % i kanske 2 timmar, så jag hade inget val o stängde av den. När jag försökte igen så fick jag "BOOTMGR is missing Press Ctrl +alt + Del to restart". Jag fixade o satte CD-Rom som första boot och fick istället detta meddelandet "reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot". Jag har läst på andra trådar här osv men jag hittar inget som hjälper mig överhuvudtaget.. Jag har windows 7 Home Premium köpt och jag har så klart skivan.. Har googlat runt o jag har gjort som folk säger i youtube videos osv men ändå blir det samma sak? Glömde säga att jag inte har något windows på datorn då jag formaterade just hddn med windows på, så jag kan omöjligt komma in i windows! Jävligt tacksam för bra hjälp MVH Mattias

Permalänk

Låna någon annans dator och gör en bootbar USB-sticka istället.
ISO finns att ladda hem från Microsoft samt ett verktyg för att göra USB-stickan bootbar.

https://wudt.codeplex.com/

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem

Det går inte använda en vanlig bärbar hårddisk antar jag eller? Kan du berätta lite mer hur man gör då jag aldrig gjort detta förut så blir det lite svårt.

Permalänk

Glömde iofs fråga om det gällde win7 eller 8/8.1
Det jag beskrev ovan gäller win7, för win8/8.1 går du in på följande länk.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/create-reset-ref...

Bara att följa instruktionerna, är busenkelt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Aa okej men vad är felet när jag inte kan göra det via cdn ? För jag har valt den som nr 1

Permalänk

Det är en mycket bra fråga.
Dålig/trasig skiva?
Det har jag upplevt, dock med en jag bränt själv, den klarade av att boota från skivan men inte installera.
Så prova med en annan skiva kanske.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Löste det efter en jävla massa läsande och testande på olika sorters vis.. Men tack för hjälpen