Permalänk
Medlem
Skrivet av AtomicPunk:

Alternativt googla "bitdefender free" och klicka högst upp.

Ja, den metoden går ju också iColt3n borde lära sig mer om hur man söker på Internet och hur man letar efter något på en webbsida

Skrivet av buddaz:

Bitdefender har jag haft och det var det jobbigaste som finns på den här planeten med sina ständiga F/P så att man blev helt vansinnig

Jag använder Bitdefender Antivirus Free och jag har inte fått en endaste false/positive, även när jag frivilligt infekterade min dator med några vanliga sabotageprogram (jag körde igång en crack för att få Super Powers på Badoo, som jag laddade hem från en okänd webbsida, som installerade en jäkla massa skitprogram, i syfte med att testa Bitdefender och MBAM (jag hade tråkigt den dagen)). Bitdefender tog bort sabotageprogrammen innan MBAM ens hann bli klar med genomsökningen. Jag gjorde även en sökning med MBAM i felsäkert läge för att vara säker - inget var kvar.

Bitdefender Antivirus Free stör mig aldrig heller, men du kanske testade Bitdefender Total Security? Jag använder Comodo som brandvägg och den var jobbig som fan, när jag hade brandväggen på inlärningsläge. Typ alla brändväggar i dag har ett inlärningsläge. Sätt brandväggen på automatisk (vilket brukar vara standard) och sluta klaga!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Airikr:

Jag använder Comodo som brandvägg och den var jobbig som fan, när jag hade brandväggen på inlärningsläge. Typ alla brändväggar i dag har ett inlärningsläge. Sätt brandväggen på automatisk (vilket brukar vara standard) och sluta klaga!

Apropå att brandväggen är "jobbig" när man lär upp den, det är ju det som är syftet med ett sån läge, användaren får själv ta ställning till hur trafiken ska behandlas och så fort nått nytt händer frågar brandväggen vad den ska göra. motsatsen är väl wins inbyggda som bara har 3 grova förval.
Det finns även brandväggar som "nån annan" konfat så att de inte frågar hela tiden men det överlåter även kontrollen till nån annan och det är ju inte säkert att det är optimalt det heller, det beror ju på vad man själv kan och vilket skydd man vill ha vad som passar, en spelare kan ju tycka att "nästan allt tillåtet" är bäst medan den som kör en server kanske bara vill ha 2 portar öppna och de får bara gå att nå från 4 olika ipadresser, kraven kan skilja rejält så det är väl tur att det finns olika brandväggar så att alla kan få nått som passar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Ja, den metoden går ju också iColt3n borde lära sig mer om hur man söker på Internet och hur man letar efter något på en webbsida

Jag använder Bitdefender Antivirus Free och jag har inte fått en endaste false/positive, även när jag frivilligt infekterade min dator med några vanliga sabotageprogram (jag körde igång en crack för att få Super Powers på Badoo, som jag laddade hem från en okänd webbsida, som installerade en jäkla massa skitprogram, i syfte med att testa Bitdefender och MBAM (jag hade tråkigt den dagen)). Bitdefender tog bort sabotageprogrammen innan MBAM ens hann bli klar med genomsökningen. Jag gjorde även en sökning med MBAM i felsäkert läge för att vara säker - inget var kvar.

Bitdefender Antivirus Free stör mig aldrig heller, men du kanske testade Bitdefender Total Security? Jag använder Comodo som brandvägg och den var jobbig som fan, när jag hade brandväggen på inlärningsläge. Typ alla brändväggar i dag har ett inlärningsläge. Sätt brandväggen på automatisk (vilket brukar vara standard) och sluta klaga!

Glömde skriva att det var förra versionen av Internet Security. Man har tydligen rättat till lite i senaste versionen fast det är lika hemska färger och jobbiga meny system som innan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iColt3n:

Tjena,

Någon som vet ett najs antivirusprogram till datorn? Gärna ett där man inte behöver ha abonnemang för att det ska vara 100% skydd. Betalar gärna en engångssumma, det är inga problem.

Mvh

Skulle inte rekommendera Windows Defender, då jag tycker det är rena skräpet. Hade en fil jag laddat ner från nätet installerad på datorn som segade ner hela datorn, sökte efter virus (Windows Defender) flera gånger men hittade aldrig något. Sen fick jag höra av en bekant att jag bör testa något annat, testade då Avast gratis version, (efter rekommendationer) sökte efter virus och hittade filen direkt och tog bort den, hade haft den filen hur länge som helst så nu har jag fimpat Windows Defender för alltid! Så ta inte Windows Defender

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Nu var du lite elak men jag håller med om att sweclockers sökfunktion inte fungerar bra.

Om man bara skriver in sökordet antivirus så blir resultatet som bilden under visar
http://i.imgur.com/DsdeFM8.png

Men om man klickar på sök knappen eller klickar på Visa alla (Diskussionsforum) så kommer det upp många sökresultat som inte är så relevanta
http://i.imgur.com/fhoosPV.png

Men faktum är att Swecs sök funkar bra. men man måste söka i rätt kategori.

När du gjorde din sökning så vart du på framsidan, hade du ställt dig i forum , hade du fått många träffar.

Prova själv.

Och det säger sig lite själv, säker jag på trådar i forumet bör jag stå i rätt "letardel" d v s forumet.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men faktum är att Swecs sök funkar bra. men man måste söka i rätt kategori.

När du gjorde din sökning så vart du på framsidan, hade du ställt dig i forum , hade du fått många träffar.

Prova själv.

Och det säger sig lite själv, säker jag på trådar i forumet bör jag stå i rätt "letardel" d v s forumet.

Jag har testat med fliken Forum och även forumdelen Microsoft Windows men sökresultat blir lika dåligt, har du testat själv?

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Jag använder Comodo som brandvägg och den var jobbig som fan, när jag hade brandväggen på inlärningsläge. Typ alla brändväggar i dag har ett inlärningsläge. Sätt brandväggen på automatisk (vilket brukar vara standard) och sluta klaga!

Vad menar du var jobbigt med den på inlärningsläget? Menar du brandväggen eller HIPS? Vill bara påpeka att Comodos inlärningsläge är samma sak som "Lita på allt och skapa regler för att lita på allt" skulle aldrig rekommendera att du använder inlärningsläget för brandväggen eller HIPS i CIS/CFW då det i praktiken stänger av skyddet för allt förutom det det redan finns regler för.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av janee:

Jag har testat med fliken Forum och även forumdelen Microsoft Windows men sökresultat blir lika dåligt, har du testat själv?

Tycker inte heller sökningen här på SweC forum är så vettig.

Om jag nu fixar Bitdefender rubbet, måste jag stänga av Defender och Windows brandvägg? Eller görs allt det av sig själv?

Permalänk
Medlem

finns det någon bra standalone live boot virus skanner? Jag har de som är med i Hirens senaste release - vilken ska jag köra? Avast, Avira, Clamwin, Dr.Web. Är det något att ha?

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Jadå.

Gick hur bra som helst.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jadå.

Gick hur bra som helst.

Lägg gärna upp en bild som visar sökresultatet.

Edit: Det enda som gör att man kan få bättre sökresultat är att använda fliken Avancerad sökning.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Glömde skriva att det var förra versionen av Internet Security. Man har tydligen rättat till lite i senaste versionen fast det är lika hemska färger och jobbiga meny system som innan.

Hemska färger? Mörkt och grönt är behagligt i mina ögon. Jobbigt menysystem? Menar du i programmets inställningar? "Startsidan" som visas när man öppnar programmet, har ju samma struktur som Windows 8 - blocks. Det är en väldigt simpel system. Jag vet inte hur inställningarna ser ut i programmet, då jag utgår efter de bilder som Bitdefender visar för alla besökare, på deras webbsida.

Visa signatur

Permalänk

Är det bara jag som inte har något antivirus? Trodde det var inbyggt i Windows 8.1. Annars körde jag på avast sen det kom ut typ.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Hemska färger? Mörkt och grönt är behagligt i mina ögon. Jobbigt menysystem? Menar du i programmets inställningar? "Startsidan" som visas när man öppnar programmet, har ju samma struktur som Windows 8 - blocks. Det är en väldigt simpel system. Jag vet inte hur inställningarna ser ut i programmet, då jag utgår efter de bilder som Bitdefender visar för alla besökare, på deras webbsida.

För min del blir grönt och svart bara nej tack. Om jag mins rätt så är inställningarna rent patetiska, bara min egen personliga åsikt. Sedan vad jag mins så finns det en funktion i Bitdefender som det finns noll information och om man väljer funktionen så spärras allt ut mot internet och användaren kommer börja fundera på alla möjliga lösningar och den enda lösningen är att installera om vilket tar sjukt lång tid. Hur som helst så finns det säkert någon som gillar Bitdefender, jag själv gör inte det.

Däremot en funktion som jag inte har sett vad som är vitsen i antivirusprogram är alla dessa lösningar som skall skydda en mot säkra transaktioner när man handlar på internet. Tycker bara det är irriterande och är glad över att ESET inte har infört någon sådan funktion. Den dagen det sker så byter jag oerhört snabbt, fast jag kommer ha svårt att hitta något som passar enligt ens preferenser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggwp:

finns det någon bra standalone live boot virus skanner? Jag har de som är med i Hirens senaste release - vilken ska jag köra? Avast, Avira, Clamwin, Dr.Web. Är det något att ha?

Har kört Clamwin ett par år nu, funkar fint. Är ju dock ingen live scan utan man skannar manuellt eller regelbundna schemalagda scans. Men jag tycker open source är fint. Vill stödja den typens av community. Uppdateras dagligen.

Kör Spybot Search and destroy emellanåt för att rensa temp, malware och knepiga coockies.

Visa signatur

AMD FX 8120 @ 4,5GHz, ASUS Sabertooth 990FX 2.0, 16gb Corsair XMS3, Sapphire Radeon 7950@1100/1575, 120+500gb SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SimpanDirr:

Är det bara jag som inte har något antivirus? Trodde det var inbyggt i Windows 8.1. Annars körde jag på avast sen det kom ut typ.

Det är många elakheter som tar sig igenom WinDefender. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

du har ju även comodo det är grattis och är riktigt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av iColt3n:

Tycker inte heller sökningen här på SweC forum är så vettig.

Om jag nu fixar Bitdefender rubbet, måste jag stänga av Defender och Windows brandvägg? Eller görs allt det av sig själv?

Du har som sagt var F-Secure, som är gratis genom ditt avtal med Telia. Har du kollat upp det?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - Nvidia RTX 4070ti SUPER - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX.
Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Ducky One 3 Daybreak Full Size (Cherry MX Brown) - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jink:

Du har som sagt var F-Secure, som är gratis genom ditt avtal med Telia. Har du kollat upp det?

Har bara telefon hos dom, får man F-secure då med?

Permalänk
Medlem

Bitdefender ~15 kr för 2 år. 10/10 skulle köpa igen

http://www.aliexpress.com/store/product/BitDefender-Internet-...

Köpte en 1000+ dagars license av samma säljare, har idag ~800 dagar kvar på den och den funkar fint, inga konstigheter

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av iColt3n:

F-Secure använder Windows egna brandvägg fast med några extra grundläggande modifikationer. Med andra ord välj inte F-Secure Internet Security för det är onödigt att betala för något som man redan har betalat för. F-Secure fick för sig att från och med förra versionen att man tar väck den egna brandväggen och integrerar istället med Windows egna, allt för att kunderna skall uppskatta företaget som enkelt och välbekant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iColt3n:

Skulle gissa på att det inte ingår, vad har du för ISP?

Skrivet av buddaz:

F-Secure använder Windows egna brandvägg fast med några extra grundläggande modifikationer. Med andra ord välj inte F-Secure Internet Security för det är onödigt att betala för något som man redan har betalat för. F-Secure fick för sig att från och med förra versionen att man tar väck den egna brandväggen och integrerar istället med Windows egna, allt för att kunderna skall uppskatta företaget som enkelt och välbekant.

F-Secure får dock bra betyg på alla sidor jag hittar, så jag förstår inte varför man inte skulle välja det?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - Nvidia RTX 4070ti SUPER - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX.
Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Ducky One 3 Daybreak Full Size (Cherry MX Brown) - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jink:

Kör Comhem.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av iColt3n:

Kör Comhem.

De verkar ha nåt liknande
https://www.comhem.se/kundservice/faktura-och-abonnemang/abon...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Testade Bitdefender Free i en timme ungefär innan det åkte ut igen.
På den timmen blev WoW nertabbat 3 gånger p.g.a. pop-ups om uppdateringar, sökningar och reklam om att köpa fullversion.

Så tack men nej tack. Jag håller mig till Avast, som förvisso också har en del pop-ups, men det tabbar iaf inte ner mina spel.

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av iColt3n:

Kör Comhem.

Precis som mrqaffe så har de också F-secure, finns här. Kostar dock pengar, 40kr/månad. Har aldrig haft några problem med F-Secure, det ligger i bakgrunden utan att märkas och har hållit mig virus fri i säkert 5 år.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Hur kan 39 SEK per månad efter 1 år (kampanj just nu) vara gratis? Bra att rättade dig själv efter några timmar, Jink. Kolla upp saker och ting, innan du skickar dina inlägg. Säkerhetspaketet kostar 39 SEK på Com Hem också, men även de har kampanj just nu: 3 månader gratis.

Om man ska rätta sig efter ordentliga tester från AV-Comparatives, så är Bitdefender och Kaspersky bättre gällande falska alarm, jämfört med F-Secure. Tyvärr har Kaspersky ingen gratisvariant, mer än att man kan söka igenom ens dator och sen få en information om eventuella hot och datorns säkerhet (länk). AVG visade 22 falska alarm i AV-Comparatives test, medan avast! visade 120 falska alarm.

När det kommer till realtids-skydd, så fick F-Secure 17 falska alarm, medan Kaspersky, Bitdefender, AVG och avast! fick 0, 0, 0 och 3 falska alarm. Men vilket av dessa program skyddade ens dator bäst i det här testet? F-Secure? Ja, bland annat. Kaspersky och Bitdefender skyddade bättre än vad AVG och avast! gjorde.

Men hur är det gällande borttagningen av sabotageprogram? Vilket program av de som jag redan har tagit upp, tar bort bäst, enligt AV-Comparatives senaste tester? Kaspersky fick 87 poäng, Bitdefender 88 poäng, avast! 81 poäng, AVG 88 poäng och F-Secure... 73 poäng. Ju högre poäng, desto bättre.

Det var AV-Comparatives det. Vad säger AV-TEST om dessa program då? AVG och avast! är inge bra, jämfört med Bitdefender F-Secure och Kaspersky. avast! är dock bättre gällande användningen av programmet, jämfört med AVG. AVG äter mer prestanda än vad avast! gör, vilket är ett roligt sammanträffande. F-Secure och avast! kräver lika mycket kräm av ens dator, om "plopparna" som visar testresultaten inte är avskalade till jämna tal (5, 10, 15, 25, 60, 95 och så vidare). Detsamma gör Microsoft Security Essentials, roligt nog. Om man ska gå helt efter AV-TEST och skita i AV-Comparatives tester, så är det Bitdefender och Kaspersky man ska gå efter.

Just nu använder jag inget antivirus-program över huvud taget, för Bitdefender Antivirus Free förbjöd mig att lyssna på musik genom Digitally Imported, som jag använder så gott som varje dag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

F-Secure får dock bra betyg på alla sidor jag hittar, så jag förstår inte varför man inte skulle välja det?

Internet Security brukar vara ett begrepp som används för programmets helhetslösning. Väljer man en sådan version av F-Secure så betalar man mer än vad som behövs eftersom F-Secure använder Windows egna brandvägg med några extra inbyggda lager istället för en egen lösning. Vilket medför till att man kan lika väl köpa enbart antivirus delen och sedan väljer man någon annan brandvägg. Jag menar inget om hur bra säkerheten är utan betonar att man skall vara medveten om vad som ingår hos F-Secure,

Permalänk
Inaktiv

Sitter och funderar på om jag ska köra Bitdefender total, får man med allt man behöver då som täcker det Windows 8.1 gör idag plus massa annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

1. Hur kan 39 SEK per månad efter 1 år (kampanj just nu) vara gratis? Bra att rättade dig själv efter några timmar, Jink. Kolla upp saker och ting, innan du skickar dina inlägg. Säkerhetspaketet kostar 39 SEK på Com Hem också, men även de har kampanj just nu: 3 månader gratis.

2. Om man ska rätta sig efter ordentliga tester från AV-Comparatives, så är Bitdefender och Kaspersky bättre gällande falska alarm, jämfört med F-Secure. Tyvärr har Kaspersky ingen gratisvariant, mer än att man kan söka igenom ens dator och sen få en information om eventuella hot och datorns säkerhet (länk). AVG visade 22 falska alarm i AV-Comparatives test, medan avast! visade 120 falska alarm.

3. När det kommer till realtids-skydd, så fick F-Secure 17 falska alarm, medan Kaspersky, Bitdefender, AVG och avast! fick 0, 0, 0 och 3 falska alarm. Men vilket av dessa program skyddade ens dator bäst i det här testet? F-Secure? Ja, bland annat. Kaspersky och Bitdefender skyddade bättre än vad AVG och avast! gjorde.

4. Men hur är det gällande borttagningen av sabotageprogram? Vilket program av de som jag redan har tagit upp, tar bort bäst, enligt AV-Comparatives senaste tester? Kaspersky fick 87 poäng, Bitdefender 88 poäng, avast! 81 poäng, AVG 88 poäng och F-Secure... 73 poäng. Ju högre poäng, desto bättre.

5. Det var AV-Comparatives det. Vad säger AV-TEST om dessa program då? AVG och avast! är inge bra, jämfört med Bitdefender F-Secure och Kaspersky. avast! är dock bättre gällande användningen av programmet, jämfört med AVG. AVG äter mer prestanda än vad avast! gör, vilket är ett roligt sammanträffande. F-Secure och avast! kräver lika mycket kräm av ens dator, om "plopparna" som visar testresultaten inte är avskalade till jämna tal (5, 10, 15, 25, 60, 95 och så vidare). Detsamma gör Microsoft Security Essentials, roligt nog. Om man ska gå helt efter AV-TEST och skita i AV-Comparatives tester, så är det Bitdefender och Kaspersky man ska gå efter.

6. Just nu använder jag inget antivirus-program över huvud taget, för Bitdefender Antivirus Free förbjöd mig att lyssna på musik genom Digitally Imported, som jag använder så gott som varje dag.

Hoppsan, någon som har sand i trosorna? Förstår inte riktigt varför du surar ihop. Jag ville endast informera om att man får ett kompetent AV program gratis som kund hos Telia.
1. Denna text finns att hitta på Telias hemsida:
"Ett komplett skydd för din dator. Du får en fri prenumeration av Telia Säker surf när du beställer fast eller mobilt bredband från Telia.". Jag tolkar det som att man får F-secure gratis (kan dock ha missat något i det filstinta?). Tror även att det var precis vad jag skrev:

Skrivet av Jink:

Är väldigt nöjd med F-Secure, men det kostar. Men jag tror att det ingår ett gratis ex om man har t.ex. Telia som bredbandsleverantör.

2. Jag såg också testet, och är mycket väl medveten om vad som står där. Jag har använt F-Secure ett par år nu, och har inte haft några större problem med false-positives. De fåtal gånger det hände så gick jag lätt in i inställningarna och undantog mappen som filen låg i. Jag skulle absolut kalla det en bonus att interfacen är så pass simpel, skulle inte du?
3. Argumenterar du för eller emot F-Secure? Med Telia är programmet gratis, och kunde mäta sig med betal-program...
4. Absolut, F-Secure presterande inte bäst där.
5. Jag skulle nog kalla detta test lite missvisande. F-Secure i Sverige ser inte likadant ut som det gör internationellt, av någon anledning. Usabilityn är därför lite missvisande, enligt mig.
6. Min kusin hade (likt dig) problem med att Bitdefender inte lät honom spela vissa spel, och han har inte hittat någon lösning (provat det mesta, andra Bitdefender användare har rapporterat samma sak). Jag har däremot aldrig upplevt något liknande med F-secure. Min poäng här är att allt inte finns att läsa på pappret, vilket är anledningen till att jag i mina inlägg delade med mig av min erfarenhet av programmet. En forummedlem skriver t.om. i denna tråd:

Skrivet av immutable:

Testade Bitdefender Free i en timme ungefär innan det åkte ut igen.
På den timmen blev WoW nertabbat 3 gånger p.g.a. pop-ups om uppdateringar, sökningar och reklam om att köpa fullversion.

Så tack men nej tack. Jag håller mig till Avast, som förvisso också har en del pop-ups, men det tabbar iaf inte ner mina spel.

Förstår som sagt var inte riktigt varför du blev så tjurig. Nog kan du hålla med om att programmet ser rätt schysst ut när det är gratis? Men nu efteråt har vi ju fått veta att han har ComHem (den stackarn! ).

Visa signatur