Permalänk
Medlem

Bäst leverantör ?

Hej nu är det så att jag bor i ett hus mitt ute i skogen och ska skaffa internet (dongle skit nu ) hur ska jag veta hos vilken leverantör som jag har bäst mottagning med via telejack.

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll.
Telia har nog bäst routing (snabbaste vägen för signalerna).

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Glokal:

Hej nu är det så att jag bor i ett hus mitt ute i skogen och ska skaffa internet (dongle skit nu ) hur ska jag veta hos vilken leverantör som jag har bäst mottagning med via telejack.

Det kommer troligen att skilja väldigt lite eftersom alla operatörer antagligen ansluter via samma kablage, möjligtvis om operatören har egen utrustning i telestationen, men det har de troligen inte på landet, troligen är kabeln Skanovas och apparaterna Telias oavsett vilken operatör du väljer och andra operatörer hyr in sig hos dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Spelar ingen roll.
Telia har nog bäst routing (snabbaste vägen för signalerna).

det var ju rätt tradigt då dom bara levererar 2mbit

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Glokal:

det var ju rätt tradigt då dom bara levererar 2mbit

Det beror nog på att du bor långt från telestationen, det kan ingen göra nått åt och blir det nån förändring så lär det bli att dra in fiber.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det beror nog på att du bor långt från telestationen, det kan ingen göra nått åt och blir det nån förändring så lär det bli att dra in fiber.

Det va ju ännutradigare mycket strul

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Glokal:

Det va ju ännutradigare mycket strul

Ni får bilda en fiberförening, det är skoj.
Du bor nog kring 5 km från telestationen om Telia bara erbjuder 2 Mbit men du kan ju ringa Telias kundtjänst och fråga.

Visa signatur