Permalänk
Medlem

Komplett i35 premium

Hej,

är det värt att köpa https://www.komplett.se/komplett-gamer-premium-i35-gtx970-edi... för 11000kr då jag är okunnig inom datorbygge eller borde jag ägna tid åt att hitta dator komponenter som är bra och sedan låta någon bygga den åt mig (eller så försöker jag själv)?

Jag vill klara av alla nya spelen men inställningarna borde inte spela någon stor roll.

Är detta ett prisvärt erbjudande eller är det bara en "rip off"?

Permalänk

Hej! Man kan alltid kolla om man blir lurad genom att slänga in alla delar i en lista på prisjakt och se hur mycket det skulle kosta att köpa dem separat. För just den datorn du länkade skulle det kosta ca 9500kr så du betalar typ 1500kr för att de ska montera den åt dig, det kan ju vara värt om du känner dig lite osäker på att bygga själv. Sen kan man ju plocka lite andra delar och få samma prestanda för ytterligare någon tusenlapp mindre om du skulle vilja bygga själv. Mitt tips är absolut att göra ett försök att bygga själv, det är inte alls så krångligt som det kan tyckas och faktiskt väldigt roligt!

/Axel

Permalänk

Bytte till ett bättre nätagg samt till en bättre SSD.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7563301/2015-01-04

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Ok jag valde att istället bygga en ny dator, här är specs för den (max 10 000kr) https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=14978...

Jag är osäker om den är bra för många produkter är tillfälligt slut så rabatten på de kan ta slut innan de kommer fram. Ifall jag beställer denna spec just nu, kommer jag få rabatten på köpet eller kommer priserna att återgå till det ursprungliga värdet så att priset ökar under min beställning framåt?

Jag har aldrig beställt något ifrån internet så jag har inte bekantat mig inom detta.

Permalänk
Skrivet av Mulz:

Ok jag valde att istället bygga en ny dator, här är specs för den (max 10 000kr) https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=14978...

Jag är osäker om den är bra för många produkter är tillfälligt slut så rabatten på de kan ta slut innan de kommer fram. Ifall jag beställer denna spec just nu, kommer jag få rabatten på köpet eller kommer priserna att återgå till det ursprungliga värdet så att priset ökar under min beställning framåt?

Jag har aldrig beställt något ifrån internet så jag har inte bekantat mig inom detta.

Jag är ganska säker på att de inte kan höja priserna efter att du har beställt. Skulle priserna gå upp så får du det du beställt till det priset du köpte dem för! De kan aldrig kräva dig på mer i efterhand!

Permalänk
Medlem

Ok, tack för svaret. Men angående min build, är det kvalitets produkter eller finns det några varor som jag bör byta ut för att maximera spel prestationen? Vill bara ha det i 10 000-10 300 gränsen.
-

Permalänk

"5.2 Komplett förbehåller sig rätten att när som helst innan Leveransdagen justera under punkten 5.1 angivna priser, under förutsättning att kunden därvid meddelas. Kunden äger då skriftligen häva köpet i enlighet med punkten 8 nedan. "

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

"5.2 Komplett förbehåller sig rätten att när som helst innan Leveransdagen justera under punkten 5.1 angivna priser, under förutsättning att kunden därvid meddelas. Kunden äger då skriftligen häva köpet i enlighet med punkten 8 nedan. "

Detta stämmer säkert. Men jag är väldigt säker på att dem i stort sett aldrig skulle använda det emot sina kunder. Dem vill så klart bara ha möjligheten ifall dem av någon anledning nångång skulle vilja göra det. Dem skulle inte bli så stora som dem är idag om dem gjorde sånt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk

Dra ner på nätaggregat och chassie och byt till ett 970!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iinatti555:

Dra ner på nätaggregat och chassie och byt till ett 970!

Vilket 970 kort rekommenderar du? Har tänkt på att köpa "gainward gtx 970 4gb" pga priset men den är förmodligen urusel. Alltså kan jag inte gå över 11 000 så det blir svårt att byta nätaggregat samt gpu. Vad är problemet med chassit?

Jag tror inte att jag kommer köpa ett gtx 970 kort pga den overkillar i stort sätt alla spelen, jag vill bara fokusera på simplistiska spel som civilization, counter strike och kerbal space program. ÄVen r9 290 är overkill i detta fall så en uppgradering är onödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulz:

Vilket 970 kort rekommenderar du? Har tänkt på att köpa "gainward gtx 970 4gb" pga priset men den är förmodligen urusel. Alltså kan jag inte gå över 11 000 så det blir svårt att byta nätaggregat samt gpu. Vad är problemet med chassit?

Jag tror inte att jag kommer köpa ett gtx 970 kort pga den overkillar i stort sätt alla spelen, jag vill bara fokusera på simplistiska spel som civilization, counter strike och kerbal space program. ÄVen r9 290 är overkill i detta fall så en uppgradering är onödigt.

Ångrar mig. Lätt så desperat. Vilket jag inte är.

Visa signatur

Jag har en data