XP2400+ för 999kr nu på Oneshop!

Permalänk
Medlem

XP2400+ för 999kr nu på Oneshop!

Tänkte börja med att skriva att jag såg den andra tråden men den har så jävla dum topic så den inte kommer få nån uppmärksamhet.

Som sagt var. Oneshop har tagit ledningen i priskriget mot datorbutiken. De säljer nu en XP2400+ för 999kr plus 69 kr i frakt.
Vilket blir med snabb räkning 1067kr. Tror ni datorbutiken kommer att kontra med ett lägre pris eller är botten nådd?

Jag menar ska man slå till nu eller vågar man vänta på att datorbutiken ska sänka sitt pris.

länk till oneshop priset:

http://www.oneshop.nu/prodSearch.asp?IT=99317&urlAction=detai...

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem

du räknar lite för snabbt

Visa signatur

Do I come into your bedroom and tell you how to blow your boyfriend?

Permalänk
Avstängd

du kan din matematik iaf, skulle tro att det är det lägsta de kan sälja för utan att börja gå back

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

jag räknar som en optimist

1kr hit lr dit

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem

Jag beställde igår natt, hoppas att det är en bra prolle nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abishai
du kan din matematik iaf, skulle tro att det är det lägsta de kan sälja för utan att börja gå back

Med största säkerhet går de back på 999:-

Permalänk
Medlem

Nej, nej, nej, de går inte back på det, men förtjänsten är inte stor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liquid
Nej, nej, nej, de går inte back på det, men förtjänsten är inte stor.

Det kan jag lova dig att de gör. De dumpar priserna med förlust för att få nya kunder och öka sina marknadsandelar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemezis

Det kan jag lova dig att de gör. De dumpar priserna med förlust för att få nya kunder och öka sina marknadsandelar.

Som en lokal handlare lär ha sagt för runt 30 år sedan:

"Vad spelar det för roll om jag säljer en hammare med förlust om jag säljer många?"

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Avstängd

och om en produkt är onödigt billig, så köper man gärna lite fler saker från samma ställe och tänker att man kan handla upp de pengar man sparat på den något billigare processorn

Edit: Ok jag är helt för db.com, men jag är ännu mer för billigare priser, såg igenom oneshops grafikkortslager, inget vidare gf4 kort, inga radeon, gav dem ett tips

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

för att inte tala om att de inte har seagate-diskar eller några vettiga minnen...

Permalänk
Medlem

Men de har ganska ok pris på IBM Deskstar 180GXP 120GB 1249:-
Så en ny CPU och HDD skulle man ju kunna beställa och vara nöjd med sig själv...bra pris på frakten också och godkännda leveranstider(sist jag beställde tog det tre dagar att få paketet).

Men sen ska vi ju inte snacka om deras otroligt bristfälliga sortiment vad det gäller....typ allt annat!

Permalänk
Medlem

jupp, riktigt uselt sortiment, dom skulle nog tjäna mycket på att ta in lite fler produkter. Nu säger jag inte att man ska 100 olika grafikkort men det är väldigt dåligt att inte ens ha med ett radeon 9700 t.ex.

Men men, det är onekligen väldigt fint pris på den XP 2400+

Permalänk
Medlem

Dom har 9700p ~3400kr
och 9500p ~2000kr
du måste söka efter dom...
dom finns inte under grafikkort

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Nu kostar de 1199 kr

Permalänk

konstigt dom har höjt priset när dom skickas ut deras nyhets brev igår med att de var veckans erbjudade ...

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem

De tömde väl lagret snabbare än väntat, men det är dålig stil o inte sälja för veckans erbjudande priset

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

jo jag fick det svaret, att söka efter det, men dem har fortfarande inga 9700np så

Visa signatur

Permalänk
Medlem

smart att ha produkter som inte syns i prislistan....hehe

Permalänk
Medlem

Har fått min "jättedyra" 2400+ nu

Det var en AIUHB 0250, är ju inte fy skam

Ska slänga i den med en gång!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Nu kostar de 1199 kr

Men ändå står det "Endast 1. stk. pr. kund".

Klart bland det löjligaste jag läst. Vill de sälja processorer eller vill de inte? Den är 40:- dyrare på www.datorbutiken.com men där får man köpa hur många man vill.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem

NidoKing
2400+ för 999,- är inte löjligt...
du är bara sur eftersom du inte han beställa dig en x..

hur många ska du köpa från db?

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

?

999:- är billigt men det har jag inte kommenterat, inte heller att jag tänkt köpa någon.

Möjligt att du uppfattar mitt inlägg fel. Vad jag menar är att trots att de höjt priset så är det fortfarande max en st, per kund och det är märkligt. De tjänar ju pengar på att sälja mängder.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem

De sålde slut på sitt lager på ett par timmar. Det är klart att de vill att så många som möjligt ska utnyttja erbjudandet och "lära känna" butiken än att en snubbe/affär (db.com? ) köper upp lagret så att reklamjippot går förlorat.

Permalänk

oneshop

Tycker Oneshop verkar lite "B"... sjaskig hemsida, konstiga bilder, verkligen nya "uppstickare" från "ingenstanns"...

Finns dom verkligen?...

Håller mig till Db och Komplett sålänge... beställer hos Oneshop om ett tag...när jag ser att dom inte "kursat"...

Permalänk
Medlem

Det företag som är bakom Oneshop är väl en STOR underleverantör av datorkomponenter.