Vanilla DayZ Mod server med svensk admin

Permalänk

Vanilla DayZ Mod server med svensk admin

Hej!

Jag driver en DayZ Mod server vid namn DayZ Europa. Efter att ha spelat DayZ modden sen den först kom ut såg jag, likt många andra, riktigt mycket fram emot standalone. Besvikelsen på att det är långt ifrån färdigt fick mig att gå tillbaka till modden igen men jag kunde inte hitta en enda server utan 10000 bilar och saftiga loadouts eller baracker utefter hela kusten osv. Dessutom var det ganska svårt att hitta en server med aktiva admins.

Efter mycket om och men så beslutade mig för att starta den servern jag själv ville spela på och det blev DayZ Europa!

Lite info om servern:
Den ligger hos Vilayer i England vilket gör att den är extremt snabb och laggfri.
Servern kör inga extra scripts utan det är helt vanilla DayZ Mod 1.8.2 Chernarus
På natten är det mörkt (mellan 01 och 09 svensk tid). Vi har en hel del spelare från USA och det passar dem också bra.
Vehicles spawnar där de alltid har spawnat men ett par nya har tillkommit i senaste patchen. Det innebär runt 45-55 vehicles på servern totalt.
Tredjeperson är på men inte Death messages och Crosshairs då Noob Range findern som tillkommer inte känns helt balanaserad för någon som t.ex. lyckats hitta en riktig Range Finder.

Jag är aktiv som admin och har ett bra gäng med mogna admins till min hjälp. Servern har Anti Hack och Battleye. Databasen backupas en gång varje timme så en roll-back är möjlig om det skulle behövas. Vi har en hemsida (dayzeuropa.com) där inte bara jag skriver om vad som händer med servern men också om t.ex. överlevnadstips och spelare kan vara med och påverka utvecklingen av densamma. Mycket har förändrats i nya patchen och det är inte alltid helt lätt att t.ex. veta hur nya self blood bag fungerar. Side chat är avaktiverad, det finns en TeamSpeak med 20 platser.

DayZ Modden är långt ifrån död, i näst senaste patchen introducerade utvecklarna bl.a. self blood bag och fiske (bästa maten i spelet), infected camps med loot som mer liknar den som kan hittas vid heli crashes samt ett nytt airfield (!) och snart kommer 1.8.4 med ytterligare funktioner och bugfixar.

Jag vill presentera servern här i hopp om att några utav er, som kanske också har tröttnat på Standalone och letar efter en bra vanilla DayZ Mod server, vill joina.

För att spela på DayZ Europa behövs DayZ Mod 1.8.4.1 samt Arma Beta patch 1.63.125548 och lättaste sättet att få allt i ordning är att köra DayZ Launcher. Sök sedan bara på "Europa",
Vill du hellre använda IP adressen direkt är den: server.dayzeuropa.com:2302

Vill du nå mig så finns jag på Steam med samma nick som här, om du undrar något eller kanske bara vill spela.

Hoppas att vi ses online!

Vinyl Junkie - Admin DayZ Europa

Permalänk
Medlem

Låter intressant! Spelar med några som jag hittade här på forumet dock så får se om jag får tid till att kolla in din server, föredrar vanilla framför epoch så Lite mer hardcore att få tag i saker. Fungerar förresten fortfarande den där tält buggen till att dupa saker? Förstör lite av glädjen att ha tält pga de

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Skrivet av jerkaaaa:

Låter intressant! Spelar med några som jag hittade här på forumet dock så får se om jag får tid till att kolla in din server, föredrar vanilla framför epoch så Lite mer hardcore att få tag i saker. Fungerar förresten fortfarande den där tält buggen till att dupa saker? Förstör lite av glädjen att ha tält pga de

Tjena, nej. Tält sparar som de ska och det går, mig veterligen, inte att dupa något i tält.
Jag vet vad du menar dock men det var 1.8.0.3

Hoppas vi ses på servern

/Vinyl

Permalänk
Medlem

Ska ta och lägga fram det här det till gänget jag spelar med:) En dåre av oss alla tycker att SA är riktigt bra, resten av oss har gått tillbaka till mods.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Tänkte ta och kolla in servern ikväll! Hittar dock gärna ett gäng att spela med så man slipper springa runt ensam

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk

Låter trevligt ska titta in när jag får bättre med tid!

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk

Nu har DayZ Commander uppdaterats och det finns ett nytt program som jag gillar bättre som heter DayZ Launcher.
dayzlauncher.com

Permalänk

Nu har vi nått 50 spelare online samtidigt och är således den största vanilla DayZ mod servern i Europa!

Permalänk
Medlem

Får väll se, som så många andra så vill jag också tillbaka till rötterna till Dayz. Har lagt till den i favoriter. Får se lite senare om det kommer in fler, just nu är det bara en

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Skrivet av onYYx:

Får väll se, som så många andra så vill jag också tillbaka till rötterna till Dayz. Har lagt till den i favoriter. Får se lite senare om det kommer in fler, just nu är det bara en

Cool, det kan vara lite lugnare på dagarna men senast igår var det 49 spelare online samtidigt.

Permalänk

Nu har vi fått upp våran hemsida med tillhörande forum samt leaderboards!
www.dayzeuropa.com

Permalänk

Hej!

Nu på fredag den 5:e December kör vi "First-person Friday" som ett roligt event då många av våra spelare föredrar just det. Om allt går bra kommer vi att ha detta som ett återkommande event första fredagen varje månad och om trycket håller i sig kör vi det varje fredag!

Mer info hittar du på dayzeuropa.com

Permalänk

Jag har uppdaterat servern till DayZ Mod 1.8.3

Permalänk

Har varit sugen på att börja med vanilla Dayz igen så jag tror jag passar på att göra det på din server när det går av stapeln!

Tack för informationen om denna server.

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk
Skrivet av CaptainCarl:

Har varit sugen på att börja med vanilla Dayz igen så jag tror jag passar på att göra det på din server när det går av stapeln!

Tack för informationen om denna server.

Kul! Välkommen.

Permalänk

Hej igen!

Nu har vi flyttat DayZ Europa till en helt egen dedikerad server i Holland.
Det borde resultera i lägre ping för de flesta spelare samt ännu lite bättre prestanda!
Dessutom kan vi uppdatera till nya versioner av modden samma dag de släpps.
Servern går hitta på server.dayzeuropa.com port 2302
Ses!