Permalänk
Medlem

Temepraturen hoppar 10grader..

Hej, har börjat fått lite fryslagg då och då när jag streamar och spelar samtidigt. Kollade temeraturerna och dom är normala förutom en sak, att tempen på cpun hoppar 10grader uppåt ibland sen sjunker lika snabbt igen. Vad kan det bero på? dags att byta processorfläkt? sitter på ett gammalt h50 system nu till min AMD 8350

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gevvan:

Hej, har börjat fått lite fryslagg då och då när jag streamar och spelar samtidigt. Kollade temeraturerna och dom är normala förutom en sak, att tempen på cpun hoppar 10grader uppåt ibland sen sjunker lika snabbt igen. Vad kan det bero på? dags att byta processorfläkt? sitter på ett gammalt h50 system nu till min AMD 8350

Det kan vara så enkelt att det är dags att byta pastan

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

Okej tyckte inte det va så längesen jag bytte kanske 1 månad sen..

Permalänk
Medlem

Det är mycket möjligt att temperaturerna hoppar pga fryslagget,
och inte tvärtom.

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Fast tempen hoppar utan fryslagget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gevvan:

Hej, har börjat fått lite fryslagg då och då när jag streamar och spelar samtidigt. Kollade temeraturerna och dom är normala förutom en sak, att tempen på cpun hoppar 10grader uppåt ibland sen sjunker lika snabbt igen. Vad kan det bero på? dags att byta processorfläkt? sitter på ett gammalt h50 system nu till min AMD 8350

Vilka värden är det vi pratar om nu och vilket program använder du till att kontrollera temp?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Benchmarkade med heaven nyss och tempen stiger från 27 till ca 50 men har fortfarande hoppen

länkar en video som visar hur det ser ut. kan det vara fel på tempgivarn?