Windows holographic samma som oculus?

Permalänk
Avstängd

Windows holographic samma som oculus?

Såg just presskonferensen online och window holographic verkar ju både störtskoj och banbrytande. Det verkar långt mer avancerat och med många fler användningsområden än oculus vr. Eller går jag bara på hypen ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Well, Windows holographic tar det virtuella till din värld. Med Oculus hoppar du in och är i deras värld. Men jag är hyped for Holographic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pigge_85:

Såg just presskonferensen online och window holographic verkar ju både störtskoj och banbrytande. Det verkar långt mer avancerat och med många fler användningsområden än oculus vr. Eller går jag bara på hypen ?

Oculus lär ju fortfarande vara bättre för just spel, så Windows Holo Lens känns mer som en utmanare till Google Glass, även om den är samma storlek (typ) som en Oculus Rift. Handlar mer om att projecera information i våran värld än att spela spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av pigge_85:

Som Denglade sa, W Holographic är Förstärkt verklighet medans OR är virtuell verklighet. Skillnaderna är stora. Hur den förstärkta verkligheten ska utnyttjas vet jag inte!

Ska bli spännande att se hur det utvecklas. Finns ett par grymma appar till telefonen om du vill prova förstärkt verklighet. Bland annat så kan du skriva ut ett papper, rikta mobilen mitt pappret då dyker det upp en modell av en bil. Då kan du kolla runt bilen från alla håll och även kolla in i den, fräckt som fan även om det är 'onödigt'.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zache_:

Hur den förstärkta verkligheten ska utnyttjas vet jag inte...

Jag tyckte videon där de gjorde rörmokarjobbet var ett toppen-exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pigge_85:

Jag tyckte videon där de gjorde rörmokarjobbet var ett toppen-exempel.

Nu känner jag mig korkad, har för tillfället bara begränsat mobilt Internet så jag svarade utan att ha sett videon. Så jag baserade mitt svar enbart på tidigare erfarenheter.

Får ta en titt på jobbet imorgon! Hur som helst så är det otroligt spännande att följa de kommande årens teknikutveckling!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein