GTX 760 tillsammans med 27" 1440p skärm

Permalänk

GTX 760 tillsammans med 27" 1440p skärm

Tjena!

Jag är på jakt efter en ny skärm då min gamla har fått vara med länge och dessutom är ganska fisgul i sin vita färg m.m. Jag är lite nyfiken på att prova en 27" och då hade jag helst vilja ha en med 1440p, misstänker annars att man kan uppleva bilden som lite halvtråkigt vid 1080p.

Jag vet att många har ställt frågan tidigare (har googlat runt lite så klart) men de flesta ställer då frågar hur pass ett GTX 760 klarar de tyngre titlarna på 1440p. Jag som själv mest spelar CS:GO, LoL och mindre krävande titlar skulle gärna vilja veta hur ett GTX 760 klarar sig på 1440p vid just sånna lite lättare titlar? Funkar högsta inställningar? Hade det funkat att dessutom kolla twitch/stream och liknande på den andra skärmen under tiden man spelar på 1440p -skärmen (brukar gärna ha någon form av stream eller dylikt igång på andra skärmen då jag spelar)?

I övrigt så funderar jag lite på allt det här med inputlag, paneltyp och 120hz skärmar osv, skulle man vilja ha detta anpassat för gaming så måste man ju lägga en förmögenhet på en skärm. Finns det inte lite skärmar i budget/mellanklass som har någon/några av dessa kvalitéer eller som åtminstone lämpar sig väl för ltie mer casual gaming?

Ha det gott! // Grottkjell

Permalänk
Medlem

Köp 144 hz 24", jag gick från 24" 60 hz till 27" 1440p 144 hz Asus Swift och SATAN vilken skillnad. Och då snackar jag främst om 60 hz vs 144 hz, jag provade 60 hz för några dagar sedan och kändes så jävla laggigt.

Så, ja, för just CSGO är 144 hz underbart. Köp 24" 144 hz bugdgetskärm istället, mer lättdrivet för ditt kort också 2560 x 1440 vs 1920 x 1080 skiljer cirka 3.7 vs 2 miljoner pixlar =D du fattar nog va mycket mer tungdrivet de är.. Ditt kort hade säkert klarat de i go och LoL, men då hade du missat 144 hz eftersom ja, du vill ha en billig skärm!

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Skrivet av kwame:

Köp 144 hz 24", jag gick från 24" 60 hz till 27" 1440p 144 hz Asus Swift och SATAN vilken skillnad. Och då snackar jag främst om 60 hz vs 144 hz, jag provade 60 hz för några dagar sedan och kändes så jävla laggigt.

Så, ja, för just CSGO är 144 hz underbart. Köp 24" 144 hz bugdgetskärm istället, mer lättdrivet för ditt kort också 2560 x 1440 vs 1920 x 1080 skiljer cirka 3.7 vs 2 miljoner pixlar =D du fattar nog va mycket mer tungdrivet de är.. Ditt kort hade säkert klarat de i go och LoL, men då hade du missat 144 hz eftersom ja, du vill ha en billig skärm!

Mjo har hört en del hype om 120 och 144 hz skärmar när man läst på, men kostar inte även 24" ganska friskt där (skall ta en titt på prisjakt)?

//Grottkjell

Permalänk
Medlem
Skrivet av grottkjell:

Mjo har hört en del hype om 120 och 144 hz skärmar när man läst på, men kostar inte även 24" ganska friskt där (skall ta en titt på prisjakt)?

//Grottkjell

Nää, runt 2000!

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk

Har ett 670 spelar csgo i avg 200 fps med dippar ner till 160fps i 1440p så tror du kommer klara dig. Cs är inte precis krävande

Permalänk
Skrivet av Timmergubben:

Har ett 670 spelar csgo i avg 200 fps med dippar ner till 160fps i 1440p så tror du kommer klara dig. Cs är inte precis krävande

Nä det är ju inte det som tur är. Känner mig dock lite osäker på vad grafikkortet klarar eftersom jag gärna på andra skärmen vill ha lite utrymme för att göra lite lätt grafikkortskrävande aktiviteter som streams och annat.

Permalänk
Skrivet av grottkjell:

Nä det är ju inte det som tur är. Känner mig dock lite osäker på vad grafikkortet klarar eftersom jag gärna på andra skärmen vill ha lite utrymme för att göra lite lätt grafikkortskrävande aktiviteter som streams och annat.

Brukar streama via netflix, twitch osv. Det kommer inte vara några problem sålänge du inte går över till tyngre spel och är kräsen med inställningarna. Tror det är väldigt mycket hype kring grafikkort osv för att man ska ha det senaste. De flesta spelen man sitter och lirar har oftast några år på nacken, och de som släpps i dags läget kan man lira hyffsat om man inte behöver "maxa".

Permalänk
Medlem

Finns det någon 120/144 skärm som inte är TN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Finns det någon 120/144 skärm som inte är TN?

Inte ännu på marknaden, vad jag förstått.

Visa signatur

Nada.