Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Verkar vara rätt normala resultat för både ditt grafikkort och din processor. Tyder inte på något fel där. Har du på multicore rendering i CSGO? Har du kollat att inställningarna i CSGO är samma eller antar du bara det? Kanske en en äldre drivrutin skulle fungera bättre?

Samma inställningar är kvar på cs, inte ändrat något. Jag har på multicore rendering ja, ska testa med lite äldre drivrutiner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jock3gbg:

Samma inställningar är kvar på cs, inte ändrat något. Jag har på multicore rendering ja, ska testa med lite äldre drivrutiner

Jag tänkte i fall inställningarna ändrats på grund av att du bytte grafikkort.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag tänkte i fall inställningarna ändrats på grund av att du bytte grafikkort.

Samma inställningar... Hittar däremot ingen äldre drivrutin..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jock3gbg:

CPU : AMD Phenom II x6 8GB RAM. Inget fel på Cpu eller övrigt eftersom att allt fungerade felfritt innan installation av nya grafikkort? Grafikkortet är kopplat rätt och nyaste drivrutiner installerade.. Tips?

Testa installera om spelet kan vara nåt som inte lirar som det ska då du bytt från amd till nvidia
Det hade då varit de första jag testade annars som sagt får du testa en lite äldre drivrutin
Finns 2 om man söker på drivisar till 960, 347.52 och 347.25 så om du kör .52 nu prova byt till .25 men som sagt prova installera om spelet först

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jock3gbg:

Samma inställningar... Hittar däremot ingen äldre drivrutin..

har du testat att klocka cpun typ 200 MHz mer och se fall det blir lite bättre? 3.7ghz ska det då bli.

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem

Ändra in nvidias kontrollpanel till maximum performance för cs go. 960 med semipassivt kylning klockar ner sig för att kunna stänga av fläktarna om den anser att du har tillräcklig fps annars.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Asus Prime X870, 9800X3D, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Asus Rog Astral OC RTX 5090.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeH94:

Ändra in nvidias kontrollpanel till maximum performance för cs go. 960 med semipassivt kylning klockar ner sig för att kunna stänga av fläktarna om den anser att du har tillräcklig fps annars.

Hur ska jag göra för att få de att arbeta som den ska då?

Permalänk
Medlem

Jag har nu köpt nytt moderkort (MSI 970A-G46) och ny processor (AMD FX-6300) och kör de med mitt Geforce GTX 960 2GB, får fortfarande lite fps drop... Någon som har något tips?