Alla skärmar dör samtidigt, fortsatt döda efter omstart
Hej,
Jag söker lite felsökningsråd.
Fenomenet jag råkar ut för är att jag får "no signal" på alla skärmar samtidigt. Det hände någon gång för ett par dagar sen, nu har det hänt flera gånger idag, och nu är det så pass att jag inte hinner göra så mycket innan det händer. När det har hänt så händer det igen när jag startar datorn direkt efter, men väntar jag ett tag så funkar det. Väldigt stark misstanke, snudd på slutsats; Detta är värmerelaterat. Vad annars skulle det kunna vara liksom?
Men var? Datorn verkar fortsätta köra på i övrigt, vilket jag tycker tyder på att grafikkortet är boven. Men jag provade att ta bort båda skärmarna från grafikkortet och sätta huvudskärmen på moderkortets DVI-port. Samma sak. Kan det vara moderkortet? Eller kan det vara så att drivarna slår av alla bildutgångar när grafikkortet överhettas? Hur kan jag ta reda på vilket? Jag ska försöka kolla lite temperaturer, men det förutsätter att jag kan få igång några skärmar alls.
Operativsystem: Microsoft Windows 7 64 bit
Processor: Intel Core i5 2500K 3,3GHz
Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Plus
Moderkort: Asus P8Z68-V Pro
Minne: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE BLUE
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB
Hårddisk: Corsair SSD Force 3 Series 120GB (boot), och en 1TB minns ej vad, seagate tror jag?
Nätaggregat: Fractal Design Newton R2, 1000W modulär
Övrig kylning: en fläkt, tror utblås, tror 80 mm.
Övriga komponenter: dvd-brännare
Temperaturer: återkommer om jag lyckas få fram något