Är Tyfon en bra internetleverantör på fiber ?

Permalänk
Medlem

Är Tyfon en bra internetleverantör på fiber ?

Vill gärna få information hur ni tycker dom är och kundservice.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

För mig har de fungerat helt OK. Har haft dem i snart 3 år i ett nät som drivs av Zitius. Får runt 96/12 på mitt 100/10 abonnemang. Vettiga pingtider också. För mig var valet enkelt då det ingick 3 år med Tyfon som leverantör när mitt fiber installerades. Under dessa 3 år har min uppkoppling legat nere 2-3 gånger, varav en gång i 2 dagar men då var det Zitius grejor som gått sönder.

Jag har IP-telefoni via Tyfon också och det är jag mindre nöjd med. Det går ner ganska ofta och jag får sällan svar på mina felanmälningar. I övrigt har jag inte haft så mycket att göra med deras kundtjänst.

Jag vet att många har irriterat sig på hur de fakturerar, med bindningstider och uppsägningstider och så men det har jag ingen erfarenhet av än så länge så det vill jag inte uttala mig om, men om man googlar hittar man en del kring detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RippleCarry:

För mig har de fungerat helt OK. Har haft dem i snart 3 år i ett nät som drivs av Zitius. Får runt 96/12 på mitt 100/10 abonnemang. Vettiga pingtider också. För mig var valet enkelt då det ingick 3 år med Tyfon som leverantör när mitt fiber installerades. Under dessa 3 år har min uppkoppling legat nere 2-3 gånger, varav en gång i 2 dagar men då var det Zitius grejor som gått sönder.

Jag har IP-telefoni via Tyfon också och det är jag mindre nöjd med. Det går ner ganska ofta och jag får sällan svar på mina felanmälningar. I övrigt har jag inte haft så mycket att göra med deras kundtjänst.

Jag vet att många har irriterat sig på hur de fakturerar, med bindningstider och uppsägningstider och så men det har jag ingen erfarenhet av än så länge så det vill jag inte uttala mig om, men om man googlar hittar man en del kring detta.

Tackar så mycket om infon.

Ska genast googla fram infon och kolla datum.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Nej, Tyfon är inte bra, kanske sämst i Sverige som jag skrev till dig tidigare. Kanske de är billigast för dig och det beror säkert på någonting. Men om pris verkligen betyder så fruktansvärt mycket, om du har det svårt ekonomiskt så kör på de billigaste.

Permalänk
Avstängd

Mina föräldrar har det och det är helt djävla värdelöst!
Man kan använda bredbandet i typ tio minuter och sedan bara dör skiten. Då får man starta om routern för att få tillbaka kontakten. Det händer minst en gång per dag. Oftast två tre.
Periodvis funkar det men går då segt som sirap med långa laddtider för vanlig surf och att titta på Svtplay osv. är helt omöjligt.
De kommer aldrig över 1mbps trots att de har ett abb på 8mbps för 249/m

Mina föräldrar är gammla och fattar inte att det kan vara bättre utan finner sig i det hela.
De har haft det så här i flera år och jag upptäckte det av en slump. Jag trodde först att det var någon felinställning i routern men efter att ha kört bredbandskollen och pratat med deras support så fick jag veta att det var som det skulle vara.
Jag lyckades i dagarna övertala dem att byta till telia och hjälpte de att gå över. Men bytet kommer ske först i juni eftersom Tyfon har så lång uppsägningstid.
Fy fan alltså!

Permalänk
Medlem

Efter googlande om Tyfon som leverantör och era berättelser så kommer jag hålla mig ifrån dom.

Beställer via Bahnhof imorgon och har faktiskt fått en ursäkt från deras kundtjänst att man kan faktiskt förklara varför och hålla en god ton mot potentiell ny kund.

Dom skulle ta upp det med deras säljavdelning.

Ett första intryck ska kännas bra innan jag beställer. Sedan fakta inhämtning och funderingar.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Blev köpt av Bredbandsbolaget från Tele2. TV har de inte lyckats leverera en dag, så det är uppsagt. Funderar på att säga upp 100/100 för 299 i månaden + 40 kr faktura. Den funkar, javisst, men priset...

Har Sollentuna stadsnät, och då kan jag få bland annat Tyfon. Bra priser! 217kr/mån i 18 månader samt halva priset i 8 av dem. Faktura autogiro 0 kr eller papper för 35 kr. Å andra sidan är det måååånga som har ...blandade... känslor för Tyfon.

Det finns flera val, se https://portalen.sollentunaenergi.se/butik/kategori/internet/.... det är 100mbps som gäller för mig. Är Universal något att hänga i granen? Bahnhof är stabilt vet jag, men vaffan kolla fakturaavgiiften!

Vad ska jag ha?!? *gråt i halsen*