Tips till ny spelare på League of legends.

Permalänk
Medlem

Tips till ny spelare på League of legends.

Tjena har precis börjat spelat League of legends och spelat ca 8 matcher. Undrar om någon skulle kunna ge en lite tips? Har endast spelat med Ryze och Jinx och har fastnat för Jinx rolig champion att spela som.

Permalänk
Medlem

Hur mycket kan du om league? Lär gärna dig lira, ligger själv på låg diamond elo och mainar adc.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Vilken server spelar du på btw?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mvamber:

Vilken server spelar du på btw?

Tack för tipsen vet ungefär hur man spelar och vad det går ut på. Vet att jinx är en adc tror jag vet vad en adc är typ någon som ska stå på distans och skjuta fienderna. Spelar förövrigt på EU nordic & east.

Permalänk
Avstängd

Är ju lättast att försöka hitta någon att spela med. Det är många otrevliga människor i det här spelet tyvärr.

Men finns många guider, kolla på streams och turneringar (LCS). Det lärde jag mig mycket från

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Är ju lättast att försöka hitta någon att spela med. Det är många otrevliga människor i det här spelet tyvärr.

Men finns många guider, kolla på streams och turneringar (LCS). Det lärde jag mig mycket från

Jo har hört att communityn inte alltid är den bästa men jag är en sån som struntar i sånt spelar mest för att det är kul. Men tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av pcnewbie:

Tjena har precis börjat spelat League of legends och spelat ca 8 matcher. Undrar om någon skulle kunna ge en lite tips? Har endast spelat med Ryze och Jinx och har fastnat för Jinx rolig champion att spela som.

http://www.reddit.com/r/learndota2

Permalänk
Medlem

Jo men nu var det ju League of legends och inte Dota 2. Visst spelen har säkert mycket likheter men finns säkert mycket olikheter också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pcnewbie:

Jo men nu var det ju League of legends och inte Dota 2. Visst spelen har säkert mycket likheter men finns säkert mycket olikheter också.

Var mer ett skämt om att han borde spela Dota 2 istället :] Lika bra och försöka övertala dem medans de inte är för inbitna i LoL där allt kostar pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Var mer ett skämt om att han borde spela Dota 2 istället :] Lika bra och försöka övertala dem medans de inte är för inbitna i LoL där allt kostar pengar.

Anledningen varför jag valde lol istället för dota 2 är för att jag känner lite folk som lirar lol (dock på lite mer avancerad nivå) men känner ingen som spelar dota 2. Sen så har jag fastnat för championen jinx i lol och inte säkert att det finns en liknande i dota 2. Visst finns säkert någon man skulle gilla och fastna för men nu har jag ändå börjat med lol och gillar spelet så känner inte för att byta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Relive:

Ingenting kostar pengar i lol. Däremot tar det tyvärr på tok för lång tid att låsa upp många champs, vilket de borde se över för att fö in nya spelare. Men ingenting kostar på tvång

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Spela bara och lär dig, prova olika karaktärer varje vecka på gratis rotationen. Lär dig vart allt finns i djungeln och vad de är och vad är tillför, vilken buff som gör vad etc. Gå även genom vilka items som finns i spelets shop som du köper och följ inte typ någon guide bara.

Det viktigaste är att du lär dig grunderna och vad alla, eller iaf de flesta, karaktärer kan göra i spelet. Sedan så ignorera chatten så mycket som möjligt, typ 80% av den är bara för att skrika på andra personer eller gnälla och blir du indragen i sådant så kan du få en temp ban.

Så spela bara, kommer nog ta dig runt 2 veckor att nå max level fast det beror givetvis på hur mycket du spelar.

Permalänk
Medlem

Vad heter du? Kan adda dig å ge personlig coaching. Eller så addar du mig; Demaker222 på euNE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ingenting kostar pengar i lol. Däremot tar det tyvärr på tok för lång tid att låsa upp många champs, vilket de borde se över för att fö in nya spelare. Men ingenting kostar på tvång

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet exakt hur det fungerar Men när någon som spelat rätt mycket i 3 år och inte ens låst upp alla än, så känns det inte riktigt legit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Jag vet exakt hur det fungerar Men när någon som spelat rätt mycket i 3 år och inte ens låst upp alla än, så känns det inte riktigt legit.

Intressant. Jag har spelat relativt normalt sedan 3-4 år tillbaka och har låst upp i stort sett alla champs.
Men men, det är off-topic.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av pcnewbie:

https://www.youtube.com/playlist?list=PL5qiMA6E5ZR__7MTbZnTEQ...

Den här playlisten kan vara nyttig, Journey to 30 heter den och är en av trinity force-podcastsen.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk

Jag skulle kunna hjälpa dig någon match, kör mest på eu west men har acc på nordic också.

jag lånar tråden lite och säger att även jag skulle vara intresserad av att lära mig lite från någon riktigt bra på west. var i silver 2 förra säsongen så gärna någon en bit över det.

Permalänk
Medlem

Du kommer lära dig och bli bättre med tiden gäller bara nöta lite.
Kolla streams och builds. Spela med kompisar som har ett hum vart man ska spela och köpa osv.
Första gången jag spela lol gick jag botlane med cassiopeia ingen aning om någonting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Men när någon som spelat rätt mycket i 3 år och inte ens låst upp alla än, så känns det inte riktigt legit.

Jag spelade från nästan början, typ Mars-April 2010(spelet kom ur beta Jan 2010 tror ja) har jag för mig, den karaktären som just kom ut tror jag var Akali eller Olaf, höll inte så sån koll på champ spotlights och forum i början.

Senaste året har jag knappt spelat och avinstallera för ett par månader sedan. På mitt primära EUNE konto hade jag väl kanske 50-60 upplåsta där max är väl typ 105 nu? Och är väl det som är problemet, som många andra hade jag multipla konton. Men är man lägger all tid på ett konto och kanske köper lite RP för skins och mer karaktärer så kan man väl ha alla eller nästan alla på 2 år kanske, om du inte nu spelar 12 timmar per dag... Jag kanske köpte RP för 700kr spritt ut under 4 år vilket inte är så mycket pengar månadsvis egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mvamber:

Vad heter du? Kan adda dig å ge personlig coaching. Eller så addar du mig; Demaker222 på euNE

addade dig heter ToxicflameX på lol