Liten Geek Behöver Dator Tips {Buget 16,5k}

Permalänk
Medlem

Liten Geek Behöver Dator Tips {Buget 16,5k}

Hej alla på Sweclockers ! Jag är en tretton årig kille som behöver Köpråd på en dator för 16,5k .
Jag kommer använda min dator till gaming inte till att redigera eller streama . Jag har ett krav på hur min rig ska vara . Att den ska innehålla en 144 Hz skärm .

Jag har gjort en liten rig som jag tror är bra . Lämna gärna Feedback , Tack i förhand

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7832522/2015-03-24

Visa signatur

Stationnär Dator : In Progress

Permalänk
Inaktiv

Hej MadMice!

Din dator ser bra ut, det enda jag skulle ha ändrat vore dina ram-minnen. Nu monterar ju Inet datorn åt dig, men om du senare vill lägga till mer ram så måste du tänka på att kylaren kan göra det svårt att få plats med minnen med stora kylare på första ram-sloten. Men det bör inte vara några problem med två ram-stickor som du nu har i din kundvagn.

Permalänk
Medlem

Låter Perfekt ! Jag tror även att jag kommer lägga mer pengar på kylare lite senare

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MadMice:

Hej alla på Sweclockers ! Jag är en tretton årig kille som behöver Köpråd på en dator för 16,5k .
Jag kommer använda min dator till gaming inte till att redigera eller streama . Jag har ett krav på hur min rig ska vara . Att den ska innehålla en 144 Hz skärm .

Jag har gjort en liten rig som jag tror är bra . Lämna gärna Feedback , Tack i förhand

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7832522/2015-03-24

Tycker att du borde köpa ett bättre chassi, om du ändå lägger ut 16k på en build så kan du lika gärna köpa ett dyrare chassi. Kanske ett h440 eller ett fractal r5

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8700k | GTX 1080 TI | 32GB 3200Mhz ddr4

Permalänk
Medlem

Väldigt kraftigt nätagg för ett enkelt grafikkort tycker jag. Men med 10 års garanti så ska man ju tänka på vad man har för dator om ett par år också

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel men inet monterar väl inte över 1600 MHz minnen?

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ddog:

Rätta mig om jag har fel men inet monterar väl inte över 1600 MHz minnen?

Du har helt rätt. Från Inets sida:
"Minnen över 1600 Mhz kan ej väljas med montering, anledningen är en för stor inkompabilitet med moderkort som orsakar för mycket fel och instabilitet.".

Jag rekommenderar dessa istället:
http://www.inet.se/produkt/5315256/corsair-16gb-2x8gb-cl10-16...
(Finns i andra färger och 2x4Gb etc.)

Permalänk
Medlem

Okej , Tack

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MadMice:

Okej , Tack

Men känn ingen oro om du redan beställt. Inet tar i så fall kontakt med dig för att diskutera annat ram-minne.

Sen så anser jag att du gjorde ett bra val när det gäller chassi. Ljuddämpat, stilrent och en fläktkontroll. Perfekt.

Permalänk
Medlem

hade nog kört på denna istället

https://www.komplett.se/komplett-gamer-premium-gta-v-edition/...

13k om du tar bort gta V, tangentbordet och windows. sen kan du leka med konfigurationen om du vill lägga till ngt eller ändra.
Men datorn kommer vara lika bra, processorkylaren som ingår då kommer du inte ha problem med, dem bygger datorn och du får 3 års garanti.
kraftfull i7a, bra chassi, bra nätagg, gtx 970, endast ssd som man kan byta ut, men fixar man det via konfigurationen så kan man få en evo 850 för 200kr mer liksom.

Permalänk
Medlem

Ska man välja en i7 så är det enda valet en i7 5820k eftersom den processorn har 6 fysiska kärnor och kostar bara lite mer än en i7 4790k. Däremot kostar moderkortet mer. En i7 4790k är en quad med HT, och detta kommer knappast prestera bättre än en i5 4690k. Jag tror det var ett par tester som visade att fps in bf4 var endast några få mer HT på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Ska man välja en i7 så är det enda valet en i7 5820k eftersom den processorn har 6 fysiska kärnor och kostar bara lite mer än en i7 4790k. Däremot kostar moderkortet mer. En i7 4790k är en quad med HT, och detta kommer knappast prestera bättre än en i5 4690k. Jag tror det var ett par tester som visade att fps in bf4 var endast några få mer HT på.

Håller med dig

Skrivet av EasyS:

hade nog kört på denna istället

https://www.komplett.se/komplett-gamer-premium-gta-v-edition/...

13k om du tar bort gta V, tangentbordet och windows. sen kan du leka med konfigurationen om du vill lägga till ngt eller ändra.
Men datorn kommer vara lika bra, processorkylaren som ingår då kommer du inte ha problem med, dem bygger datorn och du får 3 års garanti.
kraftfull i7a, bra chassi, bra nätagg, gtx 970, endast ssd som man kan byta ut, men fixar man det via konfigurationen så kan man få en evo 850 för 200kr mer liksom.

Jag har tittat på den men jag gillar inte riktigt Nätagget

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MadMice:

Håller med dig

Jag har tittat på den men jag gillar inte riktigt Nätagget

Du kan ju byta ut nätagget

Visa signatur

R5 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8700k | GTX 1080 TI | 32GB 3200Mhz ddr4