Permalänk
Medlem

Bootsector Virus

Är detta ett virus *Bootsector virus*?

Isåfall, vad är det/vad ska man göra.

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [

Permalänk
Hedersmedlem

Vad? Vem? När? Hur?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Vad? Vem? När? Hur?

varför hehehehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eRazorNite

varför hehehehe

Var också

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Hedersmedlem

Ett bootsektorvirus är ett virus som sätter sig i bootsektorn på en hårddisk eller diskett. Man tar (förhoppningsvis) bort det genom att köra igenom en koll med ett antivirusprogram.
Bootsektorvirus är alltså en form av datorvirus.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Jag fick det på min gamla dator, fick lämna in hdn till maxtor för att dom skulle tabort det. :/

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk

*Suuucka*
Fixa en/flera startdiskett/er. (beroende på OS) Prova sedan att använda Fdisk med parameter /mbr...

Alternativ. Ladda hem ett gratis virusprogram på ftp://ftp.f-secure.com/anti-virus/free/ (F-prot) Detta är DOS baserat man kan köras både i Win95/Win98/WinMe/NT/2000/och XP. Dom har för vana att uppdatera dessa antivirusprogram "När dom känner för", men du borde ha ett hyffsat skydd med detta antivirus prog.

Jaha!!!!

Permalänk
Medlem

Finns ett par "doktorsavhandlingar" (som varesig du eller jag har läst hela av) där ute i cyberrymden som säger att man INTE skall köra fdisk /mbr om man har bootsektorvirus. Risken är att man skruvar till det ännu mer!!!

Sök i Google eller på de amerikanska motsvarigheterna till sweclockers om du är intresserad.