Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jag blev tvungen att avbryta min för den krascha, men för mig rulla det på där det slutade, men vågar inte garantera att det funkar.

När jag stängde min launcher så ville den inte fortsätta alls, den började om på nytt... Trots att den hade några filer nere redan.

Permalänk
Medlem

Nu när alla går in på online samtidigt kommer nog Rockstar inte vänta lika länge med PC igen.

Permalänk
Avstängd

Släpps Online "delen" sammtidigt som spelet nu 01.00 eller senare?

Permalänk

Mina damer och herrar, nu är det 15 minuter kvar.

Som man har längat och förts mellan upphetsning och besvikelse med förseningarna det gångna året.

Men nu är det här, det vi alla väntat på

Ska sitta uppe hela natten enbart för detta, det är det värt.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem

Någon mer som fortfarande tror på att de kommer avbryta allt i sista sekund och skjuta upp det igen..?

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Skrivet av DooMoLiTioN:

Kan jag som dumt nog beställt via skiva som kommer imorgon kunna implentera spelet i Steam? Eller krävs det en Steam-Key? Lite novis nu känner jag..

Gissningsvis kommer allas att gå igenom Social Club, och de som köpt på Steam har bara Steam som mellanhand, dvs. när man klickar på att starta spelet i Steam så startas Social Club, och man kan starta spelet därigenom. De som inte köpt via Steam kan såklart lägga till det i Steam-biblioteket, som man kan med alla spel, oavsett om de finns att köpa på Steam eller inte, men det blir ju som sagt bara en mellanhand

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Det är många som är novisar på det. Svaret postas i denna tråd ca 5 ggr/dag.

Har klickat tillbaks rätt bra många sidor och tycker inte jag får ett klart svar ändå, så jag provar väl igen då om jag får...

Går det att:

1: Få spelet aktiverat i steam om man köpt via skiva, så att jag kan ladda ner spelet igen där digitalt igenom och koppla ihop med mina vänner där.

2: Kan jag endast koppla ihop spelet köpt via skiva till Rockstars egna program och därigenom ladda ner spelet digitalt igen och koppla ihop med vännerna där.

3: Kan jag göra både och ovanför om jag köper via skiva?

4: Jag måste ha digital version för att kunna göra 1 och 2?

Visa signatur

Rig: |
Intel Core i7 Raptor Lake Refresh 14700kf | Corsair H100i Elite Capellix | Gigabyte Geforce RTX 4080 16GB Gaming OC | Corsair Vengeance RGB 2 X 16GB 6000MHz DDR5 | Gigabyte Z790 UD AX WiFi | MSI MAG A850GL PCIE5 850W | Corsair iCUE 4000X RGB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DooMoLiTioN:

Kan jag som dumt nog beställt via skiva som kommer imorgon kunna implentera spelet i Steam? Eller krävs det en Steam-Key? Lite novis nu känner jag..

Du bör kunna använda det genom steam men inte som steamspel. Gå till Games > Add a non-steam game to my library.
Ska du ha en riktig steam version måste det köpas igenom steam.

Ps. Även om det är samma frågor många gånger så får man förstå om folk inte vill sitta och nöta igenom varenda sida. Att inte hjälpa någon som frågar när ni vet svaret är som att be folk googla när dom ber om tips på vilket grafikkort dom ska köpa.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Starta om steam en patch tror den låser upp spelet!

Vet inte men håller på att ladda ner den iaf.

Nope fortfarande krypterat......

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Gissningsvis kommer allas att gå igenom Social Club, och de som köpt på Steam har bara Steam som mellanhand, dvs. när man klickar på att starta spelet i Steam så startas Social Club, och man kan starta spelet därigenom. De som inte köpt via Steam kan såklart lägga till det i Steam-biblioteket, som man kan med alla spel, oavsett om de finns att köpa på Steam eller inte, men det blir ju som sagt bara en mellanhand

Så på det viset kan jag kanske kunna aktivera spelet och ladda hem det via mitt steam inlogg som vanligt då?

Visa signatur

Intel Core i7 Raptor Lake Refresh 14700kf | Corsair H100i Elite Capellix | Gigabyte Geforce RTX 4080 16GB Gaming OC | Corsair Vengeance RGB 2 X 16GB 6000MHz DDR5 | Gigabyte Z790 UD AX WiFi | MSI MAG A850GL PCIE5 850W | Corsair iCUE 4000X RGB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DooMoLiTioN:

Så på det viset kan jag kanske kunna aktivera spelet och ladda hem det via mitt steam inlogg som vanligt då?

Nej, det kommer inte gå. Ska du köra det som steamspel måste det helt enkelt vara köpt via steam. Sedan kan du lägga in en genväg i steam men det blir inte riktigt samma sak.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Köpte GTA V genom Steam, visst får jag bonusarna automatiskt när spelet sen startar eller är det någon kod som skickas? Har ej fått någon kod, om det nu skulle vara så!

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Skrivet av DooMoLiTioN:

Nej, på det viset kan du ladda ner det via Social Club, och sen kan du lägga till spelet som ett non-steam game i ditt steambibliotek, för att kunna starta det därifrån Som sagt blir det en onödig mellanhand, men om man vill ha alla spel samlade i ett bibliotek så.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Nära åhhhh. #PCMASTERRACE. Åhhhh.

Biter sönder naglarna som satan nu.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

mitt patchades precis

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Nej, det kommer inte gå. Ska du köra det som steamspel måste det helt enkelt vara köpt via steam. Sedan kan du lägga in en genväg i steam men det blir inte riktigt samma sak.

Fast jag gissar nästan på att det kommer bli samma sak, kollar man t.ex på Assassin's Creed-spel, eller Far Cry 3/4, som är köpta via Steam så är Steam bara en genväg till Uplay.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Du bör kunna använda det genom steam men inte som steamspel. Gå till Games > Add a non-steam game to my library.
Ska du ha en riktig steam version måste det köpas igenom steam.

Ps. Även om det är samma frågor många gånger så får man förstå om folk inte vill sitta och nöta igenom varenda sida. Att inte hjälpa någon som frågar när ni vet svaret är som att be folk googla när dom ber om tips på vilket grafikkort dom ska köpa.

Tack för svaren, jag måste bara fundera då på om mitt typ 2013 beställda GTA 5 för 318 kr men typ sjuttielva skivor installation som kommer imorgon är värt för mig, dock krånglar min dvd brännare såklart också..
Kanske måste köpa spelet för 60 euro då eller va de kostar, för bekvämlighetens skull i Steam!

Hmm!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

HYPE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Nära åhhhh. #PCMASTERRACE. Åhhhh.

Biter sönder naglarna som satan nu.

Samma här, hoppas att inte servrarna blir överbelastade bara så man inte kan spela

Visa signatur

GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk

00.58. Har fastnat på dass. Noooooo!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x38
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem

Så jävla taggad!!!

Permalänk

Ingen panik nu, alla på en gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathtrip2k:

00.58. Har fastnat på dass. Noooooo!

Skickades från m.sweclockers.com

Ring 112 och säg att du är i en nödsituation

Visa signatur

Permalänk
Medlem

NUUUUUUUU!

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

WOHOOOO!!!

Grattis på GTA-Dagen ALLA!!

Permalänk

Men vadå fortfarande encrypted =( Volvo fix plz

Permalänk
Medlem

En ca 50MB patch .. I början gick det fort men sen började alla ansluta antar jag så nu tar dom sista 20MB lång tid.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Hahaha jag loggade ut ur STeam för åh refresha så att den patchas haha kommer inte in, överbelastning. fler som tänker som mig.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Någon mer skit som skall laddas ner via social club nu, och givetvis måste det gå i 40kb/s ><

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Steam offline rip in pepperoni, många snusar kommer bil konsumerade nu